VYBERTE SI REGION

Maďarský Wizz Air loni zvýšil zisk o 5 %

Maďarské nízkonákladové aerolinky Wizz Air v uplynulém fiskálním roce zvýšily čistý zisk o pět procent na 193 milionů eur (5,2 miliardy Kč). 

25.5.2016
SDÍLEJ:

Wizz AirFoto: wizzair.com

K zisku přispěl nárůst počtu cestujících i obsazenosti letadel a ve srovnání s předchozím rokem také levnější ropa.

Wizz Air je největší nízkonákladovou leteckou společností ve střední a východní Evropě

Bez zahrnutí kurzových výkyvů a mimořádných položek se zisk zvýšil o 53 % na 224 milionů eur. Další nárůst takto definovaného zisku čekají aerolinky i letos, a to na 245 milionů až 255 milionů eur. Firma nicméně upozornila, že záležet bude na tom, jak se jí budou vyvíjet příjmy v druhé polovině fiskálního roku.

Tržby za uplynulý fiskální rok, což je do konce března, vzrostly o 16 % na 1,42 miliardy eur. Příjmy z prodeje letenek se pak zvýšily o 13 % na 895 milionů eur a příjmy z doplňkových služeb o 23 % na 534 milionů eur.

Počet přepravených cestujících loni vzrostl o 21 % na 20 milionů. Obsazenost letadel ze zlepšila o 1,5 procentního bodu a dosáhla 88,2 %.

Aerolinky loni otevřely 69 nových linek a zřídily i čtyři nové základny. Celkem společnost létá na 420 linkách do 38 zemí a má 25 základen.

Autor: Redakce / ČTK

25.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies