Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Letiště Vodochody by po rozvoji zaměstnalo 500 lidí

Vodochody - Letiště Vodochody ležící severně od Prahy chce v případě realizace projektu svého rozvoje vytvořit kolem 500 přímých pracovních míst.

7.4.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Aleš Machálek

Do budoucna hodlá ročně odbavit 3,5 milionu cestujících, což by znamenalo přes 3000 přímých i nepřímých pracovních míst. Podle celosvětových zkušeností letiště generuje 1000 pracovních míst na milion cestujících ročně. ČTK o tom dnes informovala Martina Válová z mateřské skupiny Penta.

V případě, že by ve Vodochodech vzniklo mezinárodní letiště, práci by na něm našli lidé například v oboru administrativa, řízení letového provozu a informačních systémů. Další zaměstnanci by zajišťovali provoz letiště, odbavení letounů a cestujících a ochranu letiště. Nejvíce míst, konkrétně 150, by zaujali pracovníci na odbavovacích přepážkách, dozorčí a pracovníci u východů k letounům. Sto míst by přestavovali zaměstnanci ochranné služby.
O modernizaci letiště a rozšíření provozu ve Vodochodech se hovoří již několik let, samospráva v okolí je však vesměs proti. Asi 500 lidí proti tomuto záměru v březnu protestovalo před podnikovým letištěm Aera Vodochody. Většina účastníků protestu přitom byla z obcí, které se nacházejí v okolí plánovaného letiště.

Podle starostů obcí, které se spojily ve Sdružení proti letišti Vodochody, bude po zprovoznění letiště docházet k soustavnému poškozování zdraví občanů, znehodnocení jejich majetku, dopravnímu kolapsu a trvalému poškození úrovně kvality života a životního prostředí.

Dotčené obce proto odmítly prodat letišti pozemky pro jeho rozšíření, podle Hospodářských novin šlo o 4500 metrů čtverečních. Ředitel letiště Martin Kačur již dříve řekl, že pozemky letiště nyní nepotřebuje, pro všechny plánované stavby má prý dost vlastního prostoru. Obcím ustoupilo také v tom, že zrušilo plány na noční provoz, denně by v průměru mělo startovat či přistávat asi 50 letadel.

Letiště Vodochody patří do skupiny Aero, kterou ovládá finanční skupina Penta. Do budoucna chce odbavovat cestující především nízkonákladových aerolinií, nepravidelných a privátních letů. Ostrý provoz by měl být zahájen na přelomu let 2012 a 2013. Letiště má konkurovat zejména pražské Ruzyni, kde se počet cestujících pohybuje kolem 12 milionů ročně.

Autor: ČTK

7.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Sucho v posledních letech trápí především zemědělce.
4 7

Sucho ohrožuje polovinu Česka. Stát již utratil 22 miliard

Zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
6

Radši více místa, než mizerná káva, říká ke konkurenci zakladatel FlixBusu

Brašna by měla vážit 10 procent z hmotnosti dítěte, říká odborník

/ROZHOVOR, INFOGRAFIKA/ Nevhodný výběr školní brašny a její nesprávné nošení může mít vážné následky pro držení těla, varuje Vladan Toufar, prezident Unie fyzioterapeutů České republiky.

Dieselové Porsche Cayenne ve Švýcarsku už majitelé nepřihlásí, kvůli skandálu

Federální silniční úřad (FEDRO) švýcarské konfederace rozhodl, že v zemi již nebude povolené registrovat nové vozy SUV Porsche Cayenne s naftovým motorem. Je to jen další důsledek emisního skandálu, který vypukl v roce 2015.

AKTUALIZOVÁNO

Policie zastřelila hledaného teroristu z Barcelony. Měl na sobě atrapu výbušnin

Španělští policisté oznámili, že dopadli nebezpečného pachatele, který měl na těle sebevražedný pás. Policie potvrdila, že se jedná o hledaného 22letého Maročana Younese Abouyaaquouba. Ten minulý týden vjel dodávkou v Barceloně do davu, celkem připravil o život patnáct lidí.

Režisér Tomáš Svoboda: Svatba je pro mne takový divně kostýmovaný mejdan

/ROZHOVOR/ Režisér a scenárista Tomáš Svoboda působí jako recesista, kterému není nic svaté – když například v televizním Dobrém ránu propagoval obnovenou premiéru své drsné inscenace Popcorn, s vážnou tváří před kamerami tvrdil, že k přezkoušení titulu došlo proto, že všichni hlavní představitelé byli během repríz omylem postříleni. Se stejnou „neuctivostí“ vůči autoritám režíroval i své politické kabarety.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení