Nově se Bransonovo podnikatelské impérium rozhodlo pomoci vytvořit novou generaci nadzvukových letadel. Společnost Virgin současně podepsala opci na nákup prvních deseti letadel, která by měla cestu mezi Londýnem a New Yorkem urazit za 3,5 hodiny. Spolupráce přichází 13 let poté, co byl vyřazen z provozu předchozí nadzvukový letoun Concorde.

Branson se spojí s firmou Blakea Scholla, pilota a bývalého manažera společnosti Amazon, která staví prototyp nového letadla nazvaného Boom. Zatímco jiné společnosti, včetně firem Boeing a Lockheed Martin, vyvíjejí nová nadzvuková letadla, Scholl uvedl, že jeho letoun bude pravděpodobně na trhu dříve, protože nebude využívat žádné nové technologie, které budou muset schvalovat regulační orgány.

„Mluvíme o prvním nadzvukovém letadle, kterým si budou lidé moci dovolit létat," řekl Scholl. „To není sci-fi, my už to děláme. Z New Yorku do Londýna budeme moci létat za tři a půl hodiny se zpáteční letenkou v ceně 5000 USD (121.000 Kč), za (zhruba) stejnou cenu jako ve třídě business," dodal.

Pětatřicetiletý Scholl očekává, že jeho tým zkušených odborníků z oblasti letectví a kosmonautiky postaví a vyzkouší prototyp letadla do konce příštího roku. Komerční lety by mohly začít v nejbližších letech. Kromě Virgin již společnost Boom podepsala předběžnou dohodu o prodeji letadel v hodnotě dvě miliardy USD také s velkými aerolinkami z Británie, dodal.

Levnější než Concorde

Scholl se domnívá, že jeho letoun bude schopen uspět tam, kde se to nepodařilo Concordu, protože lety budou mnohem levnější. To podle něj znamená, že manažeři, pokud budou chtít, budou moci skutečně „dojíždět" na druhou stranu Atlantiku.

Concorde byl podle Scholla příliš drahý. Bylo potřeba zaplnit 100 míst v ceně 20.000 USD za každé. Nový letoun Boom má mít 40 sedadel ve dvou řadách a s uličkou uprostřed. Každý cestující tak bude mít přímý výhled na zakřivení Země, až letadlo dosáhne výšky 60.000 stop (18.300 metrů), i přímý přístup k vozíku s nápoji. Nejvyšší rychlost by mohla být až 2,2 machu (2695 km/h). Bude tak rychlejší než Concorde, který létal rychlostí maximálně 2,04 machu.

Na stavbě letadla pracuje tým 11 lidí, mezi kterými jsou bývalí inženýři NASA a společností Lockheed Martin a Boeing. Levnější komerční lety nadzvukovým letadlem budou podle Scholla možné hlavně díky pokroku v technologii uhlíkových vláken, díky které bude jeho tým schopen postavit letadlo o 30 procent úspornější, než tomu bylo u Concordu.