VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Libereckému kraji hrozí, že nezíská dotace na nové vlaky

Liberec - Libereckému kraji hrozí, že nezíská dotace na nákup nových vlaků. V Operačním programu Doprava 2 by přitom na pořízení nových vlaků mělo být do roku 2020 zhruba 18 miliard korun. Vláda ale mimo jiné navrhuje zaměřit dotační program na vozidla v elektrické trakci, v Libereckém kraji však není ani jediná trať elektrifikovaná a v dohledné době se to ani neplánuje, řekl hejtman Martin Půta (STAN). K programu proto podle něj podal kraj řadu připomínek.

20.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Ondřej Littera

Liberecký kraj počítal předběžně v novém programovacím období s nákupem deseti až 12 nových motorových vlaků za zhruba 600 milionů korun pro trať z Liberce přes Turnov do Semil a možná i dál do Královéhradeckého kraje a také pro linky z Turnova a České Lípy do Mladé Boleslavi, spojující Liberecký a Středočeský kraj. Vlaky nechtěl nakupovat sám, pořídit je měli dopravci, kteří zvítězí ve veřejné soutěži. Nejasnosti kolem dotačního programu však podle Půty komplikují i přípravu veřejných zakázek.

Kraj má s podobnými projekty dobré zkušenosti. Na základě veřejných soutěží je v současné době zajištěna zhruba polovina regionální železniční dopravy. Díky těmto zakázkám jezdí už několik let moderní nízkopodlažní vlaky do Jizerských hor a Krkonoš, na Frýdlantsku, ale také přes Chrastavu a Hrádek nad Nisou do německé Žitavy a Drážďan. Podobné vlaky by chtěl kraj i na dalších regionálních tratích, ale snaží se podle Půty dohodnout nasazení moderních nízkopodlažních vozů i na rychlíkových spojích, které objednává ministerstvo dopravy.

"Nasazení moderních vlaků a pravidelný jízdní řád na Frýdlantsku, Tanvaldsku a Hrádecku se odrazily pozitivně. V některých případech se počet cestujících zvýšil o téměř polovinu v porovnání s původním stavem. Navíc tratě na základě našeho vyjednání procházejí postupnými opravami," řekl Půta. Loni investovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do modernizace léta zanedbávaných tratí v kraji rekordních 2,3 miliardy korun, letos by to měla být zhruba polovina. Velkou slabinou kraje je podle Půty také chybějící rychlé železniční spojení na Prahu, které ministerstvo kvůli nevyhovující trati vůbec neobjednává.

Autor: ČTK

20.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
3 18

Dnešek byl nejteplejším dnem roku, večer dorazily bouřky

Ridiči MHD v Nantes vyrazili do práce kvůli vedru v sukních.
2 5

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

AKTUALIZOVÁNO

Německem se přehnaly silné bouřky. Kácely stromy, ochromily dopravu, zabíjely

/VIDEO/- Tropické teploty vystřídal jiný rozmar počasí. Německem se prohnaly silné bouřky, které na řadě míst na severu a severovýchodě země způsobily kolaps dopravy. Přerušen byl provoz i mezi trojlístkem velkoměst Berlínem, Hamburkem a Hannoverem. O život přišli i dva lidé.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Trump se brání: Tajné nahrávky rozhovorů s Comeym jsem nepořídil

Není den, aby nebylo slyšet o novém americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi. Tentokrát se vyjádřil k ostře sledované kauze, kdy se měl pokusit ovlivnit vyšetřování možného zásahu Ruska do volební kampaně. A to především odvoláním šéfa FBI Jamese Comeyho, jehož rozhovory měl tajně nahrávat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies