VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Liberecký kraj zažaluje České dráhy kvůli novým vlakům

Liberec – Liberecký kraj bude po Českých drahách (ČD) soudně vymáhat 5,2 milionu korun. Jde o nezaplacenou pokutu za porušení podmínek při nasazování nových vlaků Stadler. Novináře o tom dnes informovala Monika Šulcová z odboru dopravy Libereckého kraje. České dráhy jsou postupem kraje překvapeny, za pozdní nasazení nové techniky už v minulosti zaplatily sankci 700.000 korun, která podle dopravce vyplývá ze smlouvy s krajem, uvedl mluvčí ČD Radek Joklík.

9.1.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Ondřej Šmíd

Podle Šulcové měly České dráhy od prosince 2011 na Jizerskohorskou železnici nasadit 16 moderních nízkopodlažních vlaků Stadler. Nové vlaky stály ČD bezmála 878 milionů korun, z toho 35 procent poskytly evropské fondy. Dodávky od švýcarského výrobce ale nabraly zpoždění. V prosinci jich začala jezdit jen polovina. Podle Šulcové sice České dráhy pochybení uznávají, nesouhlasí ale se způsobem výpočtu pokuty.

„Ve smlouvě máme stanoveno nasazení nových vozidel v 96 procentech na všech vysoutěžených linkách. České dráhy si to ale zprůměrovaly, když na třech linkách plní a na dvou neplnily. V průměru za spoje celkem jsou procenta pro ně příznivější a pokuta by pro ně byla nižší. My počítáme linky zvlášť," uvedla Šulcová.

Dopravce to ale odmítá. Joklík řekl, že podle uzavřené smlouvy se ČD zavázaly k tomu, že za období příslušného kalendářního měsíce bude spolehlivost nasazení vozidel činit aspoň 96 procent všech spojů. Smluvní pokuta má být proto vypočítána z celkového objemu plnění, a nikoliv jen ze spojů na dvou linkách, uvedl mluvčí drah. O tom, zda budou České dráhy doplácet zbylé peníze požadované krajem, rozhodne soud.

Jizerskohorská dráha představuje zhruba 35 procent regionální dopravy v Libereckém kraji. Zahrnuje železniční dopravu v celém Frýdlantském výběžku a z Liberce na Jablonec, Tanvald a Harrachov a ze Smržovky do Josefova Dolu. Tendr na zajištění dopravy vypsal Liberecký kraj už v roce 2008, podmínkou byly lepší služby a moderní vlaky. Do soutěže se přihlásilo pět zájemců. Nejvýhodnější nabídku podaly právě České dráhy. Jezdí za 107,90 Kč za kilometr a zakázku získaly na 15 let.

Autor: ČTK

9.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Sněmovna, ilustrační foto
2 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
16 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies