VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Metrostav přerušil stavební práce na tunelu Blanka

Praha - Metrostav v sobotu přerušil stavební práce na tunelu Blanka. Důvodem je, že magistrát stavební firmě dluží už více než 2,1 miliardy korun. Volný zůstal pouze vjezd v Troji. Firma začala staveniště zabezpečovat již v pátek.

7.12.2013 6
SDÍLEJ:

Stavěnište jednoho z výjezdů tunelu Blanka v Praze Střešovicích. Tunelový komplex Blanka, který vzniká v Praze je největší podzemní stavbou budovanou v současné době v České republice.Foto: Deník/Grzegorz Klatka

Na místě je havarijní četa a ochranka, stavbu budou také kontrolovat technici Metrostavu. Řekl to mluvčí firmy František Polák.

Jak dlouho budou práce přerušeny, nikdo neví. Metrostav se kvůli dluhu již obrátil na rozhodčí soud. Na něj se zřejmě obrátí i Praha, tvrdí, že smlouva s Metrostavem je neplatná.

Staveniště je ohrazeno neprůhledným plotem. „Je tam řada drahých komponent a taky hodně měděných kabelů. Pokud to nezatlučeme prkny, tak to nikdo neuhlídá," uvedl Polák.

Na stavbě budou pokračovat práce na technologické části, v pátek se na tom domluvila Praha s firmou ČKD Praha DIZ, která je buduje. Smlouva je podle obou stran platná.

Dluh ve výši 2,155 miliardy korun

Metrostav zastavuje stavební práce na tunelu Blanka kvůli sporům s pražským magistrátem, který je investorem stavby. Kromě toho, že Praha dluží stavební firmě za provedené práce 2,155 miliardy korun, stavbaři podle Poláka také čekají na to, až jim dokončovací práce magistrát povolí.

Vedení Prahy však zpochybňuje platnost celé smlouvy, podle níž se tunel staví. Tvrdí, že je neplatná a že dlužné peníze má, ale nemá je jak vyplatit. Praha jednala s Metrostavem už minulý týden, ale obě strany se neshodly, zda je smlouva platná, či nikoliv. Praha nyní zkoumá žalobu Metrostavu, do středy se rozhodne o svém dalším postupu.

Stavbu provází i další problémy. Podle zprávy magistrátního kontrolního odboru například nesouhlasí částky v seznamu dokladů k jednotlivým stavbám předloženém odborem účetnictví a částkami vedenými odborem městského investora. Rozdíl v částkách za stavební část je až 400 milionů korun.

Tunel Blanka měl být původně zprovozněn v roce 2011, termín se ale odsunul na jaro 2014. Cena stavebních prací i technologie měla být zhruba 26 miliard korun, nyní se ale hovoří o více než desetimiliardovém nárůstu. Roční náklady na zastavení a konzervaci stavby odhaduje Praha na 1,6 miliardy korun.

Autor: ČTK

7.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:
Internet, ilustrační foto
5

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Martin Kratochvíl.

Týdenní zkrat: Eutanazie nebude

Šéf znojemský záchranky Růžička: Budu pracovat dál jako řadový lékař

/ROZHOVOR/ Ve funkci vedoucího lékaře znojemského Územního oddělení Znojmo Zdravotnické záchranné služby Jihomoravského kraje skončil k poslednímu dubnu doktor Arnošt Růžička.

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Proti drůbeží farmě v Nemanicích bojují místní občané i Němci

Proti výstavbě farmy na vykrmování brojlerů v Nemanicích stojí politici, občanská sdružení i samotní občané.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies