VYBERTE SI REGION

Lidé jsou opatrní. Prodej tvrdého alkoholu je dál nižší než před prohibicí

Praha – Prodeje lihovin v obchodech jsou stále nižší než před prohibicí, trh s tvrdým alkoholem se ze zákazu vzpamatovává jen pomalu. Vyplývá to z ankety mezi likérkami a obchodníky. Zákazníci dávají přednost značkovému alkoholu.

12.10.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Pavel Sonnek

Prodeje lihovin v obchodním řetězci Tesco jsou nyní o 15 procent nižší než před prohibicí. Řetězec tento víkend prodeje lihovin podpoří slevovou akcí. „Zákazníci jsou zatím opatrnější a upřednostňují nákup značkového alkoholu," dodal mediální zástupce Intersparu Aleš Langr.

Na pulty obchodů se už vrátilo 99 procent lihovin, které v nich byly před prohibicí. „Do regálu máme vráceno 702 položek a čekáme už jen na posledních 19. Většina jsou importované položky, kde čekáme déle na příslušné laboratorní protokoly," uvedl mluvčí Teska Jan Dvořák. Billa má zpět v obchodech již drtivou většinu alkoholu, který kvůli zákazu stáhla.

Někteří obchodníci prodej lihovin podpoří marketingovými akcemi. „Dnes a v sobotu proběhne v pražském hypermarketu Interspar Zličín testování lihovin pomocí Ramanova spektometru. To realizuje Stock Plzeň ve spolupráci s odborníky z VŠCHT a cílem je obnovit důvěru zákazníků v bezpečnost nabízeních lihovin," uvedl Langr.

„Ve srovnání s předprohibiční situací to vypadá na velmi mírný nárůst prodejů," řekl mluvčí Stocku Jiří Janoušek, s tím, že roste především prodej značkových lihovin.

Prodeje budou nižší

Obchodní a výkonný ředitel české pobočky největší slovenské likérky St.Nicolaus Jiří Štesl odhaduje, že říjnové prodeje budou zhruba na 60 procentech předchozích měsíců. „Řada velkoobchodů, maloobchodů i restaurací se jen velmi těžko vyrovnává s novými legislativními nařízeními, chybí informovanost a jasné instrukce," upozornil.

Produkce menších likérek ze Sdružení výrobců lihovin je podle jejího předsedy Pavla Kučery nyní nižší o čtvrtinu. Naopak lídr trhu Stock Plzeň hlásí velmi mírný růst prodejů.

Z šetření, jehož výsledky ve čtvrtek zveřejnila společnost Nielsen vyplývá, že zákaz prodeje tvrdého alkoholu v ČR během prohibice zvýšil prodej vína, sektů či likérů až o desítky procent. Spotřebitelé naopak neprojevili zvýšený zájem o nákup piva. Zákaz prodeje, nabízení a distribuce nápojů s více než 20 procenty alkoholu vyhlásilo ministerstvo zdravotnictví 14. září, omezení trvalo téměř dva týdny.

Autor: ČTK

12.10.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Michaláková využívala média na úkor dětí, uvedl soud v usnesení

Praha - Medializace případu a neschopnost postarat se o děti, které si navíc u pěstounů zvykly. Tyto argumenty zopakoval Krajský soud v Oslo v usnesení, v němž se odmítl zabývat odvoláním Evy Michalákové. Česká matka se bránila proti tomu, že ztrácí rodičovská práva na oba syny. Uvedl to zpravodajský web Českého rozhlasu, jehož redakce má sedmistránkového usnesení k dispozici.

EET padá na zákazníky, restaurace zdražují

Berounsko - V jaké míře zasahuje nová povinnost elektronické evidence tržeb hospodským do provozu restaurací? Je jim na obtíž, nebo se s ní po sedmi dnech už sžili? Na Berounsku převažují zastánci prvního názoru.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies