VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express by cestující mohl vozit už v listopadu, věří dopravce

Praha /FOTOGALERIE/ – Cestující by do vlaků společnosti LEO Express na trati mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem mohli poprvé usednout v průběhu listopadu, tedy zhruba o měsíc dřív, než dosud firma plánovala. Řekl to její provozní ředitel Jan Paroubek. Datum plného zahájení provozu bude záviset na výsledcích zkušebního provozu na běžné trati, zkušební okruh již vlaky Leo Expressu opustily. Jeden ze švýcarských strojů Stadler Flirt dnes dopoledne při zkušební jízdě bez cestujících přijel na pražské Hlavní nádraží.

15.10.2012 1
SDÍLEJ:

Na snímku je generální ředitel společnosti LEO Express Leoš Novotný.Foto: Deník/Martin Divíšek

Zda se podaří spustit ostrý provoz v předstihu, rozhodne Drážní úřad, který povolení pro provoz vozidel vydává. Původně se měly vlaky na trase, na které už nyní o cestující soupeří České dráhy a společnost RegioJet brněnského podnikatele Radima Jančury, objevit 9. prosince se začátkem platnosti nového jízdního řádu.

Testovací jízdy v reálném provozu mají především ověřit fungování zabezpečovacího systému a potvrdit správnost rozvržení jízdních dob. Testy, které jsou pro vstup na české koleje povinné pro každé nově nasazované drážní vozidlo, dopravce využije podle mluvčího Petra Kopáčka k výcviku personálu, zejména stevardů, a také strojvedoucí si nanečisto vyzkouší jízdu na trati.

Leo Express chce mezi Prahou, Ostravou a Bohumínem provozovat celkem 16 spojů denně. V začátcích to ovšem budou dva až čtyři spoje a další chce dopravce přidávat postupně, dodal Kopáček.

Provoz by mělo zajišťovat celkem pět souprav, zapojit by se tak měly všechny vlaky, se kterými společnost pro tuto trať počítá. Podle předsedy představenstva a majitele společnosti Leoše Novotného není potřeba nechávat žádnou ze souprav v záloze pro případ mimořádných událostí. Stroje se prý u jiných evropských dopravců ukázaly jako mimořádně spolehlivé a společnost věří, že se u nich žádné poruchy nevyskytnou.

Firma chystá vstup i na další dálkové tratě v Česku, podle Novotného zejména na trasu z Prahy do Českých Budějovic. Do nákupu a vybavení vlaků chce Leo Express v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy ko­run.

Autor: ČTK

15.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Odpoledne se přiženou bouřky, hrozí lokální záplavy

Sále populárnější lev Fufi žije ve Zděchově.
4 12

Chovatel lva: Úřady mě chtějí finančně zlikvidovat

Odpoledne se přiženou bouřky, hrozí lokální záplavy

Silné bouřky s krupobitím, nárazovým větrem a přívalovým deštěm dnes odpoledne a v noci zasáhnou nejen Čechy, ale i Moravu. Největší nebezpečí ale hrozí na severozápadě Čech. Uvedl to Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ), který tak upřesnil svou pondělní výstrahu před bouřkami a vysokými teplotami.

Praha chce přesunout radnici. Nahradí ji muzeum, či hotel?

Nová radnice v centru metropole je dle primátorky zastaralá. Všichni úředníci se mají sestěhovat do jedné budovy, jejíž umístění město nyní hledá. Budoucnost současného magistrátu tak zatím není jasná.

Přístroje jsou o pětinu dražší. Nemocnice oprášila starý trik

Pražský Institut klinické a experimentální medicíny má problém. Musí poslancům vysvětlovat, proč nakupuje přístroje přes prostředníka – brněnskou společnost Medifine. Ta totiž sama nic nevyrábí, ale jen přeprodává. Výsledek: přístroje jsou až o pětinu dražší.

Austrálie zbrojí proti dětské sexuální turistice. Pedofilové nedostanou pasy

Australská vláda předloží návrh zákona, podle kterého by odsouzení a registrovaní pedofilové nemohli vycestovat do ciziny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies