VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odboráři Mittalu hrozí: Pozor na nás!

Ostrava - „Enháčko“ působí negativně na ovzduší v tomto regionu. Nebylo by tady bez něj lépe? Článek v Deníku hledající odpověď na tuto hypotetickou otázku vyvedl z míry odboráře bývalé Nové huti.

2.3.2008
SDÍLEJ:

Panorama ArcelorMittalu v OstravěFoto: DENÍK/Miroslav Kucej

„Každý, kdo na veřejnosti byť jenom připouští jakousi hypotetickou neexistenci Mittalu, musí počítat s naší adekvátní reakcí.“

Nebo: „Nedovolíme nikomu, aby lacinými výroky, jež možná souvisí s blížícími se komunálními volbami, ohrozil sociální jistoty mnoha tisíců zaměstnanců v tomto regionu.“

Nejen těmito „silnými“ výroky reagovali šéfové odborových organizací hutního kolosu ArcelorMittal Ostrava (AMO) na téma Deníku ke katastrofálnímu stavu ovzduší v kraji, které naplno odstartovala přesně před čtrnácti dny.

Co je tak popudilo? Výroky náměstka moravskoslezského hejtmana Pavla Drobila (ODS), který v jednom z článků prohlásil, že „Mittal brzdí rozvoj regionu“. Negativní vliv AMO na ovzduší na Ostravsku vnímá negativně rovněž primátor krajského města Petr Kajnar (ČSSD), jehož výroky v Deníku odboráře také nepotěšily.

„Vyzýváme oba pány, aby se neuchylovali k neuváženým výrokům,“ napsali také v tiskovém prohlášení odboráři AMO. Názor obou představitelů samosprávy však jejich výzva nezměnila.

„I přes podivný slovník použitý odboráři v jejich zprávě, který mohu vnímat i jako svého druhu výhrůžky, si dovolím své názory na fungováni AMO v kraji ponechat, veřejně je prezentovat a pravomocemi své funkce i prosazovat. A to i z toho důvodu, že mám odpovědnost za ekonomický rozvoj celého kraje. Nemohu tedy vnímat jen partikulární zájmy odborářů AMO a zavírat oči nad tím, že ve své dnešní podobě tato huť další rozvoj regionu brzdí,“ potvrdil Deníku svůj postoj Pavel Drobil.

Petr Kajnar uznává, že AMO patří k největším zaměstnavatelům v regionu, ale zároveň podle svých slov nemůže nevidět, že jde také o nejhoršího znečišťovatele ovzduší v našem kraji. Což tedy i podle něj zdejší rozvoj brzdí. Není však hned pro zavření hutního kolosu, ale pro zavedení opatření, které povedou k výraznému zlepšení podniku ve vztahu k ovzduší.

„Je naprosto nezbytné donutit AMO všemi legálními prostředky k postupnému snižování emisí. Pokud by Mittal investoval ze svého velkého zisku do moderních technologií dnes běžně dostupných a používaných v Evropě, snížily by se emise na zlomek toho, co vypouští dnes. Tím by nejen byla zachována pracovní místa, ale vytvořily by se podmínky pro další možné investory s čistými technologiemi,“ sdělil k situaci ostravský primátor.
Šéfové odborů AMO pak v závěru svého prohlášení uvedli, že ani jim však není lhostejný stav ovzduší v kraji. Jsou prý proto připraveni zapojit se do regionálního týmu, který by důsledně dohlížel na nápravu neutěšeného životního prostředí a ovzduší.

„Také my máme rodiny a děti, žijeme v tomto regionu a bylo by absurdní se domnívat, že jejich zdraví je nám lhostejné,“ napsali ještě odboráři.


Autor: Martin Pleva

2.3.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záběr kamery.
4

VIDEO: Policisté během honičky o vlásek unikli smrti

Ilustrační foto
6

Stanislav Šulc: Zákonný zmetek

Poděbradská hydroelektrárna je památkou. Majitel zuří!

Nymburk, Poděbrady - V pondělí vláda rozhodla o zařazení 15 staveb na seznam národních chráněných památek. Na seznamu je i nymburské krematorium a poděbradská hydroelektrárna.

Maturita z matematiky od roku 2022 navrhuje Růžička

Senátor Jiří Růžička (za TOP 09 a STAN) navrhne, aby se nejen na středních odborných školách, ale také na gymnáziích a lyceích povinně maturovalo z matematiky od roku 2022. Návrh na sjednocení termínu, které jeho prostřednictvím požaduje Asociace ředitelů gymnázií, představí za týden na jednání senátního školského výboru. Řekl to na dnešním setkání představitelů TOP 09 s novináři.

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

Základní školu Františka Formana na sídlišti Dubina čeká od konce února vpravdě historická změna. Skončí totiž její první a doposud jediná ředitelka Ivona Klímová. Na vlastní žádost. Údajně kvůli šikaně ze strany zřizovatele.

Ťok: Vysokorychlostní trať z Prahy do Brna vyjde na 120 až160 miliard

Trasa kterou povede by měla být známa v roce 2019. Nová trať by měla také ulehčit dojíždění lidem ze středních Čech do Prahy. Novinářům to po jednání se zástupci Prahy, Brna a tří dotčených krajů řekli premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) a ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies