VYBERTE SI REGION

Libereckému kraji hrozí, že nezíská dotace na nové vlaky

Liberec - Libereckému kraji hrozí, že nezíská dotace na nákup nových vlaků. V Operačním programu Doprava 2 by přitom na pořízení nových vlaků mělo být do roku 2020 zhruba 18 miliard korun. Vláda ale mimo jiné navrhuje zaměřit dotační program na vozidla v elektrické trakci, v Libereckém kraji však není ani jediná trať elektrifikovaná a v dohledné době se to ani neplánuje, řekl hejtman Martin Půta (STAN). K programu proto podle něj podal kraj řadu připomínek.

20.11.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Ondřej Littera

Liberecký kraj počítal předběžně v novém programovacím období s nákupem deseti až 12 nových motorových vlaků za zhruba 600 milionů korun pro trať z Liberce přes Turnov do Semil a možná i dál do Královéhradeckého kraje a také pro linky z Turnova a České Lípy do Mladé Boleslavi, spojující Liberecký a Středočeský kraj. Vlaky nechtěl nakupovat sám, pořídit je měli dopravci, kteří zvítězí ve veřejné soutěži. Nejasnosti kolem dotačního programu však podle Půty komplikují i přípravu veřejných zakázek.

Kraj má s podobnými projekty dobré zkušenosti. Na základě veřejných soutěží je v současné době zajištěna zhruba polovina regionální železniční dopravy. Díky těmto zakázkám jezdí už několik let moderní nízkopodlažní vlaky do Jizerských hor a Krkonoš, na Frýdlantsku, ale také přes Chrastavu a Hrádek nad Nisou do německé Žitavy a Drážďan. Podobné vlaky by chtěl kraj i na dalších regionálních tratích, ale snaží se podle Půty dohodnout nasazení moderních nízkopodlažních vozů i na rychlíkových spojích, které objednává ministerstvo dopravy.

"Nasazení moderních vlaků a pravidelný jízdní řád na Frýdlantsku, Tanvaldsku a Hrádecku se odrazily pozitivně. V některých případech se počet cestujících zvýšil o téměř polovinu v porovnání s původním stavem. Navíc tratě na základě našeho vyjednání procházejí postupnými opravami," řekl Půta. Loni investovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) do modernizace léta zanedbávaných tratí v kraji rekordních 2,3 miliardy korun, letos by to měla být zhruba polovina. Velkou slabinou kraje je podle Půty také chybějící rychlé železniční spojení na Prahu, které ministerstvo kvůli nevyhovující trati vůbec neobjednává.

Autor: ČTK

20.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divoké prase pobíhalo po Litoměřicích
18

VIDEO: Postřelené divoké prase se vydalo městem do šaten školy

Letáky po ústecké MHD.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Skreč po pár minutách a milion v kapse. Almagro: O prémii mi nešlo

Melbourne - Tenisoví fanoušci si především na grandslamech zaplatí slušné peníze, aby mohli vidět bitvu svých oblíbenců. Jaké pak přijde zklamání, když místo tříhodinové dramatu je po všem už za necelou půlhodinu? Diváci mají po zábavě, samotný hráč ale smutnit nemusí, i tak na jeho kontě přibude téměř milion korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies