VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Legios dostal zakázku na tři sta vagónů, vyrobí je v Lounech

Louny – Společnosti GATX nyní dodává 124 vozů, další začne vyrábět v listopadu. Hodnota nové zakázky je přes půl miliardy korun.

9.8.2015
SDÍLEJ:

Výsypný vůz Faccns 49 m3, který se začne od letošního listopadu vyrábět v Lounech pro společnost GATX.Foto: Archiv společnosti Legios Loco

Společnost Legios Loco získala další významnou zakázku na dodávku výsypných vozů. Pro předního evropského železničního dopravce, společnost GATX, vyrobí 300 nákladních vagónů. Hodnota zakázky je přes půl miliardy korun, vozy se mají od podzimu letošního roku vyrábět v Lounech.

Zakázka je na dvě etapy

„V první etapě se jedná o výrobu 100 výsypných vozů, které bude Legios Loco dodávat od listopadu letošního roku do února příštího roku," sdělil Michal Donath, mediální zástupce společnosti.

V druhé etapě se bude jednat o dalších 200 výsypných vozů. Celkový objem kontraktu činí téměř 550 milionů korun.

„Tyto vozy svými technickými parametry patří k nejlepším výsypným vozům na evropském trhu. Mezi jejich hlavní výhody patří délka vozu a velký objem, což znamená maximální využití tažné síly lokomotivy v závislosti na počtu vozů v soupravě," přiblížil Michal Donath.

Ředitel: Kontrakt zajistí práci zaměstnancům

„Navazujeme na současnou několikaletou spolupráci se společností GATX , jejíž důvěry si velmi vážíme," uvedl Petr Vlček, generální ředitel společnosti Legios Loco po uzavření kontraktu. „Tato rozsáhlá dvouetapová zakázka znamená významné posílení pracovních jistot pro naše zaměstnance," dodal Vlček.

Společnost GATX Rail Germany GmbH patří k předním evropským provozovatelům nákladní železniční dopravy. Zároveň se řadí k největším soukromým vlastníkům cisternových vozů v Evropě. Je součástí americké skupiny GATX Corporation se sídlem v Chicagu.

Výroba pro GATX už běží od května

Letos na jaře firma Legios oznámila, že pro GATX vyrobí 124 výsypných vozů. Kontrakt v řádech stovek milionů korun se právě realizuje. „Výroba byla zahájena v květnu, kontrakt bude naplněn do konce září," sdělil M. Donath.

Legios Loco patří mezi významné evropské výrobce a opravce železničních kolejových vozidel. V Lounech zaměstnává zhruba osm set lidí.

Společnost Legios provázely v posledních letech časté změny názvu a ekonomické problémy. V čele firmy Legios Loco stojí lidé, kteří byli dříve ve vedení společnosti Heavy Machinery Services (HMS), která se dříve jmenovala Legios a v současnosti je v úpadku kvůli miliardovým dluhům. Společnost dluží více než 320 věřitelům téměř 3,3 miliardy korun.

Nejasní majitelé

Firma Legios Loco byla do obchodního rejstříku zapsána teprve v lednu 2013. Tehdy byla jediným akcionářem společnosti londýnská společnost Legios Group, která byla také jediným akcionářem HMS (původně Legios). V dozorčí radě Legios Loco jsou rovněž lidé, kteří byli v minulosti v čele HMS. V současnosti je akcionářem Legios Loco kyperská firma Kirosium Limited a také HMS má jako jediného akcionáře kyperskou firmu, a to XL Heavy Machinery Services LTD.

Kdo skutečně tyto firmy vlastní, je nejasné. Společnost je spojována s podnikatelem Františkem Savovem, který se zdržuje ve Velké Británii a kterého vyšetřovatelé stíhají kvůli krácení daní a legalizaci výnosů z trestné činnosti. Savov již dříve sdělil, že „žádné majetkové vazby na Heavy Machinery Services nemá a nikdy neměl".

(s využitím ČTK)

Autor: Petr Kinšt

9.8.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vladimír Mečiar
6

Sporné Mečiarovy amnestie. Slovenští poslanci otevřeli cestu k jejich zrušení

Michaela Marksová
4 5

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Dva muže zasypal a usmrtil sesuv zeminy u statku v Zahořanech nedaleko Přestavlk u Čerčan. Na pomoc dělníkům, které při výkopových pracích zasypal nenadálý sesuv svahu, pod nímž kopali, přijeli do Zahořan, hasiči ze širokého okolí.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies