VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Obchodní centra lákají zákazníky

PRAHA - Obchodní řetězce kontrolují již dvě třetiny domácího trhu. Zejména v Praze nakupující míří nejčastěji za nákupy do velkých obchodních center, super- a hypermarketů.

7.6.2007
SDÍLEJ:

ALBERT VYHRÁL. Loni byl nejoblíbenějším řetězcem Albert, kdo zvítězí letos?Foto: Deník/Martin Divíšek

Podle loňských údajů je v Praze stovka supermarketů a dvě desítky hypermarketů, stavějí se přitom další. Přibývají zejména velké nákupní paláce, loni to bylo například nové centrum NovoPlaza v Praze 4 či Obchodní centrum Letňany, které je s plochou 125 000 metrů čtverečních největším nákupním centrem v zemi.

Podle nové studie, kterou pro GE Money Multiservis zpracovala společnost Incoma, se obchodníci zvláště v Praze, kde je konkurence nejvyšší, snaží zákazníky lákat a udržet si je různými způsoby. „Prodejci nabízejí vyšší kvalitu služeb, věrnostní programy, bonusy, cash-back, prodloužené záruční doby, bezplatný dovoz zboží,“ uvedl výsledky studie Charlie Coode z GE Money Multiservis.

Průzkum ukázal i zájem obchodníků o centra měst. Zatímco řada nákupních středisek dříve vyrůstala na okrajích měst, v Praze to bylo obdobné, dnes obchodníci dobývají centra. Jedním z příkladů je v Praze vyrůstající Paladium na náměstí Republiky.

Mimo Prahu je situace jiná

Zvyklosti nakupujících hlavního města se přitom podle dřívějších šetření poněkud liší od zbytku republiky. Více Pražanů dává přednost menším supermarketům jako místu hlavního nákupu. Mimo Prahu se naopak vedení ujímají diskontní prodejny. „Už 41 procent českých spotřebitelů nakupuje v diskontních prodejnách, kterých jen loni vyrostlo 40. Zejména při nákupu potravin se totiž zákazníci stále ještě silně soustředí na cenu. Méně už cena rozhoduje v případě ostatního zboží,“ upřesnil Coode.

Přesto i výběr potravin začíná stále více ovlivňovat kvalita. Loni zaznamenal v Česku trh biopotravin nejrychlejší růst v celé Evropě. Tržby za ně dosáhly 760 milionů korun, proti roku 2005 vzrostly o 250 milionů korun čili o 49 procent. Obchodníci s biopotravinami přitom mají opět největší úspěch v hlavním městě. A kde lidé nejraději nakupují?

Podle loňského 4. ročníku soutěže Obchodník roku, kterou pořádá GE Money Multiservis, byl nejoblíbenějším supermarketem Albert a hypermarketem Tesco. Letošní pátý ročník soutěže, v níž mohou opět až do září hlasovat spotřebitelé prostřednictvím internetu a SMS o svých nejoblíbenějších obchodnících, přitom právě začal.

7.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
57 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto.
10

Kšeftování s léky. Na soudy se valí jeden případ za druhým

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Kmoníček se setkal s Trumpem. Předal mu pověřovací listiny

Nový český velvyslanec v USA Hynek Kmoníček se setkal s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Předal mu pověřovací listiny. Kmoníček to uvedl na svém twitterovém účtu.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies