VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ministru Ťokovi se rozpadá expertní tým k mýtu

Praha – Ministru dopravy Danu Ťokovi (za ANO) se rozpadá expertní tým k mýtu. Na působení ve skupině, která má připravit výběrové řízení na elektronické mýtné, rezignovali klíčoví externí spolupracovníci Václav Jirovský z ČVUT a expert na finanční technologie Ondřej Zaoral. Ministr už dříve uvedl, že expertní tým bude nutné rekonstruovat. Jeho nové složení ministerstvo představí v nejbližší době vládě, sdělil dnes v tiskové zprávě Ťok. Problém má ministr dopravy i s firmou Kapsch, která se ohradila proti vynucování slev.

20.3.2015 2 AKTUALIZOVÁNO 20.3.2015
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

Získat nové odborníky, kteří by dokázali adekvátně nahradit ty odcházející, nebude jednoduché. Současný tým, který měl za úkol sestavit náměstek Kamil Rudolecký, nevznikal snadno a poprvé se sešel koncem ledna s půldruhaměsíčním zpožděním. Tým tvořili externisté a čtyři zaměstnanci ministerstva a podřízené organizace Ředitelství silnic a dálnic(ŘSD).

Podmínky, ve kterých skupina začala pracovat, nebyly ideální. „Nefungovala komunikace mezi vedením ministerstva a mezi skupinou," řekl Zaoral. Pokud bude nový expertní tým sestaven na podobných základech, už by se jeho práce v žádném případě účastnit nechtěl. K definitivnímu rozhodnutí opustit pracovní skupinu Zaorala přivedlo mediální vystupování ministra, který uvedl, že s výsledky pracovní skupiny není spokojený.

S Jírovským ale naopak ministr do budoucna počítá i v rekonstruovaném týmu. "Tým se bude rekonstruovat na můj podnět. S panem profesorem Jírovským přitom i nadále počítám. Potvrdil mi, že je připraven pokračovat a jeho výhrady směřovaly k dosavadnímu fungování týmu. S jeho novým složením seznámím vládu a samozřejmě ho poté i zveřejníme," řekl Deníku Ťok.

Jírovký o své rezignaci ministerstvo dopravy informoval dopisem v pondělí. Odešel prý proto, že nesouhlasil se závěrečnou zprávou, kterou tým pro ministra vypracoval. Na jejím základě pak ministerstvo vypracovalo materiál k pokračování přípravy na mýtný tendr, který před týdnem poslalo k meziresortnímu projednání.

Rezignace se dnes nevyhnuly ani dalšímu orgánu, který má s ministerstvem dopravy na přípravě tendru na mýtné spolupracovat. Jihomoravský hejtman Michal Hašek (ČSSD) a olomoucký hejtman Jiří Rozbořil (ČSSD) dnes oznámili odchod z výboru pro přípravu tendru. Výbor, který založila současná vláda v létě 2014, podle nich nepracuje a rozhoduje se jinde. Odchod z orgánu zvažuje i profesor Petr Moos z dopravní fakulty ČVUT.

Spolupráce se společností Kapsch

Kromě rozpadu původně devítičlenné ministerské expertní skupiny, jejíž práci podle informací ČTK provázely časté názorové střety jejích členů, má ministr Ťok problém i se společností Kapsch, která dosud mýtný systém provozuje. Ohradila se proti ministrovu nedávnému vyjádření, že je ochotná při uvažovaném prodloužení smlouvy nabídnout cenu o „hromadu procent" nižší.

„Považujeme za neprofesionální dopředu vypouštět představy o výši slev, navíc když jde o naprosto nereálná a nesmyslná očekávání jako například zmíněných 30 až 40 procent. Pravděpodobně má jít o jakési taktické kroky k vytváření tlaku, které ale nemohou mít naději na úspěch," řekl mluvčí společnosti David Šimoník.

Ministerstvo dopravy přitom součinnost s Kapschem potřebuje k tomu, aby vůbec mohlo soutěž na nového provozovatele mýta vypsat. Až do konce platnosti stávající smlouvy v prosinci 2016 je Kapsch podle ministerského právního oddělení výhradním držitelem licenčních práv umožňujících systém provozovat a pozměňovat.

„Očekávám, že Kapsch dostojí svým slovům, že má zájem se státem spolupracovat. Očekávám, že jako seriozní firma kótovaná na burze s námi prostě spolupracovat bude," uvedl v úterý na tiskové konferenci Ťok. Kapsch ale toto vyjádření považuje za nátlak. „Považujeme proto za navýsost troufalé, že jsme nyní stavěni do pozice škůdce národa či občanů jen proto, že za práci stovek lidí a desítek firem při provozu mýta dostáváme zaplacenu řádně sjednanou odměnu," reagovala společnost.

Zároveň doplnila, že není její chybou, že se přípravy na výběr mýtného tendru zpozdily. Viníkem je jen a pouze ministerstvo dopravy a dlouhodobá neschopnost či nekonzistentnost rozhodování státní správy.

Autor: ČTK, Redakce

20.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies