VYBERTE SI REGION

Obchodní centra lákají zákazníky

PRAHA - Obchodní řetězce kontrolují již dvě třetiny domácího trhu. Zejména v Praze nakupující míří nejčastěji za nákupy do velkých obchodních center, super- a hypermarketů.

7.6.2007
SDÍLEJ:

ALBERT VYHRÁL. Loni byl nejoblíbenějším řetězcem Albert, kdo zvítězí letos?Foto: Deník/Martin Divíšek

Podle loňských údajů je v Praze stovka supermarketů a dvě desítky hypermarketů, stavějí se přitom další. Přibývají zejména velké nákupní paláce, loni to bylo například nové centrum NovoPlaza v Praze 4 či Obchodní centrum Letňany, které je s plochou 125 000 metrů čtverečních největším nákupním centrem v zemi.

Podle nové studie, kterou pro GE Money Multiservis zpracovala společnost Incoma, se obchodníci zvláště v Praze, kde je konkurence nejvyšší, snaží zákazníky lákat a udržet si je různými způsoby. „Prodejci nabízejí vyšší kvalitu služeb, věrnostní programy, bonusy, cash-back, prodloužené záruční doby, bezplatný dovoz zboží,“ uvedl výsledky studie Charlie Coode z GE Money Multiservis.

Průzkum ukázal i zájem obchodníků o centra měst. Zatímco řada nákupních středisek dříve vyrůstala na okrajích měst, v Praze to bylo obdobné, dnes obchodníci dobývají centra. Jedním z příkladů je v Praze vyrůstající Paladium na náměstí Republiky.

Mimo Prahu je situace jiná

Zvyklosti nakupujících hlavního města se přitom podle dřívějších šetření poněkud liší od zbytku republiky. Více Pražanů dává přednost menším supermarketům jako místu hlavního nákupu. Mimo Prahu se naopak vedení ujímají diskontní prodejny. „Už 41 procent českých spotřebitelů nakupuje v diskontních prodejnách, kterých jen loni vyrostlo 40. Zejména při nákupu potravin se totiž zákazníci stále ještě silně soustředí na cenu. Méně už cena rozhoduje v případě ostatního zboží,“ upřesnil Coode.

Přesto i výběr potravin začíná stále více ovlivňovat kvalita. Loni zaznamenal v Česku trh biopotravin nejrychlejší růst v celé Evropě. Tržby za ně dosáhly 760 milionů korun, proti roku 2005 vzrostly o 250 milionů korun čili o 49 procent. Obchodníci s biopotravinami přitom mají opět největší úspěch v hlavním městě. A kde lidé nejraději nakupují?

Podle loňského 4. ročníku soutěže Obchodník roku, kterou pořádá GE Money Multiservis, byl nejoblíbenějším supermarketem Albert a hypermarketem Tesco. Letošní pátý ročník soutěže, v níž mohou opět až do září hlasovat spotřebitelé prostřednictvím internetu a SMS o svých nejoblíbenějších obchodnících, přitom právě začal.

7.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Banka UBS v Curychu. Ilustrační foto.

Kde nejlépe platí cizincům? Ve Švýcarsku. V Česku nemají smysl pro humor

Michal Pavlata.
5

Zemřel herec, dabér a publicista Michal Pavlata

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

AKTUALIZOVÁNO

Washington na manifestaci za práva žen přilákal přes půl milionu lidí

Masovou účast dnes v centru Washingtonu před budovou Kongresu USA doprovázela manifestace za práva žen, jejíž součástí byl i pochod k Bílému domu. Demonstrace, která sice nebyla ohlášena jako akce proti Trumpovi, se mezitím v protest proti novému prezidentovi jasně přeměnila. Organizátoři očekávali až čtvrt milionu lidí, ale úřady, které byly původně v odhadech střízlivější, nyní hovoří až o 500.000 účastnících. Spekuluje se, že dnešní shromáždění se vyrovnalo páteční inauguraci prezidenta Donalda Trumpa. Podobné manifestace s přece jen menší účastí se konaly i v dalších městech USA, ale i světa včetně Prahy.

Konec twitteru na vnitru. Zaměstnanci retweetnuli nelichotivé foto z inaugurace

Americké ministerstvo vnitra dostalo pokyn uzavřít všechny své twitterové účty poté, co na jednom z nich jeho zaměstnanci retweetnuli nelichotivé porovnání fotek z inaugurace exprezidenta Baracka Obamy a nynějšího šéfa Bílého domu Donalda Trumpa. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies