VYBERTE SI REGION

Lidé v ŽOS České Velenice musí čekat na výplaty

České Velenice - Do finančních problémů, které vedou kzadlužování, se dostalo vposledních měsících na 240zaměstnanců společnosti ŽOS České Velenice.

27.10.2009 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Hlavní činností firmy jsou opravy železničních kolejových vozidel a jejich příslušenství.

Na mzdy za odpracované hodiny musejí lidé čekat. Vládne mezi nimi nervozita, jak vše finančně zvládnout. „Nejsou peníze, zpožďují se výplaty. Poslední normálně vyplacený plat jsme dostali červnový. Za červenec jsme dostali zálohu asi osm tisíc až koncem září a v polovině října nám ji doplatili. Minulý týden jsme dostali zálohu teprve na srpen,“ uvedl jeden ze zaměstnanců, který si nepřál být jmenován.

Zpožděné platby

Doplnil ještě: „Chodíme poctivě do práce a nedostáváme mzdu. Na platby do banky ale peníze nosit musíme, jinak hrozí, že se dostaneme na půl roku do seznamu dlužníků třeba pro pár korun. Nikoho pak nezajímá, že to není vlastní vinou.“ „Ještě se nikdy nestalo, aby do 15. následujícího měsíce nebyly mzdy vyplacené. Několikrát sice zpožděné byly, ale jen o několik dní,“ uvedl ředitel společnosti Jiří Sedláček.

Do finančních problémů se jejich podnik dostal podle jeho slov jednak kvůli výraznému poklesu zakázek od Českých drah na přelomu roku, a to na méně než jednu polovinu, jednak kvůli o více než půl roku opožděnému vypsání nové soutěže na opravy vozidel. Stará skončila 31. prosince 2008, nová byla vypsána teprve v únoru 2009. A také kvůli opožděným platbám dvou velkých zahraničních zákazníků, jejichž souhrnný dluh byl kolem 150 tisíc eur.

Zahraniční zakázky

Přesto k dnešnímu dni dluží zaměstnancům asi jednu třetinu mzdy za srpen. Výkony se snaží doplňovat o zahraniční zakázky. V červnu například odevzdali zahraničnímu zákazníkovi deset švýcarských rychlíkových vozů opravených a rekonstruovaných pro turistické jízdy s parními lokomotivami.

„Získáváme i osobní vozy od různých zahraničních spolků pro podobné účely a právě dnešního dne nás opouští německá parní lokomotiva vytápěná mazutem. Prakticky každý měsíc jednáme s Českými drahami o možných rozšířeních sjednaných zakázek. Příští měsíc má přijít do opravy rakouská úzkorozchodná lokomotiva ř. 73. Snažíme se tak nahradit našim lidem nepředpokládané snížení oprav od Českých drah,“ uzavřel včera Jiří Sedláček

Čtěte také: Matka samoživitelka nedostala od ledna mateřskou

Autor: Stanislava Koblihová

27.10.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies