Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé nevěří nabídkám levných letenek

PRAHA - Jen necelá pětina české populace věří tomu, že nabídka velmi levných letenek odráží jejich skutečnou cenu. Tři čtvrtiny lidí naopak soudí, že využijí-li podobnou nabídku, letenka se jim proti slibované ceně výrazně prodraží o nejrůznější poplatky.

1.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Koťátko

Ukázal to březnový průzkum společnosti STEM/MARK. Jde přitom často o mladé lidi do 30 let, pohlaví ani vzdělání vliv na rozdíly v názorech nemá.

Necelá desetina lidí nedokáže posoudit, jak by to při skutečném nákupu letenky mohlo s cenou vypadat. Jsou to zejména lidé, kteří se s podobnou reklamou ještě nesetkali a nemají s nákupem letenek ani velké zkušenosti.

Cílovou skupinou, kterou nabídka velmi levných letenek zasahuje, jsou zejména lidé s vyšším vzděláním. Jde o lidi, kteří mají aktivní přístup k životu, rádi cestují, poznávají nová místa a snaží se rozšiřovat svůj všeobecný přehled. V průzkumu ale pouze čtyři procenta dotázaných uvedla, že podobnou nabídku již využila.

Každý z těch, kteří již mají s cestováním s nízkonákladovými společnostmi zkušenost, přitom uvedl, že slibu tak nízké ceny, jaká se uvádí v reklamě, nelze věřit. "Ráda bych do Frankfurtu, Student Agency mi spojení nabízí za příjemných 29 Kč a snadný nákup letenky na internetu. Že mi po vyplnění objednávkového formuláře účtují 2883 Kč mě rozladí tak, že raději zůstanu doma. Raději bych předem znala konečnou cenu. V obchodě mi také nenabízejí chleba za cenu, za kterou jej nakoupí od pekaře s tím, že u pokladny se dozvím, že doplatit musím ještě marži obchodu, nějaké daně a pár transakčních poplatků," cituje STEM/MARK jednu z účastnic průzkumu.

Reklamu na levné letenky lidé ve velké míře označili za klamavou. Vyslovilo se tak 49 procent dotázaných, převážně lidé ve věku mezi 45 až 60 lety. Mezi mladými do 30 let převažoval názor, že sice nejde o zcela férovou nabídku, ale předem se dá počítat s tím, že "za tím něco bude".

1.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
9

Další napětí mezi Íránem a USA? Írán úspěšně otestoval novou balistickou střelu

Sklizeň švestek. Ilustrační foto.
14

Švestky z městské zahrádky. Ze stromů lze ovoce česat zdarma

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Poledne co poledne otevřel modrou krabičku a vyndal z ní housku. Vždy se dvěma plátky stejného salámu a okurkou. Banální historka o spolužákovi z mých středoškolských let v Německu jako by do jisté míry symbolizovala nedělní volby. Proč ochutnávat něco jiného, když osvědčené šmakuje?

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení