Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

RegioJet mezi Prahou a Břeclaví jezdit nebude

Praha – Ministr dopravy Pavel Dobeš odmítl nabídku soukromého dopravce RegioJet na převzetí rychlíkové dopravy na trati Praha-Brno-Břeclav. Na dnešním setkání s novináři to uvedl majitel RegioJetu Radim Jančura.

11.10.2011 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Archiv

Soukromý dopravce zájem o provoz na trati oznámil koncem září s tím, že vlastní provoz by zahájil v prosinci roku 2012. Na rozdíl od Českých drah zde chtěl provozovat dopravu bez státních dotací. Ministerstvo dopravy uvedlo, že plánuje soutěže všech zájemců o provozování dálkových vlaků.

Ministerstvo dopravy odmítnutí nabídky RegioJetu potvrdilo, firma podle něj chtěla, aby rozhodlo příliš rychle. Do konce roku svolá úřad setkání všech zájemců o provozování dálkové železniční dopravy. „Mým cílem jsou transparentní a férové soutěže vedoucí ke kvalitní a efektivní dopravě,“ popsal ministr Dobeš. Setkání by se kromě Českých drah a RegioJetu měli účastnit i další možní zájemci, tedy Veolia Transport, Arriva, Abellio CZ a společnost Leo Express podnikatele Leoše Novotného, který vstup na rychlíkový trh plánuje na konec roku 2012.

Podle ministerstva převzetí trati ze strany RegioJetu brání především skutečnost, že trať mezi Prahou a Břeclaví je významný mezinárodní tah. RegioJet by tak musel České dráhy nahradit nejen v úseku mezi hlavním městem a rakouskými hranicemi, ale na celé délce tras mezinárodních rychlíků, které chce od národního dopravce převzít.

Podle Jančury už jeho společnost s německými a rakouskými dopravci jedná. Nejdříve ale potřebuje mít od ministerstva přidělené časové sloty na průjezd českým územím. Pokud by ministerstvo dopravy na návrh RegioJetu přistoupilo, stát by tak ušetřil až 100 milionů korun, kterými nyní Českým drahám dorovnává ztrátu z provozování rychlíkových spojů na této trati.

Vstupu dalších firem na železnici brání i smlouvy s ČD

Podle analýz ministerstva dopravy ale jedinou tratí, na které se v Česku může železniční dopravce bez dotací uživit, je trať Praha-Ostrava. Vstupu dalších firem na železnici podle úřadu brání také desetileté smlouvy s Českými drahami, které neumožňují redukovat objednávku spojů u národního dopravce o víc než pět procent ročně.

Argument ministerstva týkající se nevyhnutelnosti dotací odmítl Aleš Ondrůj, mluvčí společnosti Student Agency, která RegioJet provozuje. Společnost má podle něj kalkulace, ze kterých vyplývá, že provoz na trati Praha-Brno-Břeclav by mohl být za určitých okolností ziskový. Především by podle Ondrůje bylo potřeba, aby se zde nacházel pouze jeden dopravce. Dva konkurující si dopravci by se na této trati údajně neuživili.

Čtěte také: RegioJet chce převzít další dálkové spoje

Autor: ČTK

11.10.2011 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Peníze. Ilustrační foto.
3 15

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Ponorka Nautilus postavená Dánem Peterem Madsenem
AKTUALIZUJEME
4

Tělo novinářky z Madsenovy ponorky někdo záměrně rozřezal a potopil

Hongkong zasáhl mocný tajfun Hato, život ve městě se zastavil

Zaplavené ulice, stovky zrušených letů, mohutné stromy vyvrácené z kořenů, zavřené školy, obchody i burza. To je jen úvodní bilance tropické cyklóny Hato patřící na stupnici ROCI do nejvyšší, desáté kategorie.

DOTYK.CZ

Vinařský fond podpoří kampaní povinné značení domácích vín

Vinařský fond, který je marketingovou organizací českých a moravských vinařů, připravuje kampaň na podporu větší známosti povinného značení domácích vín trikolórou. Vytvoření kampaně stálo zhruba tři miliony korun, za její mediální nasazení fond zaplatí asi 5,5 milionu korun.

Nominujte Deník v anketě Křišťálová Lupa 2017!

Nominujte Deník.cz do ankety českého internetu Křišťálová Lupa 2017! Díky vám bude mít Váš regionální Deník šanci dostat se do finálního hlasování v kategorii "Zpravodajství".

Netradiční VIP louka v centru Ostravy budí pozornost. Proč?

/FOTOGALERIE/ Květinový experiment v ostravských Komenského sadech budí zaslouženou pozornost nejen obyvatel města, ale také jeho návštěvníků. Kolem VIP louky budou i koně chodit „po špičkách“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení