Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Malá auta zlevňují, do boje jdou další značky

Praha - Na novém autě nyní mohou lidé ušetřit i několik desítek tisíc korun.

25.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Shutterstock

Ceny nových malých vozů v Česku dál klesají. O desítky tisíc korun v létě zlevnila i některá dražší auta z první desítky nejprodávanějších malých vozů, která se dosud cenové války příliš neúčastnila. Vyplývá to z informací prodejců.

Podíl malých vozů na celkovém trhu v Česku i přes zlevňování vytrvale klesá. Podle odborníků je to dáno mimo jiné tím, že lidé si mohou za stejné peníze jako před dvěma lety pořídit auto o třídu výš. Zatímco v roce 2008 měly malé a mini vozy podíl na trhu přes 47 procent, letos je to o 20 procentních bodů méně.

"Pokles cen osobních aut, jaký jsme zaznamenávali v předchozích letech, už letos nelze očekávat v takovém měřítku. Jistě ještě uvidíme modely, jejichž ceny klesnou, ale půjde spíše o vybrané akční nabídky, u řady jiných modelů si již prodejci budou moci naopak dovolit cenu i mírně zvýšit," uvedl vedoucí expertní skupiny PwC Jiří Zouhar. Očekává tak spíše stabilizaci cen, případně pohyby v řádu maximálně jednotek procent.

Další nabídka od Škody Auto

Po jarním zlevnění modelu Fabia pod 200.000 korun přišla tuzemská automobilky Škoda Auto s další nabídkou, která cenu nejprodávanějšího vozu ve třídě dále snižuje. Pokud zákazník vlastní škodovku starší deseti let, dostane slevu na novou Fabii v lepší výbavě nebo Roomster 40.000 korun. Cena Fabie tak začíná na 182.900 Kč a cena provedení Combi se poprvé dostala pod 200.000 Kč.

Ford zlevnil nejprodávanější verzi Fiesty Celebration o 25.000 na 229.900 korun. Na stejnou cenu se dostal i model Fusion. Nejdostupnější Fiesta je stále za 199.990 korun. Cena modelu Ka klesla o 10.000 Kč na 179.000 korun.

"Ford Ka patří rozhodně mezi nejlepší vozy v segmentu, ale zatím se prodával poměrně málo, neboť zákazníkům připadala jeho cena ve srovnání s konkurencí vysoká. Teď to bude naopak," uvedl ředitel marketingu Fordu Ota Sedláček.

VW o 20 tisíc levněji

Volkswagen snížil základní ceny vybraných modelů Polo až o 22.000 korun. Pokud zájemce zvolí financování na leasing nebo nabídne svůj starší vůz protiúčtem, získá další bonus 40.000 Kč. Základní verze Pola, která má nově benzinový motor o objemu 1,4 namísto 1,2 litru, tak vyjde na 239.900 korun.

Z akční ceny 154.900 korun dlouhodobě těží Renault Thalia, který je mezi malými vozy v prodejích na druhém místě. Firma navíc láká při volbě leasingu na snížení ceny o dalších 35.000 korun. Hyundai i20 zastoupení značky nabízí v srpnu s bonusem 25.000 korun za 194.990 korun. Model C3 nabízí Citroën od 204.900 Kč, tedy se slevou 57.500 korun.

Čtěte také: Ceny ojetin přestaly klesat, tvrdí autobazary

Autor: ČTK

25.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Prezident Miloš Zeman a jeho čínský protějšek Si Ťin-pching.
27 6

Zeman: Autoritářské státy mají lepší podmínky pro velké projekty

Letiště Václava Havla v Praze. Ilustrační foto
17

Boj s teroristy. Všechna letiště v ČR dostanou kamery, jež rozpoznají obličeje

EXKLUZIVNĚ

Zločin, nebo neštěstí? Policie pro ověření vyhazovala z 6. patra hotelu figurínu

Policie v Pardubicích rekonstruovala poslední okamžiky života 45leté ženy: pád z okna hotelu. K čemu policisté dospěli?

Do Turecka jen na vlastní nebezpečí, varují Němci

Diplomatická válka mezi Spolkovou republikou Německo a Tureckem pokračuje. Istanbul totiž stále zadržuje německého aktivistu.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Fanoušci na britských ostrovech jsou zvyklí na ledacos. Už dávno se tam smířili s tím, že vstupenka na fotbalový šlágr je dražší než letenka do Ameriky. Mnozí si (chtě nechtě) také zvykli, že klub jejich srdce vlastní boháči ze zahraničí. A nevadí jim ani to, že po hřišti neběhá žádný Angličan. Pravda, je to výjimečné, nicméně třeba Chelsea má ve svém kádru jediného domácího hráče.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení