VYBERTE SI REGION

Lufthansa kvůli stávce pilotů ruší téměř polovinu letů

Berlín - Piloti Lufthansy zahájili dnes v poledne stávku, která potrvá do úterních 23:59 SEČ. Největší německé aerolinky kvůli protestní akci ruší téměř polovinu plánovaných dnešních a úterních letů. Rušení spojů postihne i provoz na linkách z Prahy do Frankfurtu nad Mohanem a do Mnichova. Stávka zasáhne na 150.000 cestu­jících, uvedla televize n-tv.

1.12.2014 1 AKTUALIZOVÁNO 1.12.2014
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Od dnešního poledne se protest týká letů na krátkou a střední vzdálenost. V úterý v 03:00 SEČ se připojí piloti mezikontinentálních letů a piloti nákladních letadel společnosti Lufthansa Cargo. Aerolinky však začaly rušit spoje už od dnešního časného rána. Podle mluvčí firmy Barbary Schädlerové k tomu společnost vedou logistické důvody: potřebuje mít letadla připravená na správných letištích, aby mohla obnovit provoz bezprostředně po skončení stávky. Celkem Lufthansa odvolala 1350 z 2800 p­ravidelných le­tů.

Omezení provozu podle náhradního letového řádu zveřejněného na stránkách Lufthansy postihne i linky mezi Českem a Německem. Mezi zrušenými spoji jsou tři páry dnešních letů mezi Prahou a Frankfurtem. V úterý se neuskuteční čtyři páry letů mezi Prahou a Frankfurtem, odpadne i jeden pár spojů mezi Prahou a Mnichovem.

Němečtí cestující vyjadřují pro stávku jen malé pochopení. V anketě televize N24 uváděli, že uspořádání devíti stávek v jediném roce považují za nepřiměřené. Odborům i vedení firmy stejnou měrou vytýkají neochotu ke kompromisům, která podkopává důvěryhodnost aerolinek.

Na nákladní dopravu má stávka menší dopad než na osobní. Schädlerová řekla, že Lufthansa Cargo uskuteční 90 procent všech plánovaných letů. Nákladní i osobní letadla, jež budou vypravena, podle ní řídí piloti, kteří nejsou členy odborového svazu Vereinigung Cockpit (VC), nebo manažeři Lufthansy, kteří mají pilotní licenci.

Jednání o podobě důchodového programu

Svaz VC vyhlásil stávku poté, co oznámil krach jednání s vedením Lufthansy o podobu důchodového programu, který vznikl před desítkami let. Piloti podle něj mají možnost odejít předčasně do penze v 55 letech a aerolinky jim až do dovršení zákonného důchodového věku vyplácejí část předchozí mzdy. Lufthansa chce nyní posunout věk pro odchod do penze na 59 let, což zdůvodňuje tím, že si ve vysoce konkurenčním prostředí nemůže dovolit udržet program v dosavadní podobě.

Vedení Lufthansy podle odborového svazu nepřistoupilo na kompromis. Lufthansa naopak tvrdí, že v nejnovějším kole rozhovorů učinila několik ústupků, včetně souhlasu s pětiprocentním zvýšením mezd. Odchod pilotů do penze v 55 letech ale odmítá.

Kvůli sporu se letos konalo už osm stávek zaměstnanců Lufthansy, což provozní zisk firmy snížilo o 160 milionů eur. Aerolinky v důsledku toho letos již dvakrát snížily odhad provozního zisku pro rok 2015.

Autor: ČTK

1.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies