Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Město opraví Údolní ulici za 220 milionů. Nejdřív za sedm let

Brno - Brno připravuje rozsáhlou rekonstrukci Údolní ulice za 220 milionů. Zatím je v pořádku. Ale hrozí, že do deseti let budou opravy nutné.

2.3.2013
SDÍLEJ:

Opravy Údolní ulice Brno připravuje s předstihem. Na konec desetiletí chystá kompletní rekonstrukci vodovodů, kanalizace, tramvajových kolejí i silnice. Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Zatím je v pořádku, ale nechceme nic nechat náhodě. Takovou filozofií se řídí vedení Brna v případě Údolní ulice poblíž centra města. Začalo totiž chystat její celkovou rekonstrukci. Brňanům se kvůli opravám zřejmě uzavře za sedm let.

První krok k budoucím opravám podniknou radní v nejbližších týdnech. „Na svém posledním zasedání jsme měli jednat o takzvaném investičním záměru pro stavbu. Stáhli jsme ho sice, ale jen kvůli dopracování. Do rekonstrukce zapojíme i vylepšení dopravního uzlu na křižovatce Údolní a Úvozu. Na některou z příštích rad se vrátí," ujistil náměstek brněnského primátora Robert Kotzian.

Město chystá celkové úpravy ulice v úseku od Joštovy po křižovatku s Úvozem. „Opravíme kanalizaci a vodovod i silnici a koleje," nastínil vedoucí magistrátního odboru dopravy Vladimír Bielko.

Obnova vyjde na 220 milionů korun. Kdy dělníci ulici rozkopou, není zcela jasné. „Nebude to v tomto volebním období a možná ani v příštím. Zatím to ani není potřeba. Ale chceme být připravení. Za šest sedm let mohou být opravy naopak nutné," upozornil Kotzian.

To, že rekonstrukce ještě počká, potvrdila mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová. „V Údolní opravy kolejí v budoucnu uvítáme. Ale rozhodně zde z našeho pohledu není stav tak špatný jako třeba v ulici Milady Horákové nebo Minské a Horově," řekla Škrancová.

Pro město je právě oprava Milady Horákové prioritou pro letošní podzim a příští rok. „Stejně nutná je také oprava Minské a Horovy ulice. Pak přijdou na řadu ostatní," nastínil starosta městské části Brno-střed Libor Šťástka.

Právě se zmíněnými ulicemi mají řidiči největší problémy. „Jsou jako tankodrom. A drncání se nezbavíte, ať už jedete v autě nebo tramvaji. Je to podobné," upozornil Brňan Radovan Sedlák.

Ulici Milady Horákové dá město do pořádku příští rok. Pak hned přijdou na řadu Minská a Horova. „K opravě těchto ulic v Žabovřeskách přibude v roce 2015 také přestavba Žabovřeské ulice. Bude to náročné, ale dopravní inženýři města už pracují na tom, aby zajistili vyhovující objížďky," oznámil Kotzian.

Další opravy

Milady Horákové: 2013/2014

Minská, Horova: 2014/2015

Žabovřeská: 2015/2017

Veveří: asi 2017, 2018

Jana Babáka: asi 2019

Benešova: po 2020

Štefánikova: po 2020

Autor: Petr Jeřábek

2.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Zeman a Jiří Ovčáček.
AKTUALIZOVÁNO
18 13

Zeman nadále tvrdí, že jeho výjezdy do krajů nejsou volební kampaň

Andrej Babiš
6 14

Babiš na další nahrávce: „Copak Sobotka s Haškom může řídit tuto zemi?“

FOTO: V bývalém hotelu bydlí bezdomovci. Teplice hyzdí vybydlené domy

V mapě projektu prazdnedomy.cz je objektů, které svým stavem hyzdí okolí v lázeňském městě, patnáct.

Šest let po tragédii. Čína opět obnovila nejrychlejší vlakové spojení na světě

Čína po šesti letech znovu obnoví nejrychlejší železniční spojení na světě. Vlaky tak budou opět jezdit rychlostí 350 kilometrů v hodině. Informoval o tom server BBC. Maximální rychlost byla totiž v roce 2011 omezena na 300 km/h. Čína tak reagovala na tragickou srážku dvou rychlovlaků, při které zemřelo 40 lidí.

Přichází doba sázení něžných poslů jara

Babí léto s sebou nese nádech nostalgie. Můžete se jí bránit třeba tak, že vysadíte kytičky, které vám příští rok ohlásí příchod jara. Nastává čas sázení sněženek a bledulek.

Češi na cestách? Vítězí u nich hlavně exotika, i díky levným letenkám

/INFOGRAFIKA/ Letecká doprava se těší stále větší popularitě. I Češi už objevili kouzlo levných letenek, díky kterým se dostanou do vzdálenějších destinací za ceny, které by ještě před pár lety byly utopií.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení