Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé si začali více pojišťovat schopnost splácet

ČR – Zájem Čechů o pojištění k finančním produktům loni výrazně vzrostl. Klienti si pojišťují zejména svoji schopnost splácet. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími společnostmi nabízejícími spotřebitelské úvěry. Důvodem jsou podle nich zejména obavy ze ztráty zaměstnání v době ekonomické krize.

20.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

„Češi se chtějí dlouhodobě ochránit proti nečekaným událostem, takže jsou ochotni si ke svým finančním produktům sjednat i pojištění,“ uvedl ředitel rozvoje obchodu společnosti Cetelem Darek Filip. Největší zájem byl loni tradičně o pojištění schopnosti splácet, o které si k osobní půjčce zažádalo přes 90 procent klientů.

Pojištění pro partnera chce každý čtvrtý

Nejčastějším důvodem byla ochrana proti případné pracovní neschopnosti, trvalé invaliditě, smrti a v neposlední řadě ztráta zaměstnání. Každý čtvrtý klient měl zájem uzavřít si pojištění pro svého partnera, dodal.

Údaje Home Creditu za rok 2009 ukazují, že i přes nižší procento schválených úvěrů se zvýšil podíl jejich pojištění. Například u hotovostního úvěru Telefonní půjčka loni pojištění vzrostlo o 19 procent. „Z toho vyvozujeme, že lidé jsou obezřetnější a uvědomují si, že například riziko ztráty zaměstnání je v této době mnohem větší než dřív,“ řekla ČTK mluvčí společnosti Eva Řimnáčová.

Většina klientů Cofidisu si sjedná pojištění již při podpisu úvěrové smlouvy. „U stávajících klientů jsme navíc v prosinci 2009 zaznamenali vyšší poptávku po dodatečném sjednání pojištění. Vysvětlujeme si to především zvýšenou obavou o ztrátu zaměstnání a obecně větší zodpovědností našich klientů,“ podotkla Petra Kopfsteinová z oddělení marketingu.

Oblíbené i úrazové pojištění

GE Money byla první na trhu, která začala ke spotřebitelským úvěrům poskytovat pojištění schopnosti splácet. Celkem osm z deseti klientů, kteří mají u ní spotřebitelský úvěr, si současně s ním zřídilo i pojištění. Zatímco do začátku roku 2009 dávali klienti přednost uzavírání pojištění bez krytí ztráty zaměstnaní, od počátku loňského roku až do současnosti zaznamenává banka upřednostňování pojištění, které zahrnuje i toto riziko, podotkla mluvčí GE Money Markéta Dvořáčková.

Češi si prý oblíbili i úrazové pojištění, které si uzavírali pro případ hospitalizace, plné invalidity a úmrtí následkem úrazu. „U kreditních karet vydávaných společností Cetelem si jejich držitelé v 86 procentech zažádali o pojištění pro případ zneužití, ztráty nebo odcizení dokladů,“ uzavřel Filip.

Autor: ČTK

20.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

DOTYK.CZ

Před 79 lety vláda vyhlásila mobilizaci. Lid absolutně pevný, chválil Beneš

Přesně ve 22.20 byla rozhlasem vyhlášena všeobecná mobilizace Československé republiky. Onoho 23. září 1938 bylo řádně horko nejen za hranicemi, kde chřestil zbraněmi Hitler, ale i uvnitř vlasti, v Sudetech. Dobrá polovina sudeťáků mobilizace neuposlechla. A do osudného Mnichovského diktátu zbýval pouhý týden.

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení