VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Leo Express má technické problémy, pojede jen polovina spojů

Praha – Vlaky železničního dopravce Leo Express mají problémy s vytápěním, zavíráním dveří a s fungováním bezdrátového internetu. Od zahájení ostrého provozu 9. září proto vyjede jen osm spojů, tedy polovina z původně předpokládaného množství. Na dnešním setkání s novináři to řekl majitel společnosti Leoš Novotný. Dopravce zatím bude využívat pouze první dvě soupravy, na zbylých bude vychytávat chyby. Všech šestnáct denních spojů chce firma uvést do provozu ještě do konce letošního roku.

3.12.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Kucej

Problémy po zhruba třech týdnech provozu s cestujícími se ukázaly především na elektronických čidlech. „Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, jako že zavřené nejsou," uvedl provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek. Dveře vlaku se proto opakovaně otevíraly a zavíraly, což způsobovalo zpoždění na zastávkách. I v případě vytápění prý selhalo čidlo, které špatně vyhodnotilo teplotu ve voze. Tepelný komfort pro cestující kvůli tomu nebyl optimální, dodal Paroubek.

Do neděle, kdy začne platit nový jízdní řád, chce mít Leo Express podle Paroubka k dispozici dvě plně funkční soupravy pro provoz a další bezporuchový vlak jako případnou zálohu. Celkem má firma pět souprav. Opravy, které spočívají v úpravách softwaru, budou prý trvat několik dní. Zdali to budou třeba tři dny, nebo to bude deset dní, dopravce zatím neví.

Nedostatek prostoru

Kromě zmíněných problémů si cestující v diskusních fórech stěžují například i na nedostatek místa pro nohy. Stížnosti na velikost prostoru pro cestující dopravce připustil. Týkají se prý ale jen části sedadel obrácených k sobě. U sedaček, kde lidé sedí za sebou jako v letadle, si prý cestující na nedostatek místa pro nohy nestěžují, dodal Paroubek.

Podle Novotného jsou sedadla obrácená čely k sobě určená především těm zákazníkům, kteří cestují ve větších skupinách a chtějí spolu během jízdy mluvit. Při rozvržení sedadel během vývoje vlaku dopravce u těchto míst očekával zájem především rodin s dětmi, u kterých není jejich větší blízkost na škodu.

Leo Express kromě začal na trati mezi Prahou a Ostravou vozit cestující 13. listopadu zhruba s týdenním zpožděním proti předpokládanému zahájení provozu. Konkuruje si zde s Českými drahami a soukromou společností RegioJet. Do budoucna společnost Leo Express chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy ko­run.

Jízdní řád společnosti Leo Express platný od 9. prosince 2012

Odjezdové časy z pražského hlavního nádraží 6:29 8:29 14:09 18:29
Odjezdové časy z Bohumína 4:22 10:15 14:15 18:15

Zdroj: Leo Express

Autor: ČTK

3.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Oscar Pérez zaútočil ve Venezuele vrtulníkem na budovu Nejvyššího soudu.
10

Ve Venezuele útočila vrtulníkem "filmová hvězda" James Bond-cum-Rambo

Mladiství vrazi, kteří ukopali bezdomovce.
3

Ukopali bezdomovce. Nebýt mladiství, mohli vrazi dostat doživotí

AKTUALIZOVÁNO

Extrémní deště zasáhly střední Čechy. Nejezdí vlaky mezi Prahou a Berounem

/FOTOGALERIE/- Extrémní deště ve čtvrtek dopoledne omezily provoz vlaků v regionu. Meteorologové ve čtvrtek ráno vydali výstrahu pro okresy Beroun, Praha-západ a Příbram, a to s nejvyšším stupněm nebezpečí. Kvůli podemletí železniční tratě nejezdí až do odvolání vlaky mezi Prahou a Berounem, náhradní dopravu zajistí autobusy.

Babiš zavedl EET a teď chce z ní úlevy: ANO představilo program

Hnutí ANO chce zrušit superhrubou mzdu a pro pro lidi s příjmem do 113 tisíc korun měsíčně zavést daňovou sazbu 19 procent. Navrhuje také snížení daně z přidané hodnoty na základní potraviny na deset procent. Daňové sazby pro právnické osoby chce hnutí ponechat v současné výši a odmítá zavádění sektorové daně pro banky. ANO navrhuje i úlevy z elektronické evidence tržeb (EET).

AKTUALIZOVÁNO

Bývalý šéf Škodovky Kulhánek oznámil kandidaturu na prezidenta

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škoda Auto.

Nakupujte v Řecku. Ceny nemovitostí rekordně klesly

Peloponésem otřásají stávky, „popeláři" nevyvážejí odpadky, jednotlivé profese se střídají ve stávkách nebo stávkové pohotovosti. Jedna z velkých evropských realitních kanceláří si udělala průzkum trhu a seřadila ceny za metr čtvereční. Řecko jí vyšlo z 18 zkoumaných lokalit jako nejlevnější.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies