VYBRAT REGION
Zavřít mapu

McDonald's v Japonsku láká zákazníky na hranolky s čokoládou

Tokio - Restaurace rychlého občerstvení McDonald's začaly v Japonsku nabízet hranolky s čokoládovou polevou. Snaží se tak přilákat zákazníky po sérii skandálů se špatnou kvalitou potravin. "Jsou vynikající," pochvaluje hranolky polité tmavou a bílou čokoládou sedmatřicetiletý Šigeaki Jamaguči. "Přišel jsem právě proto, abych vyzkoušel nové produkty, které dosud v nabídce nebyly," dodává Jamaguči v jedné z restaurací v rušné tokijské čtvrti Šindžuku.

18.2.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ČTK

Agentura AFP tvrdí, že zákazníci jako je Jamaguči jsou pro americký řetězec, který v Japonsku bojuje s klesajícím prodejem, možná tou poslední nadějí.

"Čokoládové hranolky se staly nesmírně populárním produktem, a to nejen u zákazníků v Japonsku," říká šéfka japonské součásti McDonald's Sarah Casanovaová. "Přitáhly pozornost médií, blogů a sociálních sítích po celém světě," dodává.

Sladkoslaný výrobek, který se v Japonsku prodává pod názvem McChoco Potato, byl na trh uveden v lednu. Díky němu se firmě po několika letech v Japonsku zvýšil počet zákazníků. Experti ale varují, že firmě nebude úspěch s hranolky politými čokoládovým sirupem stačit. Podíl společnosti McDonald's na trhu v Japonsku v roce 2014 klesl na 10,4 procenta, zatímco o pět let dříve činil téměř 14 procent, uvedla výzkumná společnost Euromonitor.

Dva roky po sobě ve ztrátě

Japonská součást McDonald's vykázala za minulý rok ztrátu 34,7 miliardy jenů (7,4 miliardy Kč), přičemž do červených čísel se dostala už druhý rok po sobě. Šlo také o největší ztrátu od otevření první restaurace v luxusní tokijské čtvrti Ginza v roce 1971.

"Rok 2015 byl nepochybně tím nejproblematičtějším rokem v naší pětačtyřicetileté historii," říká Casanovaová. V posledních letech podnik uzavřel stovky ze zhruba 3000 restaurací v Japonsku.

Místní produkty

Tržby v japonských restauracích McDonald's šly prudce dolů, když se ukázalo, že dodavatel z pevninské Číny míchal prošlé maso s čerstvými surovinami. Pak navíc konzumenti ve zmrzlině a kuřecích nugetkách objevili kousky plastu.

Řetězec následně slíbil, že kvalitu potravin zlepší, aby získal zákazníky zpět. Japonské restaurace McDonald's přitom vsadily na místní produkty, jako je sýr z ostrova Hokkaidó či sladké brambory z jihozápadního Japonska. Úspěchy přináší i možnost sestavit si vlastní menu z hamburgeru, přílohy a dezertu.

Podle některých odborníků je právě důraz na domácí suroviny tou správnou cestou. "Firma musí zákazníky ujistit, že nepoužívá čínské produkty, ale bezpečné přísady z domácích zdrojů," říká Seiičiro Samedžima, který pracuje jako analytik v oblasti rychlého občerstvení.

Autor: ČTK

18.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies