VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministerstvo má náhradní plán, pokud se soutěž na mýto zdrží

Praha - Ministerstvo dopravy má náhradní plán, pokud by se soutěž na provoz mýtného systému po roce 2016 zdržela. Na dnešní konferenci k mýtu to řekl Jan Chovanec, ředitel státní společnosti Cendis, která má na ministerstvu dopravy za úkol práci na IT systémech a koordinaci příprav na mýtný tendr. Ten potřebuje ministerstvo dopravy uzavřít před lednem 2017, kdy vyprší současný kontrakt se společností Kapsch. V tendru, který úřad plánuje vypsat začátkem příštího roku, chce ministerstvo najít vítěze do října 2016.

30.11.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Michal Divíšek

"Není uvažován vstup autorit, Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). S tímto limitem je možné, že výše uvedený harmonogram dozná změn," uvedl Chovanec. Jakým způsobem hodlá ministerstvo pokračování příprav zajistit, pokud se tendr zadrhne, ale neuvedl.

Ještě na jaře letošního roku přitom ministr dopravy Dan Ťok mluvil o potřebě koupit si u společnosti Kapsch čas, což v praxi znamenalo ochotu uzavřít s dosavadním dodavatelem několikaleté prodloužení smlouvy bez výběrového řízení. Po následném projednání vládou už ale ministerský materiál žádnou zmínku o dohodě s Kapschem neobsahoval.

Kromě krátkého času na přípravu otevřeného výběrového řízení komplikuje ministerstvu dopravy práce na tendru rovněž nutnost domluvit se společností Kapsch spolupráci na předání systému jinému dodavateli, který může případně v chystané soutěži zvítězit. Tuto fázi totiž původní smlouva s Kapschem neošetřila.

Spolupráce s Kapschem

Podoba, jakým způsobem by měl Kapsch s novým provozovatelem spolupracovat, začíná mít po zhruba půlročním jednání alespoň částečné obrysy. Kromě tříměsíčního období od října do konce roku 2016 má mít nový provozovatel na zaškolení v mýtném systému čas další tři měsíce, uvedl Chovanec. Během tohoto pilotního období by mu se správou mýtného systému měl stále pomáhat Kapsch.

Zajistit výběr mýtného po skončení smlouvy s Kapschem plánuje ministerstvo ve dvou krocích. Kromě takzvaného malého tendru, který spočívá ve výběru poplatků pomocí mýtných bran po další tři roky, pracuje ministerstvo na takzvaném velkém tendru. Vítěz tohoto řízení by měl mýto v Česku vybírat po dobu deseti let po roce 2019, kdy vyprší čas prvního dodavatele.

Ještě před vypsáním tohoto druhého výběrového řízení si ministerstvo dopravy nechá podle Chovance zpracovat koncepci, jak vysoké sazby mýta a jaké silnice by bylo vhodné zpoplatnit. Tato koncepce by měla být schválená do konce roku 2017. Zhruba o rok později by pak úřad chtěl mít hotovou soutěž, aby její vítěz měl na spuštění vlastního mýtného systému rok času.

Autor: ČTK

30.11.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PSTRUH103. Takovou přezdívku používá Petr Jelínek z Jihlavy. Patří mezi stovku nejsledovanějších youtuberů v zemi. Kvůli svému videu stanul před jihlavským soudem.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Lukáš Freisler, Sýrárna: Já jsem na to EET už dlouho předem připravený. Co se týče technického provozu, tak v tom problém žádný nebyl. Samozřejmě se nám lépe dýchalo bez toho podrobného zkoumání tržeb.
29

Nejmenší obchody by mohly získat kompenzaci za EET

AKTUALIZOVÁNO

Hrad Bouzov zůstává státu, řád s odvoláním neuspěl

Hrad Bouzov zůstává majetkem státu. Krajský soud v Olomouci dnes zamítl odvolání Německého řádu.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Až 400 tisíc migrantů může podle německého ministra přijít letos z Afriky

Až 400 tisíc migrantů by mohlo letos podle německého ministra pro rozvojovou pomoc Gerda Müllera připlout do Evropy přes Středozemní moře. Aby nepřišly další statisíce či miliony migrantů, měla by Evropská unie podle něj změnit svou politiku vůči Africe.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies