Růst tržeb odráží navýšení počtu cestujících, kterých černými vlaky loni cestovalo 1,1 milionu. To je o 210.000 tisíc meziročně více.

Vedení společnosti, která je ztrátová od zahájení provozu na konci roku 2012, loňské výsledky hodnotí kladně. "Za pozitivními čísly stojí zejména stále vzrůstající oblíbenost našich vlakových spojů na východním Slovensku - v Košicích a v Prešově," uvedl ředitel společnosti Peter Koehler. Naopak pomalejší nárůst tržeb zaznamenal dopravce na lince z Prahy do Ostravy a autobusových spojích do Českého Krumlova a Českých Budějovic.

Největší část tržeb připadala na prodej jízdenek (235 milionů korun), za nařízené slevy od státu za přepravu studentů dostal dopravce kompenzaci 18,5 milionu korun.

Dlouhodobou ztrátovost firma vysvětluje tím, že po vstupu soukromých dopravců na trať Praha - Ostrava snížily na této trase České dráhy ceny jízdenek. Kvůli tomu už státního dopravce kromě Leo Expressu žaloval RegioJet podnikatele Radima Jančury. Žalobu Leo Expressu, ve které dopravce po Českých drahách žádal úhradu škody 419 milionů korun, zamítl v prvoinstančním rozhodnutí pražský městský soud loni v prosinci.

Majitelem firmy a předsedou představenstva je podnikatel Leoš Novotný.