VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé nevěří nabídkám levných letenek

PRAHA - Jen necelá pětina české populace věří tomu, že nabídka velmi levných letenek odráží jejich skutečnou cenu. Tři čtvrtiny lidí naopak soudí, že využijí-li podobnou nabídku, letenka se jim proti slibované ceně výrazně prodraží o nejrůznější poplatky.

1.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Koťátko

Ukázal to březnový průzkum společnosti STEM/MARK. Jde přitom často o mladé lidi do 30 let, pohlaví ani vzdělání vliv na rozdíly v názorech nemá.

Necelá desetina lidí nedokáže posoudit, jak by to při skutečném nákupu letenky mohlo s cenou vypadat. Jsou to zejména lidé, kteří se s podobnou reklamou ještě nesetkali a nemají s nákupem letenek ani velké zkušenosti.

Cílovou skupinou, kterou nabídka velmi levných letenek zasahuje, jsou zejména lidé s vyšším vzděláním. Jde o lidi, kteří mají aktivní přístup k životu, rádi cestují, poznávají nová místa a snaží se rozšiřovat svůj všeobecný přehled. V průzkumu ale pouze čtyři procenta dotázaných uvedla, že podobnou nabídku již využila.

Každý z těch, kteří již mají s cestováním s nízkonákladovými společnostmi zkušenost, přitom uvedl, že slibu tak nízké ceny, jaká se uvádí v reklamě, nelze věřit. "Ráda bych do Frankfurtu, Student Agency mi spojení nabízí za příjemných 29 Kč a snadný nákup letenky na internetu. Že mi po vyplnění objednávkového formuláře účtují 2883 Kč mě rozladí tak, že raději zůstanu doma. Raději bych předem znala konečnou cenu. V obchodě mi také nenabízejí chleba za cenu, za kterou jej nakoupí od pekaře s tím, že u pokladny se dozvím, že doplatit musím ještě marži obchodu, nějaké daně a pár transakčních poplatků," cituje STEM/MARK jednu z účastnic průzkumu.

Reklamu na levné letenky lidé ve velké míře označili za klamavou. Vyslovilo se tak 49 procent dotázaných, převážně lidé ve věku mezi 45 až 60 lety. Mezi mladými do 30 let převažoval názor, že sice nejde o zcela férovou nabídku, ale předem se dá počítat s tím, že "za tím něco bude".

1.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
2 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies