Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministr Žák chce menší dopravní omezení při opravě D1

Praha – Ministr dopravy Zdeněk Žák chce, aby se dopravní omezení v souvislosti s opravou dálnice D1 zmenšila. Řekl to v dnešním pořadu Otázky Václava Moravce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek oznámilo, že vzdalo plán položit alespoň část cementobetonového povrchu ještě letos. Nový povrch na dálnici se tak bude pokládat až od příštího jara.

12.8.2013 4
SDÍLEJ:

Dálnice D1 na hranici s Polskem. Foto: Tomáš Januszek

„Pokud nemůžeme betonovat nyní, je třeba se domluvit, abychom řidiče přes zimu nechali jezdit po dvou pruzích. Budeme tedy chtít menší omezení a průjezdnější dálnici. A ty uzávěry musí být na dobu nezbytněnutnou, což teď nejsou," uvedl Žák. Dodal, že od samotných firem podílejících se na rekonstrukcí ví, že jsou schopny práce dělat rychleji.

Ministr dále upozornil, že rozhodnutí zahájit opravu D1 ještě letos bylo motivováno hlavně čerpáním peněz z Evropských fondů. Byla to jedna posledních možností, jak legálně vyčerpat peníze z Evropské unie, uvedl Žák.

Budou silnice dokončeny za 32 let?

Kritizoval fakt, že v případě celé plánované dopravní sítě ČR jsou již původně plánované peníze „nehospodárně utraceny" a dopravní síť není dokončena. Na to upozornil ve své zprávě i Nejvyšší kontrolní úřad. Ten uvedl, že pokud vše půjde jako dosud, bude síť dálnic a rychlostních silnic dokončena za 32 let a bude to stát 520 miliard Kč, což je o 64 procent víc, než se počítalo v roce 1999.

„Stát namotivoval všechny, aby dělali vše pro to, aby ta koncepce nebyla naplněna," uvedl Žák. Podle svých slov chce firmy nyní motivovat i finančně, aby stavěly rychle, levně a kvalitně.

Další personální změny na obzoru

Žák nevyloučil další personální změny v resortu, například v Ředitelství silnic a dálnic. „Budu se chovat stejně jako v případě Českých drah. Pokud se ukáže, že někdo má personální zodpovědnost za to, že něco nefunguje, tak přistoupím k personálním změnám," uvedl. Zároveň ale upozornil, že odvolání šéfa ŘSD Davida Čermáka nyní nechystá. „Zatím změny nepřipravuji, ale situace graduje a brzy zjistíme, kdo může za systémovou chybu," dodal.

Ministr kritizoval „nedokončenou transformaci" Českých drah. „Budoucí vláda bude muset dokončit transformaci ČD nebo ji zrevidovat. Proces byl extrémně nákladný v řádech desítek miliard korun a zatím nevidíme žádné moc efekty," uvedl.

V letech 2003 až 2008 byly České dráhy rozděleny na akciovou společnost České dráhy a Správu železniční a dopravní cesty, a vznikla dceřiná firma drah ČD Cargo. Zároveň přešlo na SŽDC zhruba 10.000 zaměstnanců a majetek v hodnotě 12 miliard Kč.

Autor: ČTK

12.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
3

Mladík zůstal tři dny uvězněn v jeskyni. Zamkli ho tam jeho kolegové

Smrt na kolejích. Ilustrační snímek
VÍME PRVNÍ / AKTUALIZUJEME

Policie vyšetřuje trestný čin z vlaku. Podle informací se v kupé stala vražda

Smržice řeší, kde budou k dostání rajčata ze skleníku. A zda nepřibude další

Již brzy ve Smržicích vysadí první rajčata v chystaném velkokapacitním skleníku, brzy se tak také zvýší počet volných pracovních míst na Prostějovsku. Zároveň by se také obyvatelé k cherry rajčatům, která ve skleníku u Smržic bude pěstovat firma Agro Haná, měli dostat.

Boj s časem: Přehrada v Portoriku začíná selhávat. Úřady evakuují 70 tisíc lidí

/VIDEO/ Portoriko dál kvůli hurikánu Maria sužují ničivé záplavy. K nim se teď přidala i výstraha od Národní meteorologické služby, která varuje před protržením přehrady na portorické řece Guajataca. Voda se už valí přes poškozenou hráz a vytvořila si koryto. V noci tak začala evakuace 70 tisíc lidí.

AKTUALIZOVÁNO

V Severní Koreji se opět otřásla země. Čína hovoří o dalším jaderném testu

Zemětřesení o síle 3,4 stupně Richterovy škály bylo zaznamenáno v Severní Koreji. Informovaly o tom čínské úřady. Podle serveru BBC s odkazem na čínské seismology k němu došlo v blízkosti místa, kde Severokorejci testují jaderné střely. Jihokorejští seismologové se však přiklánějí k přírodnímu původu.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení