Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mafra uvažuje o zpoplatnění serveru iDnes.cz

Praha - Mediální skupina Mafra, která provozuje zpravodajský portál iDnes.cz, uvažuje o tom, že od podzimu zpoplatní některé části tohoto serveru. Potvrdila to Iva Melagová z oddělení marketingu portálu iDnes.cz. Od dubna zpoplatnil část obsahu webových stránek týdeník Reflex, již delší dobu je placený také archiv Hospodářských novin. Ostatní portály o zpoplatnění zpravodajství neuvažují.

1.4.2010 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Libor Jakubec

"Zpoplatnění obsahu je i u nás aktuální téma, v současné době pracujeme na analýze možností zpoplatnění obsahu pro iDnes.cz. Až podle výsledků se budeme rozhodovat o konkrétních možnostech. Je potřeba brát v úvahu specifika českého trhu a ochotu lidí platit za nadstandardní služby," řekla ČTK Melagová. "Kdy by v rámci iDnes.cz mohlo k zpoplatnění dojít, záleží na výsledcích analýzy, ale dokážeme si představit, že na podzim naše vydavatelství nějaké pokusy učiní," dodala.

Novinky.cz a Aktuálně.cz

O zavedení poplatků zatím neuvažuje deník Právo, který provozuje server Novinky.cz. "Ke zpoplatnění všeobecného zpravodajství není na českém internetu prostor, proto Novinky.cz zpoplatňovat nebudeme," uvedl pro ČTK šéfredaktor magazínu Novinky.cz Vladimír Dušánek. Zpoplatňovat svůj web nebude ani server Aktuálně.cz. „Není to pro nás aktuální téma. Nás bude spíš zajímat, jak by nám případný trend zpoplatnění pomohl ještě zvednout dlouhodobou výnosnost našeho projektu,“ řekl ředitel Aktuálně.cz Jakub Unger.

Vydavatelství Ringier rozdělilo od dubna internetovou podobu týdeníku Reflex na placenou a neplacenou část. Zpoplatněný je například přístup ke kompletnímu vydání časopisu, které bude na internetu už v den, kdy se objeví na stáncích, nikoliv až po týdnu.

V zahraničí

Reflex není zdaleka jediný, kdo oznámil zpoplatnění svého webu. Známé jsou třeba snahy mediálního magnáta Ruperta Murdocha. Ten nedávno oznámil, že Britský list The Times a jeho nedělní vydání The Sunday Times začnou od června vybírat poplatek za přístup na své webové stránky. Podobný záměr má také prestižní americký deník The New York Times, který zamýšlí zavést placený přístup v roce 2011. V České republice má část svého obsahu zpoplatněnu nebo uzamčenu pouze pro předplatitele například vydavatelství Economia, které vydává tituly jako Hospodářské noviny nebo Marketing & Media.

Autor: ČTK

1.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
18

Žilní roztok může být škodlivý. Musí zmizet z nemocnic

Ilustrační foto
10

K ochraně rysů v Evropě se spojí šest zemí včetně Česka

Pláčete nad červivým ovocem? Odvezte ho do palírny

Červivé ovoce zavařovat nebudete, ale byla by škoda ho vyhodit. Může z něho být totiž dobrá pálenka. V článku vám nastíníme stručný postup, jak plody na pálení připravit.

Vláda a odbory budou jednat o růstu platů ve veřejném sektoru

Zástupci vlády a odborů budou dnes odpoledne vyjednávat o růstu platů ve veřejném sektoru. Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) žádá pro učitele zvýšení o 15 procent a pro ostatní pracovníky o deset procent, a to od listopadu. Premiér Bohuslav Sobotka odborářský požadavek podporuje.

Jižní Korea a Spojené státy zahájily každoroční společné vojenské cvičení

Jihokorejské a americké síly zahájily v pondělí každoroční vojenské cvičení, související s napětím kvůli severokorejským raketovým a jaderným programům, na něž severokorejská vláda vynaložila údajně od února minimálně 270 milionů dolarů navzdory americkým sankcím.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení