VYBERTE SI REGION

McDonald's v Japonsku láká zákazníky na hranolky s čokoládou

Tokio - Restaurace rychlého občerstvení McDonald's začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin. "Jsou vynikající," pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. "Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly," dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

18.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Agentura AFP tvrdí, že zákazníci jako je Jamaguči jsou pro americký řetězec, který v Japonsku bojuje s klesajícím prodejem, možná tou poslední nadějí.

"Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku," říká šéfka japonské součásti McDonald's Sarah Casanovaová. "Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítích po celém světě," dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit. Podíl společnosti McDonald's na trhu v Japonsku v roce 2014 klesl na 10,4 procenta, zatímco o pět let dříve činil téměř 14 procent, uvedla výzkumná společnost Euromonitor.

Dva roky po sobě ve ztrátě

Japonská součást McDonald's vykázala za minulý rok ztrátu 34,7 miliardy jenů (7,4 miliardy Kč), přičemž do červených čísel se dostala už druhý rok po sobě. Šlo také o největší ztrátu od otevření první restaurace v luxusní tokijské čtvrti Ginza v roce 1971.

"Rok 2015 byl nepochybně tím nejproblematičtějším rokem v naší pětačtyřicetileté historii," říká Casanovaová. V posledních letech podnik uzavřel stovky ze zhruba 3000 restaurací v Japonsku.

Místní produkty

Tržby v japonských restauracích McDonald's šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald's přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu.

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. "Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů," říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.

Autor: ČTK

18.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Donald Trump.
AKTUALIZOVÁNO
17 22

S Trumpem začínají nebezpečné roky, píše polský list

Advokát Miroslav Jansta

Vlivný advokát Jansta se v Zemanově kampani angažovat nehodlá

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

Le Penová: Každá země musí mít možnost opustit euro

Vůdkyně francouzské krajní pravice Marine Le Penová prohlásila, že každá země musí mít možnost opustit euro, pokud si to bude přát. "Neříkám, že každá země musí opustit euro, ale musíme mít tuto možnost, pokud si to daná země přeje," řekla a sklidila potlesk na konferenci evropské krajní pravice v Koblenzi.

AKTUALIZOVÁNO

Ze zavaleného hotelu v Itálii se zachránilo 11 lidí, pět zahynulo

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi. Podle čerstvé bilance se tak zachránilo 11 lidí, potvrzeno je pět mrtvých. Úřady provincie Pescara dnes oznámily, že nejméně 23 lidí se stále pohřešuje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies