Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministr dopravy: Na silnicích by se mělo pracovat sedm dní v týdnu i v noci

Praha – Skluz při výstavbě silnic a dálnic chce ministerstvo dopravy řešit nařízením prací i v noci a sedm dní v týdnu. Dalším řešením by mělo být zapojení privátního kapitálu do výstavby dopravní infrastruktury, takzvaných PPP projektů. Na dnešním setkání s novináři u příležitosti sta dní ve funkci to řekl ministr dopravy Dan Ťok.

11.3.2015 13 AKTUALIZOVÁNO 11.3.2015
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

Vhodné komunikace pro financování ze soukromých peněz jsou podle Ťoka rychlostní silnice R4 z Prahy do Příbrami a Strakonic a rovněž R7 z Prahy na Chomutov. Jde o komunikace, které nejsou v evropské prioritní síti (TEN – T) a je možné na jejich stavbu použít pouze národní zdroje, nikoliv evropské dotace.

To byl problém v případě úseku D3 Borek – Bošilec, který dříve úřad chtěl formou PPP projektů stavět. Evropské spolufinancování totiž vyvolávalo kritiku, proč podobný projekt svěřovat soukromé společnosti, když si na kofinancování může stát například půjčit a úroky z půjčky vyjdou laciněji, dodal ministr. Podobně selhal projekt na využití privátního kapitálu pro stavbu ostravské D47.

PPP projekty zpravidla fungují tak, že na místo státu komunikaci postaví soukromý investor, který následně od státu dostává peníze za to, že ji provozuje a udržuje v chodu. V případě výše zmíněného úseku mezi Borkem a Bošilcem se počítalo se třicetiletým obdobím.

Opravy v noci a o víkendech

Intenzivní stavební činnost na silnicích by ale podle ministra neměla řidiče zatěžovat. „Zejména opravy frekventovaných silnic musíme dělat v čase, kdy je na té silnici nejmenší zatížení. Rád bych, aby se většina oprav dělala v noci nebo o víkendech, kdy řidiči nejezdí," uvedl. To sice stavby prodraží, výhodou ale budou podstatně spokojenější motoristé a rovněž i větší bezpečnost na silnicích. Práci přes noc dnes už umožňují například neoslňující světla. Zkušenost z ciziny rovněž ukazuje, že něco podobného možné je, dodal ministr.

Ten za své hlavní úspěchy během necelých sta dní ve funkci označil zejména personální stabilizaci ředitelství silnic a dálnic, vypsání veřejné soutěže na provozovatele rychlíkového spojení mezi Plzní a Mostem a přípravu zakázek na dodávky registračních značek a provozovatele centrálního registru vozidel.

Problémový tendr na mýtné

Problém naopak připustil v přípravě tendru na kamionové mýtné, který je dlouhodobě zpožděný a je velmi nepravděpodobné, že by se soutěž ještě podařilo stihnout. Stávající smlouva totiž neřeší přechod systému od současného dodavatele, společnosti Kapsch, na jiného provozovatele, který by z výběrového řízení mohl vzejít. Podle ministra stát bude muset pravděpodobně smlouvu s Kapschem prodloužit. Zatím není jasné, jak dlouhou dobu navíc by firma měla bez výběrového řízení získat, pravděpodobně ale půjde podle šéfa resortu o rok nebo o rok a půl.

Autor: ČTK

11.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:
Z důvodu zajištění efektivity plavecké výuky doporučuje ministerstvo školství její zařazení do dvou po sobě jdoucích ročníků 1. stupně ZŠ v minimálním rozsahu 20 vyučovacích hodin v jednom ročníku.
18

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

Přistávající jumbo nizozemských aerolinií KLM na Svatém Martinu
10

Jumbo mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Třetí týden platnosti nového zákona zůstává okolo dálnic stále většina reklam, i když už nejsou legální. Majitelé reklamních ploch se k odstraňování nemají a stát teprve chystá soutěž na firmy, které nelegální plochy zakryjí.

Začíná kampaň Číst Havla. Dětem přiblíží Havla jako literáta

Knihovna Václava Havla dnes spustila kampaň Číst Havla, která chce žákům základních a středních škol pomoci poznat Václava Havla nejen jako velkou postavu české historie, ale především jako čtivého a podnětného spisovatele.

Zemřel básník a výtvarník Ivo Vodseďálek

Ve věku 86 let dnes zemřel  spisovatel,výtvarník a vzduchoplave Ivo Vodseďálek. Byl jedním z hlavních představitelů první vlny českého undergroundu. Společně s Egonem Bondym založil jednu z prvních českých samizdatových edic Půlnoc. O Vodseďálkově úmrtí ČTK informovala Edita Onuferová z časopisu Revolver Revue, ve kterém Vodseďálek publikoval.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení