VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lesy ČR měly do srpna zisk 3,3 miliardy, šest miliard převedou státu

Hradec Králové – Státní podnik Lesy České republiky (LČR) vykázal za prvních sedm měsíců letošního roku hrubý zisk 3,34 miliardy korun. Po dnešním zasedání dozorčí rady LČR o tom informoval mluvčí podniku Zbyněk Boublík. Dozorčí rada zároveň schválila převod šesti miliard z volných peněz LČR do státního rozpočtu. Vyjádřila také nesouhlas s návrhem reorganizace zkrachovalé společnosti LESS & FOREST. LČR patří polovina lesů v zemi.

10.9.2013 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Převod z volných peněz z LČR státu umožní novela zákona o státním podniku. Peníze Lesy ČR fakticky převedou do zákonem definovaného fondu zakladatele, kterým je u Lesů ČR ministerstvo zemědělství. „Přijaté rozhodnutí dozorčí rady jen potvrdilo již dřívější deklarace o připravenosti Lesů ČR převést do státního rozpočtu část z volných finančních prostředků," uvedl předseda dozorčí rady Miroslav Zámečník. V květnu měly LČR na účtech k volnému použití asi 17 miliard korun.

Z letos průběžně vykázaného zisku 3,34 miliardy korun vytvořil podnik 91 procent svou hlavní činností, tedy lesnickým hospodařením, uvedl ekonomický ředitel Lesů ČR Michal Gaube, který je pověřený zároveň řízením LČR. Loni LČR zvedly zisk o 203 milionů na dosud nejvyšších 5,48 mld. korun.

Plán reorganizace LESS & FOREST

Dozorčí rada také vyjádřila nesouhlas s návrhem reorganizačního plánu společnosti LESS & FOREST. „Reorganizační plán LESS & FOREST nezohledňuje v dostatečné míře soudem případně stanovené náhrady soudních nákladů po ukončení soudních sporů ve prospěch Lesů ČR," uvedl Boublík. Lesy ČR si vůči LESS & FOREST nárokují pohledávky ve výši zhruba 1,3 miliardy korun. LESS & FOREST do svého úpadku loni na podzim hospodařila na čtvrtině státních lesů. Nástupnickou firmou zkrachovalé LESS & FOREST je společnost Nový Forest. Zájem o její koupi má společnost podnikatele Andreje Babiše Agrofert Holding.

Dozorčí rada také schválila založení nového lesního závodu Lesů ČR v Krušných horách. Jeho vznik podnik zdůvodnil plněním záměrů ministerstev zemědělství a práce na zvýšení zaměstnanosti a rychlejší obnovu tamních lesů. Lesní závod Krušné hory má mít sídlo v Teplicích a bude koncipován jako nákladové středisko zajišťující lesnické činnosti nad rámec současných smluvních vztahů. „Založení nového lesního závodu umožní vytvoření nových pracovních míst a zvýšení zaměstnanosti v regionu, kde je nedostatečná nabídka pracovních příležitostí," uvedl Gaube.

Nyní mají LČR čtyři lesní závody, a to Boubín, Kladská, Konopiště a Židlochovice. Spravují přibližně desetinu lesů státního podniku. Těžařské a pěstební práce v lesních závodech podnik provádí vlastními silami. Na většině lesů LČR pracují externí lesnické firmy.

Autor: ČTK

10.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
3 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies