VYBERTE SI REGION

Ministr Žák chce menší dopravní omezení při opravě D1

Praha – Ministr dopravy Zdeněk Žák chce, aby se dopravní omezení v souvislosti s opravou dálnice D1 zmenšila. Řekl to v dnešním pořadu Otázky Václava Moravce. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek oznámilo, že vzdalo plán položit alespoň část cementobetonového povrchu ještě letos. Nový povrch na dálnici se tak bude pokládat až od příštího jara.

12.8.2013 4
SDÍLEJ:

Dálnice D1 na hranici s Polskem. Foto: Tomáš Januszek

„Pokud nemůžeme betonovat nyní, je třeba se domluvit, abychom řidiče přes zimu nechali jezdit po dvou pruzích. Budeme tedy chtít menší omezení a průjezdnější dálnici. A ty uzávěry musí být na dobu nezbytněnutnou, což teď nejsou," uvedl Žák. Dodal, že od samotných firem podílejících se na rekonstrukcí ví, že jsou schopny práce dělat rychleji.

Ministr dále upozornil, že rozhodnutí zahájit opravu D1 ještě letos bylo motivováno hlavně čerpáním peněz z Evropských fondů. Byla to jedna posledních možností, jak legálně vyčerpat peníze z Evropské unie, uvedl Žák.

Budou silnice dokončeny za 32 let?

Kritizoval fakt, že v případě celé plánované dopravní sítě ČR jsou již původně plánované peníze „nehospodárně utraceny" a dopravní síť není dokončena. Na to upozornil ve své zprávě i Nejvyšší kontrolní úřad. Ten uvedl, že pokud vše půjde jako dosud, bude síť dálnic a rychlostních silnic dokončena za 32 let a bude to stát 520 miliard Kč, což je o 64 procent víc, než se počítalo v roce 1999.

„Stát namotivoval všechny, aby dělali vše pro to, aby ta koncepce nebyla naplněna," uvedl Žák. Podle svých slov chce firmy nyní motivovat i finančně, aby stavěly rychle, levně a kvalitně.

Další personální změny na obzoru

Žák nevyloučil další personální změny v resortu, například v Ředitelství silnic a dálnic. „Budu se chovat stejně jako v případě Českých drah. Pokud se ukáže, že někdo má personální zodpovědnost za to, že něco nefunguje, tak přistoupím k personálním změnám," uvedl. Zároveň ale upozornil, že odvolání šéfa ŘSD Davida Čermáka nyní nechystá. „Zatím změny nepřipravuji, ale situace graduje a brzy zjistíme, kdo může za systémovou chybu," dodal.

Ministr kritizoval „nedokončenou transformaci" Českých drah. „Budoucí vláda bude muset dokončit transformaci ČD nebo ji zrevidovat. Proces byl extrémně nákladný v řádech desítek miliard korun a zatím nevidíme žádné moc efekty," uvedl.

V letech 2003 až 2008 byly České dráhy rozděleny na akciovou společnost České dráhy a Správu železniční a dopravní cesty, a vznikla dceřiná firma drah ČD Cargo. Zároveň přešlo na SŽDC zhruba 10.000 zaměstnanců a majetek v hodnotě 12 miliard Kč.

Autor: ČTK

12.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Divoké prase pobíhalo po Litoměřicích
1 18

VIDEO: Postřelené divoké prase se vydalo městem do šaten školy

Letáky po ústecké MHD.

Pátrání po školačce z Ústí pokračuje, kriminalisté potřebují záběry z kamer

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

AKTUALIZOVÁNO

Zeman nechce papeže k uctění Lidic, ale ke své kampani, míní Halík

Praha - Papež František by podle katolického kněze a teologa Tomáše Halíka neměl přijmout pozvání českého prezidenta Miloše Zemana k uctění památky lidické tragédie.

Skreč po pár minutách a milion v kapse. Almagro: O prémii mi nešlo

Melbourne - Tenisoví fanoušci si především na grandslamech zaplatí slušné peníze, aby mohli vidět bitvu svých oblíbenců. Jaké pak přijde zklamání, když místo tříhodinové dramatu je po všem už za necelou půlhodinu? Diváci mají po zábavě, samotný hráč ale smutnit nemusí, i tak na jeho kontě přibude téměř milion korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies