VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé si začali více pojišťovat schopnost splácet

ČR – Zájem Čechů o pojištění k finančním produktům loni výrazně vzrostl. Klienti si pojišťují zejména svoji schopnost splácet. Vyplývá to z ankety ČTK mezi největšími společnostmi nabízejícími spotřebitelské úvěry. Důvodem jsou podle nich zejména obavy ze ztráty zaměstnání v době ekonomické krize.

20.1.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

„Češi se chtějí dlouhodobě ochránit proti nečekaným událostem, takže jsou ochotni si ke svým finančním produktům sjednat i pojištění,“ uvedl ředitel rozvoje obchodu společnosti Cetelem Darek Filip. Největší zájem byl loni tradičně o pojištění schopnosti splácet, o které si k osobní půjčce zažádalo přes 90 procent klientů.

Pojištění pro partnera chce každý čtvrtý

Nejčastějším důvodem byla ochrana proti případné pracovní neschopnosti, trvalé invaliditě, smrti a v neposlední řadě ztráta zaměstnání. Každý čtvrtý klient měl zájem uzavřít si pojištění pro svého partnera, dodal.

Údaje Home Creditu za rok 2009 ukazují, že i přes nižší procento schválených úvěrů se zvýšil podíl jejich pojištění. Například u hotovostního úvěru Telefonní půjčka loni pojištění vzrostlo o 19 procent. „Z toho vyvozujeme, že lidé jsou obezřetnější a uvědomují si, že například riziko ztráty zaměstnání je v této době mnohem větší než dřív,“ řekla ČTK mluvčí společnosti Eva Řimnáčová.

Většina klientů Cofidisu si sjedná pojištění již při podpisu úvěrové smlouvy. „U stávajících klientů jsme navíc v prosinci 2009 zaznamenali vyšší poptávku po dodatečném sjednání pojištění. Vysvětlujeme si to především zvýšenou obavou o ztrátu zaměstnání a obecně větší zodpovědností našich klientů,“ podotkla Petra Kopfsteinová z oddělení marketingu.

Oblíbené i úrazové pojištění

GE Money byla první na trhu, která začala ke spotřebitelským úvěrům poskytovat pojištění schopnosti splácet. Celkem osm z deseti klientů, kteří mají u ní spotřebitelský úvěr, si současně s ním zřídilo i pojištění. Zatímco do začátku roku 2009 dávali klienti přednost uzavírání pojištění bez krytí ztráty zaměstnaní, od počátku loňského roku až do současnosti zaznamenává banka upřednostňování pojištění, které zahrnuje i toto riziko, podotkla mluvčí GE Money Markéta Dvořáčková.

Češi si prý oblíbili i úrazové pojištění, které si uzavírali pro případ hospitalizace, plné invalidity a úmrtí následkem úrazu. „U kreditních karet vydávaných společností Cetelem si jejich držitelé v 86 procentech zažádali o pojištění pro případ zneužití, ztráty nebo odcizení dokladů,“ uzavřel Filip.

Autor: ČTK

20.1.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
2 10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

AUTOMIX.CZ

Lidé si utahují ze jména Karoq. Škodě navrhují jiné názvy, třeba Kardiaq a Svejq

Až česká automobilka Škoda představí nástupce kompaktního SUV Yeti, je možné, že už neponese lehce upravené jméno mýtického sněžného muže, ale poněkud zvláštní název Karoq. Ten si škodovka registrovala na patentovém úřadě začátkem března.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na západě Čech může v noci napadnout i několik centimetrů sněhu

Vlnící se studená fronta přinese dnes v noci do Česka déšť, který bude v polohách nad 600 metrů přecházet ve sněžení. Nejvydatnější srážky meteorologové předpovídají pro západ Česka. 

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies