Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Libereckému kraji hrozí, že nezíská dotace na nové vlaky

Liberec - Libereckému kraji hrozí, že nezíská dotace na nákup nových vlaků. V Operačním programu Doprava 2 by přitom na pořízení nových vlaků mělo být do roku 2020 zhruba 18 miliard korun. Vláda ale mimo jiné navrhuje zaměřit dotační program na vozidla v elektrické trakci, v Libereckém kraji však není ani jediná trať elektrifikovaná a v dohledné době se to ani neplánuje, řekl hejtman Martin Půta (STAN). K programu proto podle něj podal kraj řadu připomínek.

20.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Ondřej Littera

Liberecký kraj počítal předběžně v novém programovacím období s nákupem deseti až 12 nových motorových vlaků za zhruba 600 milionů korun pro trať z Liberce přes Turnov do Semil a možná i dál do Královéhradeckého kraje a také pro linky z Turnova a České Lípy do Mladé Boleslavi, spojující Liberecký a Středočeský kraj. Vlaky nechtěl nakupovat sám, pořídit je měli dopravci, kteří zvítězí ve veřejné soutěži. Nejasnosti kolem dotačního programu však podle Půty komplikují i přípravu veřejných zakázek.

Kraj má s podobnými projekty dobré zkušenosti. Na základě veřejných soutěží je v současné době zajištěna zhruba polovina regionální železniční dopravy. Díky těmto zakázkám jezdí už několik let moderní nízkopodlažní vlaky do Jizerských hor a Krkonoš, na Frýdlantsku, ale také přes Chrastavu a Hrádek nad Nisou do německé Žitavy a Drážďan. Podobné vlaky by chtěl kraj i na dalších regionálních tratích, ale snaží se podle Půty dohodnout nasazení moderních nízkopodlažních vozů i na rychlíkových spojích, které objednává ministerstvo dopravy.

"Nasazení moderních vlaků a pravidelný jízdní řád na Frýdlantsku, Tanvaldsku a Hrádecku se odrazily pozitivně. V některých případech se počet cestujících zvýšil o téměř polovinu v porovnání s původním stavem. Navíc tratě na základě našeho vyjednání procházejí postupnými opravami," řekl Půta. Loni investovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do modernizace léta zanedbávaných tratí v kraji rekordních 2,3 miliardy korun, letos by to měla být zhruba polovina. Velkou slabinou kraje je podle Půty také chybějící rychlé železniční spojení na Prahu, které ministerstvo kvůli nevyhovující trati vůbec neobjednává.

Autor: ČTK

20.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl
16

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Hurikán Maria
11

Hurikán Maria zabil na Dominice nejméně patnáct lidí, dvacet se pohřešuje

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

AKTUALIZOVÁNO

Trump vyhlásil další sankce vůči KLDR, týkají se všech, kdo s ní obchodují

Americký prezident Donald Trump oznámil nové sankce vůči Severní Koreji. Americké ministerstvo financí získalo pravomoc vystavit sankcím jakoukoli zahraniční banku, která obchoduje s KLDR. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení