VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Krize pohřbila dánské aerolinie

Kodaň, Praha - Globální krize si může připsat další zářez na pomyslné pažbě. Za oběť ji ve středu padly dánské aerolinie Sterling Airlines. SkyEurope i ČSA by neměly být ve vážnějším ohrožení.

29.10.2008
SDÍLEJ:

Barack Obama se v úterý omluvil za pondělní nízký přelet jednoho z prezidentských letounů nad New Yorkem kvůli natáčení propagačního šotu. Lidé když viděli blížící se letoun, dostali strach, že se opakuje noční můra teroristických útoků z 11. září 2001.Foto: Reuters

Podle zpravodajských serverů je krachem Sterling Airlines postiženo na čtyřicet tisíc klientů, přičemž houfně se ruší i odlety z Prahy. „Společnost Sterling Airlines měla v zimní letovém řádu naplánováno 5 krát týdně spojení Prahy s Kodaní. V souvislosti s aktuálním vývojem upozorňujeme cestující, že počínaje dnešním dnem (29. 10. 08) nebudou lety Sterling Airlines realizovány,“ uvedla mluvčí Letiště Praha Eva Krejčí.

Krachující společnost ani nehodlá vracet peníze za již zakoupené a nevyužité letenky. Navíc ti, kteří stačili se Sterling Airlines vycestovat a chystají se na zpáteční let, musí vyhledat jiného dopravce

Podle vyjádření aerolinek za náhlým krachem stojí především finanční krize. Sterling Airlines, i když mají hlavní sídlo v Kodani, totiž patří Islandu, na který finanční krize dopadla zvlášť drtivě.

„29. září začalo islandské finančnictví kolabovat,“ píše o příčinách problémů Sterling Airlines na svých internetových stránkách. „Během tří až čtyř týdnů se celý finanční systém zhroutil a rozhodnutí akcionářů bylo takové, že nejsou schopni dál společnost podporovat. Ani vyjednávání s několika potencionálními investory neskončila úspěšně,“ uvádějí Sterling Airlines.

Osud dánského leteckého dopravce je nevratný, ovšem zůstává otázkou, zda se obdobný scénář nebude opakovat i u dalších aerolinek. Podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky budou mít největší problémy dopravci jejichž specializací jsou nízkonákladové lety. Nedostanou se do problémů ani tak kvůli cenám ropy, ale spíše kvůli klesající poptávce. „Lidé stále čtou o finanční krizi, a i když se jich přímo nedotýká, snaží se šetřit a méně cestují,“ vysvětluje analytik.

Jak k tomu dodává, společností, které mají takzvaně na kahánku, je celá řada. „Nechtějte ale po mě, abych jmenoval někoho konkrétního,“ brání se Jan Procházka.

Podle něho by se vážnější problémy měly vyhnout jak ČSA tak i druhé největší společnosti operující v Praze SkyEurope. Té by mělo pomoci nedávné spojení s dalším nízkonákladovým dopravcem Myair.com, kterého provozuje italská společnost Flyholding.


Autor: Vojtěch Janda

29.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman
53 7

Chováš se jako svině, vzkázal Zeman Sobotkovi

Hlídka naháče zadržela a poskytla mu ze služebního vozidla deku, aby nebudil veřejné pohoršení.

Karel B. pobíhal nahý po ulici, skončil na psychiatrii

AUTOMIX.CZ

Policie v nesnázích: kuriózní nehody strážců zákona

/FOTOGALERIE/ Na vozech mají heslo Pomáhat a chránit, nicméně i oni potřebují občas pomoc. Vidět policejní auto - ať státní či obecní policie - v nesnázích je sice trochu nezvyklé, ale občas k tomu dojde.

Konec televize Al Džazíra a podpory IS, žádají arabské země po Kataru

Čtyři arabské státy bojkotující Katar kvůli údajné podpoře terorismu poslaly Dauhá seznam třinácti požadavků, včetně uzavření televize Al Džazíra a omezení vazeb na jejich regionálního protivníka Írán.

Jeremy Corbyn v průzkumech poprvé předběhl Mayovou

Podle půzkumu organizace YouGov si 35 procent respondentů myslí, že předseda britských labouristů by byl nejlepším vůdcem země.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies