VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Liberecké letiště je opět mezinárodní

Liberec - V tichosti a bez velkých fanfár získalo liberecké letiště po letech znovu mezinárodní status.

26.9.2008
SDÍLEJ:

Liberecké letiště.Foto: DENÍK/Jan Král

Zažádal o něj liberecký Aeroklub, který kvůli tomu musel splnit podmínky a upravit letiště tak, aby bylo k mezinárodnímu provozu vhodné. Z libereckého letiště se tak v současné době dá létat do celého světa.

Podle vedoucího leteckého provozu Václava Kmínka změna prospěje především obchodu. „Už předtím se nám ozývali obchodníci z průmyslových zón, že by to uvítali a letiště k těmto účelům využívali,“ řekl Deníku vedoucí letového provozu Václav Kmínek.

Mezinárodní statut letiště zatraktivní a podle Kmínka bude pro celý Liberec do budoucna velkým plusem. „Myslím si, že stotisícové město si zaslouží mít letiště s mezinárodním provozem,“ řekl Deníku.

Doposavad museli obchodníci, ale i turisté mířící z ciziny do Liberce, přistávat až v Praze nebo v Mnichově Hradišti. O statut si Aeroklub zažádal na jaře. Ministerstvo vnitra ani Úřad pro civilní letectví neměli žádné námitky. Aeroklub však musel na letišti provést nutné úpravy.

„Museli jsme vynaložit dosti vysoké náklady, vybudovali jsme kancelář pro cizineckou policii a celní správu. Letiště jsme zároveň museli dát trochu do lepšího stavu, než bylo původně,“ vysvětlil Kmínek. Aeroklub se tak pustil například do rovnání travnaté dráhy a do dalších terénních úprav. Z velké části si přitom tyto investice financoval sám. „Spoustu věcí jsme si zajistili bez toho, abychom na ně dostali peníze,“ doplnil ekonom Aeroklubu Martin Cicvárek.

Jsme hraniční přechod

Od 1. června má liberecké letiště statut mezinárodního letiště s vnější hranicí. „Znamená to, že máme statut hraničního přechodu. To znamená, že z Liberce můžete letět do celého světa, tedy i mimo státy Evropské unie. Je tady celní správa i cizinecká policie, která vám vyřídí veškeré formality,“ popsal výhody mezinárodního statutu Václav Kmínek.

Jak však přiznal, k jeho spokojenosti chybí na letišti betonová dráha, díky které by letiště mohlo sloužit celý rok. Když stávající dráha na podzim změkne, letiště se musí zavřít. Na travnaté dráze navíc mohou přistávat pouze letadla do 5 700 kg, do kterých se vejde maximálně patnáct lidí.

Podle vlastníka nejvýznamnějšího turistického centra ve městě, Miloše Vajnera, je letiště s mezinárodním provozem pro Liberec určitou značkou. „Pro turistický ruch to bude určitě významný přínos. Ještě by to chtělo, aby někdo našel několik set milionů na betonovou dráhu. Ve srovnání s nedávným Regiotramem by to bylo o dost prospěšnější,“ uzavřel majitel Babylonu.

Autor: Aleš Vávra

26.9.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
2 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies