VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministr Prachař pošle na ředitelství silnic personální audit

Praha – Ministr dopravy Antonín Prachař (ANO) pošle na Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) personální audit, který do dvou měsíců vybere nové vedení. Do té doby budou pověřeni řízením současný generální ředitel ŘSD Pavel Kočica a dále ředitelé pro ekonomiku, výstavbu a provoz, uvedl na dnešním setkání s novináři nový ministr. Zároveň oznámil, že nechal prověřit výběrová řízení zadaná svým předchůdcem Zdeňkem Žákem.

7.2.2014 AKTUALIZOVÁNO 7.2.2014
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Antonín Prachař.Foto: Deník/Matin Divíšek

„Není mojí vizí vybrat jednoho člověka do pozice generálního ředitele a tuto organizaci nechat stejným způsobem fungovat dál," uvedl Prachař s tím, že změnu fungování ŘSD není možné vyřešit pouze obměnou generálního ředitele. Obměnit je podle něj nutné celý tým řídících pracovníků, na čemž má auditorský výbor začít pracovat od pondělí.

Kromě výměny vedení by se podle Prachaře měla změnit i celková struktura ŘSD, které nemůže zůstat ve formě příspěvkové organizace. Jedinou alternativou, kterou je možné udělat v krátkém čase, je změnit ŘSD na státní podnik. Diskuse o změně struktury zahájil už bývalý ministr dopravy Pavel Dobeš. Změna měla umožnit ředitelství, které působí jako investor staveb a údržby silnic, čerpat i jiné prostředky než dotace z národního rozpočtu a z EU.

Odvolání Pošvářové

Otázky kolem výměny vedení ŘSD vyvolalo odvolání ředitelky úseku kontroly staveb Miloslavy Pošvářové. O té Prachař už dříve uvedl, že by jí rád na ŘSD vrátil a oznámil, že je ochoten odvolat stávajícího generálního ředitele Kočicu. Konkrétní pozici, na kterou by se Pošvářová měla vrátit, dodnes neuvedl.

Za Pošvářovou se dnes postavila občanská iniciativa Vraťte nám stát, která poslala otevřený dopis předsedovi ANO Andreji Babišovi. Podle iniciativy současné vedení ŘSD pokračuje v propouštění bývalých podřízených Pošvářové, čímž paralyzuje funkci kontrolního úseku.

Pošvářovou odvolal právě Kočica kvůli nekomunikaci s vedením a zadržování výsledků kontrolních vrtů z D47. Odvolaná šéfka úseku kontroly si ale jako podmínku návratu do státní organizaci stanovila odchod současného generálního ředitele a dalších členů vedení ŘSD.

Kontrola všech tendrů

Další audit se má podle Prachaře zaměřit na podmínky výběrových řízení, které zadalo předchozí vedení resortu. Zkontrolovány by měly být všechny tendry a podle toho se ministr hodlá rozhodnout, která řízení budou dokončena a která naopak úřad zruší.

Upozornil zejména na tendr na nového provozovatele centrálního registru vozidel, který na konci předchozího roku na poslední chvíli vypsal exministr Žák. Termín nabídek do tohoto výběrového řízení končí 27. března a stávající smlouva je do konce března. Vybrat proto vítěze soutěže není v takto krátkém čase možné, dodal Prachař s tím, že řešení této situace chce nalézt v součinnosti s vládou.

Kromě výběrových řízení se chystá nové vedení ministerstva prověřit i stávající smlouvy, které má úřad a jeho podřízené organizace s externími dodavateli služeb. Tyto zakázky chce totiž ministerstvo omezit na minimum a externím dodavatelům přenechat jen ty činnosti, které nebude schopné pokrýt vlastními zaměstnanci, dodal první náměstek Milan Feranec.

Mezi nejdůležitější stavby, kterým se chce ministerstvo dopravy věnovat v první řadě, je napojení tuzemské silniční sítě na Rakousko prostřednictvím D3 a R52. V oblasti vodních staveb hodlá nový ministr prověřit dosavadní práce na získání ekologického posudku k děčínskému jezu. Proces posouzení dopadů této stavby se vleče od roku 2004 a dosud není hotový, dodal Prachař s tím, že dokončení jezu je prioritou resortu v oblasti vodní dopravy.

Důraz naopak nový ministr nebude klást na projekt kanálu Dunaj – Odra -Labe. Dokud nebude známé jasné stanovisko Německa, zejména saské vlády, Rakouska a Slovenska, bylo by pouštění se do takto velkého projektu hazardem, uvedl nový šéf dopravního resortu. Přednost podle něj má mít dobudování silniční a železniční sítě.

Autor: ČTK

7.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Střet prezidenta Miloše Zemana a premiéra Bohuslava Sobotky na Pražském hradě
9

Krize ovlivnila preference, ČSSD ztrácela více než ANO

Mark Zuckerberg se prezentuje jako filantrop a ochránce práv zvířat a lidí
8

Facebook slaví výročí 5 let na burze. Půjde Zuckerberg do politiky?

Britové vypustili největší vzducholoď světa. Je delší než Airbus A380

/FOTOGALERIE/- Britský Airlander 10 je se svými 92 metry delší než největší Airbus A380. A samozřejmě je také největší vzducholodí dneška. Nyní je po loňské havárii opět zpátky ve hře o komerční nasazení. Absolvoval totiž bez potíží svůj v pořadí třetí zkušební let.

DOTYK.CZ

Auroru, symbol bolševické revoluce, seřídil mág z Moravského Krasu

Aurora, to je latinsky záře. Křižník Aurora, který se v bolševické symbolice zařadil po bok Lenina či symbolu srpu a kladiva, spustili na vodu přesně před 117 lety. Tříkomínové plavidlo historicky zazářilo v 9.45 hodin večer 7. listopadu 1917, kdy svými výstřely zahájilo bolševický puč známý jako Velká říjnová revoluce. Nebýt ale renomované firmy Erich Roučka z Blanska, možná by dějiny vypadaly jinak.

AKTUALIZOVÁNO

Bělobrádek zavítá na sjezd landsmanšaftu. Jako nejvýše postavený český politik

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sjezdu sudetoněmeckého sdružení v Augšpurku. Půjde tak zatím o nejvýše postaveného českého politika, který se sjezdu zúčastní. Loni se sjezdu zúčastnil ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL).

Sněmovna by mohla navrhnout na vyznamenání Vlka a Sáblíkovou

Sněmovna by mohla navrhnout prezidentu Miloši Zemanovi na státní vyznamenání kardinála Miloslava Vlka in memoriam, rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou a folklorní zpěvačku Jarmilu Šulákovou in memoriam. Na předběžném seznamu, jenž čítá celkem 39 jmen a který dnes projednal organizační výbor, figurují také historik Petr Čornej, psychiatr Cyril Höschl nebo bývalý hokejový brankář Jiří Holeček. Sněmovna by měla o kandidátech hlasovat v červnu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies