VYBERTE SI REGION

Ministr dopravy Ťok zakázal v resortu používat rozhodčí doložky

Praha – Ministerstvo dopravy zakázalo podřízeným organizacím, jako jsou správci silnic a železnic nebo Drážní úřad, sjednávat v nových smlouvách pro případné spory tzv. rozhodčí doložky. Až na výjimky by se tak spory měly řešit před českými soudy, uvedlo na svých internetových stránkách ministerstvo. Podle ministra Dana Ťoka není totiž výsledek arbitráží předvídatelný a není proti němu mnohdy reálné odvolání.

21.10.2015 2
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan ŤokFoto: čtk

Rozhodčí doložka rozhodcům obecně umožňuje rozhodovat případné spory vzniklé z uzavřené smlouvy, a to na místo obecných soudů. Jako výhoda se uvádí rychlé řešení sporů.

„Chceme předcházet nečekaným výsledkům. Myslím si, že stát by měl využívat standardní soudní řízení i za cenu delší doby projednávání," uvedl Ťok. Kvůli záměru zakázat v resortu dopravy uzavírání dozorčích doložek se ministr dopravy dostal do sporu s právníkem a místopředsedou rozhodčího soudu Radkem Pokorným. Pokorný, který v řadě případů zastupuje firmy ve sporech proti organizacím resortu dopravy, poslal podle serveru Neovlivní.cz ministru dopravy SMS, ve které měl jeho záměr zakázat arbitráže označit za zákeřnost.

Jedním z hlavních důvodů, proč se ministerstvo rozhodlo uzavírání doložek zakázat, je podle informací ČTK miliardový spor o zpožděnou dodávku lokomotiv mezi Českými drahami a výrobcem Škoda Transportation. Škodu v něm zastupuje právě Pokorného kancelář.

O výjimce rozhodne ministerstvo

České dráhy nicméně nefigurují mezi organizacemi, kterým úřad využívání rozhodců zakázal. Na rozdíl od uvedených organizací je úřad neřídí přímo, ale prostřednictvím řídicího výboru, ve kterém jsou i zástupci ministerstev financí, průmyslu a obchodu, obrany a pro místní rozvoj. Úřad nicméně Českým drahám rozhodnutí předal jako doporučení, uvedlo ministerstvo dopravy.

Zákaz rozhodčích doložek však nebude úplný. Pokud bude například některý z obchodních partnerů na rozhodčí doložce trvat, bude možné v odůvodněných případech vyjednat výjimku. O té by ale mělo rozhodovat ministerstvo dopravy.

Autor: ČTK

21.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies