VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mezi Paříží a Bruselem začne jezdit nízkonákladový vlak

Paříž/Brusel - Z Paříže do Bruselu a zpět začne v neděli jezdit nízkonákladový rychlovlak, který nabídne i levná místa k stání. Systém funguje podobně jako u levných aerolinek - rezervace je možná výhradně přes internet a cestující si s sebou na palubu smějí vzít pouze jedno kabinové a jedno příruční zavazadlo. Další tašky jsou za poplatek, napsal britský list The Independent.

1.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Spoj nazvaný Izy chce především konkurovat levným autobusům pendlujícím mezi francouzskou a belgickou metropolí. Izy spadá pod Thalys, operátora provozujícího rychlovlak na této trase. Na rozdíl od Thalysu, jenž cestu zvládne za hodinu a 22 minut, potrvá cesta zeleno-bílou soupravou o hodinu déle. Nepojede totiž po kolejích pro rychlovlaky, ale po obyčejné trati, čímž se vyhne vysokým poplatkům francouzské železniční společnosti SNCF.

V Izym jsou čtyři třídy. Cena za sedadlo v první třídě Standard XL, u nějž je k dispozici zásuvka, začíná na 29 eurech (asi 785 korunách). Druhá třída Standart nabízí obyčejné sedadlo od 19 eur (zhruba 514 korun), což je méně než polovina nejnižší ceny, jakou zaplatí pasažéři Thalysu. Ceny jsou nižší při rezervaci dlouho dopředu a s blížícím se datem odjezdu se zvyšují.

Cestující, kteří netrvají na pohodlí, si mohou koupit místo na jedné z 25 sklápěcích sedaček za 15 eur (asi 406 korun). Operátor ovšem varuje, že tato místa nejsou vhodná například pro těhotné ženy, staré lidi nebo malé děti.

Cesta vestoje

Za deset eur (přibližně 271 korun) je pak k mání jedno z deseti míst "bez záruky sezení", což znamená, že pasažér riskuje cestu vestoje v nepoužívaném jídelním voze. "K dispozici budete mít postranní opěrky a vysoké stoly," ujišťuje operátor. "Pokud bude volné sedadlo, průvodčí vám dá po odjezdu vlaku co nejdříve vědět."

Nízkorozpočtový vlak už ve Francii funguje, pod názvem Ouigo obsluhuje některé vnitrostátní trati. Koncept možného stání na cestě dlouhé 320 kilometrů je ale nový, uvádí The Independent s tím, že na mezinárodních spojích bývá povinná rezervace místa.

Izy pojede v týdnu denně dvakrát tam a zpět a v pátek a o víkendu třikrát. "Průzkumy ukázaly, že lidé dávají před autem přednost pohodlí a rychlosti vlaku," řekla ředitelka Thalysu Agnès Ogierová. Přesto, že je Izy pomalejší a nabízí minimum služeb, je podle ní pořád rychlejší, bezpečnější, ekologičtější a pohodlnější než auto.

Autor: ČTK

1.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
37 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
1

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Do Evropy míří nová značka aut

Už za dva roky by do Evropy měly dorazit vozy nové automobilky. Jmenuje se Lynk & Co a chce lákat na auta s doživotní zárukou.  

Asadovi vědci se dostali ve Spojených státech na černou listinu

Americké ministerstvo financí umístilo na černou listinu 271 zaměstnanců syrského vládní střediska pro vědu a výzkum. Tvrdí o nich, že zodpovídají za vývoj chemických zbraní pro vládu Bašára Asada.

Francouzi žijící v Česku Le Penové nevěří. Do druhého kola by ji neposlali

Francouzi, kteří v prvním kole francouzských prezidentských voleb volili v Česku, by do finálního souboje poslali středového kandidáta Emmanuela Macrona a republikána Françoise Fillona. Plyne to z výsledků voleb na webu francouzské ambasády v Praze. 

Dočkají se přidání? Marksová žádá nárůst platů v sociálních službách

Ministryně práce a sociálních věcí Michaela Marksová (ČSSD) navrhne růst platů v sociálních službách, v přímé péči o 5,1 procenta. Ostatním pracovníkům, jako jsou uklízečky, kuchařky a také vedoucí pracovníci, o 9,4 procenta. Od července by některým platy stouply o víc než 1000 korun měsíčně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies