VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lázně Poděbrady zaznamenaly příliv klientů z Česka

Poděbrady – Lázně Poděbrady, které se zaměřují především na léčbu chorob srdce a cév, letos zaznamenaly příliv tuzemských klientů.

31.12.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Kubelka

Stoupl jejich zájem nejen o takzvané křížkové pobyty předepsané lékařem a hrazené zdravotní pojišťovnou, ale také o rekreaci, kterou si zaplatili sami. Mezi samoplátci převažují ženy a senioři, řekl ČTK obchodní ředitel Martin Kubelka.

Poděbradské lázně letos vykázaly 190.000 takzvaných lůžkodnů, což je počet osob vynásobený počtem přenocování. Bylo to o téměř 20.000 lůžkodnů více než loni. Samoplátců bylo letos 7840, tedy o 1000 více než loni.

„Ubylo zahraniční klientely zejména z Německa, a to kvůli hospodářské krizi. Němci jsou spořádaní a v takovém případě peníze utrácejí doma. Pak se trochu projevila i konkurence levnějších polských lázní,“ dodal Kubelka. Přibylo naopak ruskojazyčných hostů. Zahraničních klientů bylo meziročně zhruba o desetinu méně, strávili tady ale více dnů, takže v počtu přenocování byl propad jen pětiprocentní. Tento úbytek podle Kubelky bohatě vyrovnali návštěvníci z Česka.

„Povědomí o lázeňství je lepší, lidé si uvědomují, že je třeba se starat o své zdraví preventivně. Ženy jsou předvídavější a pečlivější, tvoří asi 75 procent klientů,“ uvedl Kubelka. Největší zájem podle něj je kromě dvoutýdenních a třítýdenních léčebných pobytů o krátkodobou rekreaci. Začínají ji využívat i muži, kteří třeba dávají přednost spojení wellness a golfu. Zájem je také o takzvané dámské víkendy nebo programy šité na míru, které lázně sestaví podle přání klienta. Rehabilitační pobyty v Poděbradech hodně využívají i lidé starší 55 let.

„Letošní rok jsme spokojeni a připravujeme se na příští rok, který bude možná kvůli hospodářské krizi tvrdší,“ dodal Kubelka. Lázně proto rozšířily nabídku a připravily nová mimosezonní cenová pásma. Příští rok očekávají minimálně stejnou návštěvnost jako letos.

Poděbradské lázně investovaly asi 120 milionů korun do rekonstrukce čtyřhvězdičkového hotelu Zámeček. Historická budova z roku 1923 je nyní jejich vlajkovou lodí. V investicích budou pokračovat i příští rok. Chystají opravu dalšího z pěti hotelů – Libuše.

Autor: ČTK

31.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Opel Insignia Grand Sport.

Francouzi chtějí Opel. Rýsuje se nový automobilový gigant

Žižkovský vysílač v Praze

Nové televizní vysílání startuje od března

Spoření na penzi. Vydělává, ale slabá koruna ho sráží

Penzijní fondy si pochvalují, že spoření na penzi táhne více než v nedávné minulosti. Na přilepšení k důchodu dokonce svým dětem začínají šetřit i někteří rodiče.

EUC koupila od Homolky firmu poskytující nadstandardní péči

Praha - Skupina EUC (dříve Euroclinicum), která v Česku provozuje mimo jiné síť poliklinik a laboratoři, koupila za 50,5 milionu korun firmu Homolka Premium Care, která se specializuje na poskytování nadstandardní individuální zdravotní péče. Prodej akcií firmy je součástí likvidace společnosti Holte, která je dceřinou společností Nemocnice Na Homolce. Ve čtvrtek o tom informovala mluvčí nemocnice Martina Dostálová.

Praha zaplatí na 22 školách výuku češtiny jako cizího jazyka

Praha - Hlavní město zaplatí ve 22 základních školách výuku češtiny pro děti, pro které není mateřským jazykem. Dvě vyučovací hodiny jednou týdně město vyjdou za celý rok zhruba na 620 tisíc korun. Přidělení peněz ve čtvrtek schválili pražští zastupitelé.

Zlikviduje KLDR svého velvyslance v Česku? Prý je na řadě

Paranoidní severokorejský režim v čele s Kim Čong-unem by mohl zlikvidovat svého velvyslance v Česku Kim Pchjong-ila, který patří k členům vládnoucí dynastie. Tvrdí to zahraniční experti na KLDR, podle nichž je ambasador pro režim hrozbou, stejně jako nedávno zavražděný bratr diktátora Kim Čong-una.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies