VYBERTE SI REGION

Lidé nad 50. Nejohroženější skupina

Praha – Za posledních čtrnáct let se z lidí nad 50 let stala nejohroženější skupina na pracovním trhu. Zatímco v roce 2000 evidovaly úřady práce 16,2 procenta uchazečů o zaměstnání právě v tomto věku, loni už to bylo 27,2 procenta. Přitom v budoucnu budou tito lidé patřit mezi klíčové hráče.

27.3.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

„Z části jsou na vině předsudky a obavy zaměstnavatelů, že se starší ročníky hůře učí novým věcem, adaptují se na změny, jsou pomalejší a nezvládnou udržet krok s technologickým vývojem," vysvětlila generální ředitelka Úřadu práce ČR Marie Bílková.

Podle ní si však lidé starší padesáti let za toto vnímání mohou zčásti sami, protože trpí pocity méněcennosti, příliš si nevěří a nedokážou se přizpůsobit, přičemž opomíjejí celoživotní vzdělávání. „Přitom právě oni mohou vnést do firmy tolik potřebné zkušenosti, zodpovědnost, loajalitu a ve spojení s mladšími kolegy vytvořit velmi výkonný pracovní tandem," upozornila Bílková.

Její úřad proto například přispívá zaměstnavatelům, kteří lidi v předdůchodovém věku do práce přijmou. Jestliže třeba přijmou člověka staršího 55 let, může se měsíční příspěvek na zřízení a provoz společensky účelných pracovních míst vyšplhat až na 24 tisíc korun, tedy stejně jako 
v případě nezaměstnaných do 30 let. U ostatních uchazečů je tento příspěvek nejvýše 15 tisíc korun.

Mimo to v celém Česku buduje řada projektů, které jsou financovány nejen z národních, ale i evropských peněz. „Naše projekty zacílené na lidi od 45 let a výše jsou potřebné a z devadesáti procent úspěšné," shrnul šéf pardubického úřadu práce Petr Klimpl.

Autor: Vilém Janouš

27.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies