„Věříme, že získáme nadčasové a inovativní řešení s jednoduchou a přehlednou strukturou dopravních cest, a to nejen s ohledem na budoucí napojení letiště na železnici a změnu parkovacího systému. Zároveň bychom chtěli nabídnout cestujícím kultivované prostory nejen uvnitř samotných terminálů, ale i před nimi," uvedl Václav Řehoř, předseda představenstva Českého Aeroholdingu. Vítězný návrh by společnost ráda vybrala ještě do konce letošního roku.

Proměnou by měl projít i interiér prvního a druhého letištního terminálu, s čímž by měla letišti pomoci projektová kancelář Chapman Taylor International. V tomto případě nejde o architektonický návrh, ale o poradenství, doplnila mluvčí letiště Marika Janoušková. Kancelář, která má zkušenosti například s projekcí Terminálu 5 londýnského letiště Heathrow nebo obchodního centrum v Leedsu, má nejprve zanalyzovat, jakým způsobem pražské letiště funguje a následně jej vylepšit. Teprve ve druhé fázi bude letiště hledat architekta, který by vnitřek terminálů pro lety do EU i mimoevropské země podle těchto návrhů upravil, řekla Janoušková.

„Protože zadání soutěže na úpravu prostoru před terminály je stanoveno velice volně, uchazeči musí pouze splnit požadavky letiště ohledně důrazu na rozšíření odpočinkových ploch a na zefektivnění automobilové i veřejné dopravy, nebyla stanovena žádná předběžná cena veřejné zakázky," dodala.

Podle Řehoře má být výsledkem proměny nová podoba pražského letiště, které přilétajícího turistu přesvědčí o tom, že jeho dovolená v Praze či České republice začala ihned po výstupu z letadla. Prvním hmatatelným výsledkem má být otevření nového informačního pracoviště Welcome Centre v Terminálu 1, jehož výstavba je plánována na příští rok.