VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Michaela Štědrová: Jsme rádi, když nás zákazníci pochválí

Praha /ROZHOVOR/ - Společnost Autodružstvo Podbabská (ADP) je na trhu již více než 40 let. Byla založena v roce 1972 jako prodejce a servis vozů značky Lada a Daihatsu. Na konci devadesátých let se stala autorizovaným prodejcem a servisem značky Škoda. Od roku 2005 se přidává prodejní i servisní bod pro značku Volkswagen a Volkswagen užitkové vozy. Samozřejmostí je i program ojetých vozů Škoda Plus a Das Welt Auto. 

12.5.2015
SDÍLEJ:

Ředitelka Auto Podbabská Michaela Štědrová. Foto: Deník/Dimír Šťastný

Kdy jste v Auto Podbabská začala pracovat?

Do společnosti jsem nastoupila téměř před dvěma lety na pozici ředitelky společnosti a začala jsem společně s kolegy budovat novou tvář ADP. Naše začátky sahají do dávné historie, doba pokročila a v tomto duchu jsme museli dělat i výrazné organizační a personální změny. Ne vždy to bylo jednoduché, pomohly mi mé dlouholeté zkušenosti v oboru automotive, ostatně v automobilovém průmyslu se pohybuji přes 16 let.

Co považujete za milníky při cestě k dnešní podobě firmy?

Hlavní a zásadní milník byl na přelomu roku 2011 a 2012, kdy došlo ke změně ve vlastnické struktuře Autodružstva Podbabská. ADP před třemi lety a dnes, to jsou dvě rozdílné firmy. Zaměřili jsme se na zkvalitnění služeb našim zákazníkům, začít jsme však museli především u sebe, zde jsme prošli asi největší proměnou. Schopní, loajální a zodpovědní zaměstnanci, kteří mají náboj, ztotožňují se se strategií firmy, jelikož jí rozumí, věří jí a podporují, to je základ každé dobře fungující společnosti. Trvalo nám to dlouho, ale postupně se nám podařilo sestavit dobrý tým, díky němuž nyní umíme kvalitně obsloužit klienty všech námi nabízených značek a s tím spojených služeb.

Kdo určuje, za jakou cenu a s jakou marží se vozy prodávají?

Ceny jsou dané, marže taktéž, jako obchodník však máte logicky určitou variabilitu. Je to právě o tom zmíněném personálu a jeho umění obchodovat. Bohužel, trend posledních let je takový, že prodej nových vozů není významnou výdělečnou činností firmy. Ale i s tím se dá pracovat. A musí.

Jak se tedy prodávají nová auta, když trh s ojetinami je v České republice neustále na vzestupu?

Nové vozy se prodávají relativně dobře. Zastupujeme koncernové značky VW, VW Užitkové vozy či Škoda, a ty mají rozhodně co nabídnout.

Ředitelka Auto Podbabská Michaela Štědrová. Nabízíte i ojeté automobily. Odkud pocházejí a co vše u nich prověřujete?

Co se týká ojetých vozů, jsme rádi, že trh s nimi roste. V rámci značek jsme certifikovaným prodejcem ojetých vozů, u kterých deklarujeme kvalitu, čistý původ a hlavně je to další služba, kterou našim klientům můžeme nabídnout. Ať již výkup stávajícího vozu při koupi nového, či v případě, že preferují vůz zánovní, máme nabídku kvalitní základny ojetých vozů. Snažíme se i s pomocí našeho partnera na financování, společností ŠkoFIN, získávat ojeté vozy prostřednictvím výkupů, kde jsou zajímavé finanční podmínky pro zákazníky. Dalším zdrojem jsou kamenné aukce, spolupráce s leasingovými společnostmi a operativními leasingovými společnostmi. Kontroluje se mnoho parametrů, například správnost VIN, stav najetých kilometrů, rok výroby, kontrola odcizení, financování a tak dále.

Co pro vás osobně znamená úspěch?

V roce 2013 jsme prošli rekonstrukcí salonu VW, letos v únoru jsme slavnostně otevřeli pro naše klienty nově rebrandovaný salon ŠKODA, designově oba showroomy velmi podařené, klientům se líbí a je znát, že se v nich cítí dobře. Ale základem jsou stále zmiňovaní lidé, zaměstnanci. Bez nich by nové, moderní salony neměly své opodstatnění. Tudíž úspěch pro mě osobně je, že mám kolem sebe schopné kolegy, jak jsem již říkala, dá to hodně práce, ale investovat energii, svůj čas, úsilí a nasazení do budování týmu, podporovat vzdělávání zaměstnanců, to je něco, co se vám vždy vrátí. Tudíž úspěch je dobrý tým. A pro mě osobně spokojenost zaměstnanců, potažmo klientů, což jde ruku v ruce.

Jak vidíte budoucnost trhu s novými automobily?

S ohledem na nové modely značek Škoda a VW, které v letošním roce přijdou na trh, nás čeká dost práce, trh s novými vozy roste a koncern má dobře rozjetý rok. A na tu práci se velmi těšíme, nové modely, nové technologie, konkurenci nikdy nehaníme, naopak naším pravidlem je ctít ji, ale nebude to mít s námi jednoduché. ADP jde nadále cestou zkvalitnění služeb, procesů, součástí je certifikovaná klempírna a lakovna pro koncernové značky. Aktuálně budujeme automatizovanou myčku, dále plnicí stanici CNG s vysokotlakem, jelikož ve svém portfoliu máme fleetové zakazníky, kteří si pořídili v rámci vozových parků vozy značky Škoda či VW na CNG pohon, a rádi bychom tento trend, vozy na CNG, celkově v ČR podpořili.

Ředitelka Auto Podbabská Michaela Štědrová. Má Auto Podbabská nějakou specialitu nebo novinku, kterou byste se ráda pochlubila?

My se neradi chlubíme. Jsme radši, když nás chválí ostatní. A to je v poslední době fakt, který se nám relativně daří, zákazníci si všimli změn a dávají nám svou spokojenost najevo. V tuto chvíli pracujeme na projektu s finanční společností ŠkoFIN, bude se jednat o významně výhodný produkt pro klienta se zůstatkovou hodnotou, na kterém ADP pracovala, v regionu Praha a střední Čechy budeme mít exkluzivitu, uvést na trh bychom ho měli v druhé půlce května.

Jak se vám daří skloubit časově náročnou práci ředitelky se soukromým životem?

Začátky byly těžké, když chcete něco výrazněji posunout, budovat, musíte vše nejdřív důkladně poznat a to detailně. To je v každém oboru. Abyste věděl, co funguje a kde naopak máme rezervy. ADP má přes devadesát zaměstnanců, museli jsme přesto posílit týmy a investovat spoustu času do náboru nových lidí, z těch stávajících kolegů vytěžit v dobrém slova smyslu to nejlepší. Procházeli jsme přestavbou v rámci nového konceptu ŠKODA Auto, a jelikož se daří meziročně růst a naplňovat dané prodejní cíle, vrhli jsme se i na stavbu parkovacího domu pro 210 nových vozů v rámci areálu, a to vše bylo časově hodně náročné. Nicméně skloubit se tato práce se soukromým životem rozhodně dá, důležité je mít doma zázemí, ale současně ho i vytvářet a mít partnera, který je vám oporou. Jsem ráda, že mohu říci, že patřím mezi ženy, které jsou za takového muže provdané.

FILIP LUKEŠ

Autor: Redakce

12.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
13 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Lithium na Cínovci - průzkumné vrty
2 10

Sobotka řekl Japoncům, že budeme lithiové centrum Evropy

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies