Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Máme štěstí, i když jsme zaspali. Peníze na dálnice z Unie dorazí

Praha - Česko bude moci už
 v příštím roce začít s budováním některých z desítky významných dopravních staveb, které dosud blokovaly staré posudky vlivu na životní prostředí (EIA).

30.6.2016 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Karel Kašpárek

Dohodu s předsedou unijní exekutivy Jeanem-Claudem Junckerem potvrdil český premiér Bohuslav Sobotka. Podmínkou podle předsedy vlády je, aby český parlament velmi rychle schválil příslušnou novelu o EIA, kterou už mají poslanci na stole. Po prázdninách by pak mělo být možné získat stavební povolení, zahájit výběrová řízení na dodavatele a příští rok stavět.

„Můžeme tak pokračovat ve výstavbě dalších více než 120 kilometrů našich silnic a zapojit do nich dál evropské peníze," řekl v reakci na rozhodnutí EU ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Sobotka připomněl, že bez dohody s komisí by Česko nemohlo na stavby čerpat evropské peníze. „Součástí dohody je, že na všechny tyto stavby budou použity evropské fondy a že to Evropská komise nebude zpětně žádným způsobem zpochybňovat," poznamenal premiér.

Spoluúčast se podle něj pohybuje v desítkách miliard korun, záviset bude na tom, jak rychle se reálně podaří stavět a peníze čerpat.
Se starým posudkem EIA měla v minulých měsících komise problém u přibližně stovky staveb. Vyjednávalo se hlavně o desítce klíčových dálničních úseků a části jedné železniční tratě, u nichž už jsou vykoupené pozemky, získaná územní rozhodnutí a stavebnímu povolení bránil právě jen posudek EIA vydaný podle zákonů platných ještě před vstupem Česka do EU. Právě těch se dohoda týká. Mezi vybranými projekty není Pražský okruh, který nesplnil podmínku, že pro stavbu už musí být vydáno územní rozhodnutí.

„Museli jsme ho vyřadit, přestože jsme se snažili ještě o výjimku výjimek. Evropská komise řekla, že buď tam nebude a pustí to, kdybychom na něm trvali, tak pravděpodobně nebudeme mít nic," řekl ministr Ťok. Pro okruh se podle něj bude hledat speciální cesta, jak projekt prosadit. 

Prioritních 124,4 km
D3 obchvat Českých
Budějovic 7,2 km
D6 obchvaty obcí Řevničov, Lubenec, Krušovice, Lubenec 8,2 km
D48 obchvat Frýdku-Místku 8,6 km
D35 Opatovice – Ostrov 12,8 km
D49 Hulín – Fryšták 17,3 km
D55 obchvat Otrokovice 3,1 km
D11 Hradec Králové 
– Smiřice 15,2 km
I/11 Ostrava,
prodloužená Rudná 6,5 km
D1 Říkovice – Přerov 10,1 km
Zdroj: MD ČR

(mk, čtk)

Autor: ČTK

30.6.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Liftago díky novému investorovi pokryje větší města a expanduje i za hranice

Oblíbená aplikace na objednání taxi v Česku má nového investora. Incoming ventures Michala Mičky investovala desítky milionů korun hlavně na rozvoj aplikace, pomocí které si zákazníci taxi služby objednávají. Penězi chce ale také pokrýt největší města a začít expandovat do zahraničí.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení