Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Meziroční růst tržeb v maloobchodě v srpnu zpomalil na 3,3 procenta

Praha – Tržby v maloobchodě bez aut v srpnu meziročně vzrostly o 3,3 procenta, v červenci to bylo o 5,5 procenta. Vyplývá to z dnešních informací Českého statistického úřadu. Růst tržeb zaznamenaly všechny hlavní skupiny sortimentu, výrazněji klesl jen prodej oděvů a obuvi. Tržby za prodej a opravy motorových vozidel stouply o 7,3 procenta. Podle analytiků jde o přechodné zpomalení maloobchodu, protože spotřebitelům se v extrémně horkém srpnu do obchodů nechtělo.

7.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Kopáč Jiří

Srpnový růst tržeb obchodníků byl nejnižší od loňského listopadu, podle analytiků tak čísla znamenají mírné zklamání. „Srpen byl celkově ‚slabším měsícem' – lidé si užívali letních dovolených a trávili méně času v obchodech," uvedla Daniela Milučká z Raiffeisenbank.

Srpnové zpomalení bylo s velkou pravděpodobností jednorázovým výkyvem, a nikoliv změnou trendu, sdělil hlavní ekonom UniCredit Bank Pavel Sobíšek. „Příjmová situace domácností postačuje k tomu, aby se ve zbylých měsících roku vrátila dynamika maloobchodu k meziročním pěti procentům," dodal.

Také podle hlavního ekonoma Generali Investments CEE Radomíra Jáče jsou v maloobchodu a spotřebě domácností karty rozdány příznivě. „Situace na trhu práce se zlepšuje včetně růstu průměrné mzdy, maloobchodní tržby by proto měly pokračovat v solidním růstu. Slabší než očekávaný růst maloobchodních tržeb za srpen proto zatím vnímám coby přechodné zpomalení, tedy coby výjimku v sérii pozitivních dat," uvedl Jáč.

Nejvyšší růst tržeb proti loňsku zaznamenal prodej zboží přes internet nebo prostřednictvím zásilkové služby, a to o 10,2 procenta. To je ale výrazně méně než v předchozích měsících. U farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží vzrostly tržby o 5,1 procenta, prodej počítačového a komunikačního zařízení se zvýšil o pět procent. Tržby za prodej výrobků pro sport, kulturu a rekreaci se zvedly o 4,8 procenta a potravin v nespecializo­vaných prodejnách o 4,7 procenta.

Pokles tržeb v prodejnách oděvů a obuvi o 10,1 procenta byl podle statistiků ovlivněn vysokou srovnávací základnou loňského roku. Nižší tržby vykázaly i specializované prodejny potravin, konkrétně o 1,1 procenta. Prodej potřeb pro domácnost meziročně stagnoval.

V porovnání se srpnem minulého roku se tržby za prodej a opravy motorových vozidel zvýšily o 7,3 procenta. Za opravy vzrostly o 7,9 procenta a za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů o 7,2 procenta.

Autor: ČTK

7.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pláž v Hurghadě
5

Češka napadená v Egyptě je v kritickém stavu a není schopna převozu

Stavba dálnice D11 u Hradce Králové.
3 17

Děti Země zasáhly. Dostavba dálnice D11 na Smiřice se komplikuje

Máte nevyžádaný hovor ze zahraničí? Nevolejte zpět, jde o podvod

Včera a dnes se desetitisíce zákazníků všech domácích mobilních operátorů potýkaly s prozváněním ze zahraničních telefonních čísel například z Alžírska, Pobřeží slonoviny či Afghánistánu. Útočníkům jde o to, aby jim prozváněný zavolal zpět. Ten za to pak zaplatí nemalou částku za mezinárodní hovor.

Střecha ve tvaru vlny. Stavba akvaparku za Lužánkami má začít za dva roky

/VIZUALIZACE/ Představitelé Brna vybrali podobu akvaparku za Lužánkami. Jeho střecha má připomínat vlnu. Předpokládaná cena je kolem půl miliardy korun. Už letos přibude wellness centrum.

AKTUALIZOVÁNO

Švýcarská policie dopadla útočníka s motorovou pilou

Franz Wrousis, který v ponděli zaútočil motorovou pilou v ulici Vorstad, je ve vazbě. Švýcarská policie jej podle BBC zatkla ve městě Thalwil, které se nachází asi 60 kilometrů od Schaffhausenu, kde došlo k incidentu.

Největší potenciál má ANO, SPD, Realisté a Piráti, ukázal průzkum

/ANKETA/ Hnutí ANO má největší volební potenciál, voliči velmi nadějně preferují i SPD. Vedle podpory tradičních parlamentních stran je zájem i o Realisty a Piráty.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení