VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ledovka vyšla České dráhy na 18 milionů korun

Praha - Celkový účet za ledovkovou kalamitu na začátku loňského prosince vyčíslily České dráhy na zhruba 18 milionů korun. Z toho jen 15 milionů představovaly ušlé tržby a kompenzace cestujícím, uvedly České dráhy. Ledovka zastavila na tratích na 120 vlaků, ve kterých uvízlo zhruba 20.000 cestujících.

4.2.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Martin Divíšek

Přestože většinu položek souvisejících s ledovkou představovaly náklady na zvládnutí mimořádné situace, kvůli zmrzlým trolejím dopravce na některých dílčích položkách i ušetřil. Největší položkou jsou náklady za odběr elektrické energie. Zastavením elektrických lokomotiv tak ČD ušetřily čtyři miliony korun, dalších jeden a půl milionu korun dopravce ušetřil na poplatcích za nevyužitou dopravní cestu.

Přes pět a půl milionu naopak dopravce musel zaplatit za zapůjčení dieselových lokomotiv, čímž se úspora na elektrické trakci vynulovala. Další 2,5 milionu korun dopravce vynaložil na zvýšených personálních nákladech.

Reakcí Českých drah na kalamitu a způsobem, jakým dopravce mimořádnou událost zvládl, se v minulosti zabývali předseda vlády Bohuslav Sobotka, ministr dopravy Dan Ťok i Poslanecká sněmovna. Podle Premiéra selhala zejména komunikace dopravce s cestujícími a vzájemná výměna informací mezi Českými drahami a státní Správou železniční dopravní cesty, která spravuje koleje. Podle něj byli cestující málo informovaní o tom, že pro ně je nejbezpečnější zůstat v zastavených vlacích, které až asi na tři soupravy svítily a topily, než se vydat ven do nepříznivých podmínek.

Právě komunikace s cestujícími by se v případě podobné události měla podle Českých drah v budoucnu zlepšit. Pomoci by k tomu měla přímá telefonní linka mezi dispečinky ČD a Správy železniční dopravní cesty, která by neměla být závislá na běžné telefonní síti a tudíž méně ohrožená přetížením telefonních linek. Zároveň dopravce vydal takzvané desatero závazných pokynů, podle kterých mají zaměstnanci drah v podobných případech postupovat.

Autor: ČTK

4.2.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Prezident Miloš Zeman se ve druhém dni návštěvy Jihomoravského kraje zastavil na Hodonínsku. V Jihomoravské armaturce se setkal s vedením firmy a zaměstnanci.
AKTUALIZUJEME / AKTUALIZOVÁNO
28

Prezident Zeman dostal v Hodoníně lavičku. Doufám, že mě přežije, řekl

Německá policie
AKTUALIZUJEME
37

V Německu zadrželi Syřana kvůli plánování teroristického útoku

AKTUALIZUJEME / AUTOMIX.CZ

Drahý policejní sporťák BMW měl nehodu. V autě seděl prezidentův protokolář

Jsou to teprve necelé tři týdny, co dopravní policisté převzali do služby hybridní supersport BMW i8. Auto ale vydrželo jen chvíli, už je nabourané.

VIDEO: Autobus začal prudce brzdit, střetu zabránit nešlo. Vše zachytily kamery

Další případ nebezpečného vybržďování vyšetřuje policie. Drama se odehrálo v těchto dnech v Ostravě, konkrétně v Místecké ulici. Motorista sedící za volantem osobního vozu Škoda Fabie měl podle informací policie ohrozit autobus, v němž cestovalo deset až patnáct lidí.

Pro dvouleté děti je pobyt ve školkách problematický, varuje psycholog

Umisťování dvouletých dětí do mateřských škol bude vždy problematické a z hlediska jejich vývoje nevhodné. Prohlásil to psycholog Václav Mertin. Školka jako instituce podle něj nemůže nahradit rodinné prostředí, které děti ve dvou letech potřebují. Pokud už rodiče musí dítě do školky dát, neměli by ho tam nechávat celý den, řekl.

Vznikne nový superregulátor v Ostravě? Nápad vzbuzuje rozpaky

Vláda si stále pohrává s myšlenkou sjednocení všech regulačních úřadů do jednoho. Návrh, podle kterého v roce 2023 vznikne Národní regulační úřad, mají nyní na stole dotčená ministerstva. Šéfka Energetického regulačního úřadu (ERÚ) Alena Vitásková přišla s nápadem, aby bylo sídlo nového superregulátora v Ostravě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies