VYBERTE SI REGION

Legendární hadraplán se vrací, premiéra už v březnu

Opava – Ke znovuzrození českého Velorexu zbývá už několik málo týdnů. Prototyp, který se rodí na severu Moravy, je už téměř hotový. Podle otce myšlenky a majitele firmy Motoscoot Pavla Brídy dělí tříkolku od dokončení poslední práce. „V podstatě nám chybí už jen lakování a dotáhnout pár věcí v interiéru, jinak je už téměř vše hotovo,“ prozradil Deníku.

14.1.2010 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

První zprávu o návratu legendárního vozítka na silnice přinesl na podzim loňského roku specializovaný týdeník České motocyklové noviny. Během několika hodin informaci přejaly téměř všechny české zpravodajské servery. Všichni spekulovali o tom, jak by mohla tříkolka vypadat, i když ji nikdo skutečně neviděl. A s největší pravděpodobností to tak ještě několik měsíců zůstane.

Může se ještě něco změnit

„Jeho finální podobu chceme skutečně uchovat v tajnosti do poslední chvíle,“ prohlašuje Brída s tím, že slavnostní odhalení prototypu proběhne ve světové premiéře 10. března na Motosalonu v Brně. „Víte, do té doby můžeme na tříkolce ještě něco změnit, takže se nechceme zavázat k nějaké finální podobě,“ vysvětluje konstruktér. Přesto, jednu zásadní změnu Velorex již očividně doznal, a to ve svém názvu. Původně se měla tříkolka jmenovat Jawa New Velorex 60th Jubilee, nově ale ponese označení Velor-X-Trike.

Proč? Název Velorex je už registrován v Polsku a Pavel Brída se podle svých slov nechce vystavit nebezpečí sporů. Objevila se i zpráva, že Jawa by měla pro tehdejší Velorex, dnes již Velor-X-Trike, vyvíjet nový motor. Tato informace se nezakládala na pravdě a koneckonců ji popřel i šéf Jawy František Hruška. Ten před časem Deníku řekl, že Jawa litrový agregát skutečně vyvíjí, ale o spolupráci Jawy a Motoscootu na nové tříkolce nic neví.

První Velory by z výrobní haly opavského Motoscootu měly vyjet už letos. Vzhledem k tomu, že se bude jednat o kusovou výrobu, a také kvůli použitým technologiím, nepůjde o žádný levný špás. Má se vyrovnat ceně velice luxusních motocyklů. „Vezměte si takové Ferrari Scuderia. Věřím, že když vedle něho někde na parkovišti postavíte Velor-X-Trike, určitě naše tříkolka přiláká daleko více pozornosti a za mnohonásobně nižší cenu,“ říká majitel Motoscootu.

Zájem mají i Rusové

I když se největší prodeje plánují ve Spojených státech, jeden z prvních Velorů poputuje za movitým zákazníkem na Slovensko. Zájem projevili i motocykloví fandové v Rusku a v dalších zemích.

Velor-X-Trike má být vozidlo pro městský a příměstský provoz. Jeho maximální rychlost by neměla přesahovat dvě stě kilometrů za hodinu. Prototyp bude pohánět osvědčený motocyklový motor z Hondy CB 1300, na přání zákazníka se může agregát zaměnit za jiný, takže každý vyrobený kus může být originál.

Autor: Vojtěch Janda

14.1.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies