Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žena reklamovala mobilní telefon, ale neúspěšně

Kolín - Romana Ryšavová si zakoupila mobilní přístroj. Přišla porucha, pak několik oprav a nakonec hádky s prodejcem. Výměna vadného aparátu je v nedohlednu.

17.2.2008
SDÍLEJ:

Kolínská prodejna, ve které si Romana Ryšavová koupila mobilní telefon.Foto: Deník/ Tomáš Husa

Z reklamace může někdy vzejít opravdu pořádný problém. Své o tom ví i Romana Ryšavová, která se Kolínskému deníku svěřila s potížemi, které ji při reklamaci potkaly: „V květnu roku 2006 jsem pro dceru zakoupila na splátky v kolínské prodejně mobilní telefon za 3600 korun,“ nastínila začátek problémů.

„Dcera si na zadní kryt vyryla ornament ve tvaru srdce, a ten se právě následně při reklamaci stal jedním z mnoha zádrhelů,“ popsala. Po osmi měsících od nákupu mobilní aparát začal zlobit. „Podle mého názoru telefon špatně nabíjí,“ řekla Romana Ryšavová. Zavítala tedy do prodejny kvůli reklamaci. „Podle jejich vyjádření se jednalo o technickou závadu. Mobil mi opravili a vše běželo tak, jak má,“ vylíčila s tím, že zpočátku nechtěli reklamační opravu provést.

„Odkazovali se na vyryté srdce na zadním krytu. Ovšem to na funkčnost mobilu nemá podle mě vliv,“ objasnila. Ale i po téhle opravě mobilní aparát nadále zlobil. „Následovala druhá a nyní i třetí oprava,“ řekla Romana Ryšavová. Problém vidí i v nekvalitních vyměněných bateriích, jež byly popraskané. „V prodejně mi nabídli vrácení vadného telefonu za pět set korun a nebo výměnu základní desky za tři a půl tisíce, a to si nemůžu dovolit,“ konstatovala. „Vadí mi i neseriózní chování zaměstnanců prodejny. Nevím již, co mám dělat. Zaměstnanec prodejny mě odkázal na soudního znalce. Na zaplacení znalce však nemám finanční prostředky,“ nastínila Ryšavová. Ředitel společnosti General manager Petr Hudec, pod kterou prodejna spadá, poskytl Deníku vyjádření.

Ředitel společnosti General manager Petr Hudec, pod kterou prodejna spadá, poskytl Deníku vyjádření:

Vzhledem k tomu, že zákaznice si zakoupila mobilní telefon značky Siemens dne 21. 4. 2006, je povinností prodejce v období minimálně 24 měsíců na tento telefon poskytnout plnou záruku a to dle občanského zákoníku. Tato záruka se ze zákona prodlužuje o dobu pobytu zařízení v servisu.

Tuto záruku jsme zákaznici poskytli a na základě záruky přišla telefon reklamovat 7. 2. 2007, kdy závada byla bez problému ve lhůtě 30ti dnů odstraněna autorizovaným servisem výrobce. Dále zákaznice reklamovala telefon 14. 5 .2007, kde byla závada opět ve lhůtě 30ti dnů odstraněna autorizovaným servisem výrobce a v tomto případě výměnou základní desky.

V letošním roce zákaznice reklamovala telefon 11.1.2008 s popisem závady: „samovolně se vypíná jde zapnout cca po 30 minutách, nejde foťák …. Fotí do zelena“. Vzhledem k tomu, že v České Republice existuje značný nesoulad mezi občanským zákoníkem a obchodním zákoníkem, kde při neuznání opravy servisem jsme nuceni hradit náklady na zamítnutou opravu a nejsme oprávnění toto přenést na toho, kdo ji způsobil (zákazník), disponujeme vlastním servisním technikem, který posuzuje oprávněnost reklamací zboží, které k nám zákazníci nosí buď ve stavu, kdy je podezření na mechanické způsobení vady zákazníkem (pád, oxidace) nebo přístrojů, které jsou k nám přineseny na vykonstruované závady těsně před uplynutím 24 měsíční záruky tak, aby zákazníkovi byla vrácena celá pořizovací hodnota přístroje. Toto je velice častý postup, neboť si uvědomte, že pokud si koupíte mobilní telefon za 10.000 Kč, 2 roky jej budete používat, následně si vymyslíte 3 stejné závady, dle zákona máte nárok na vrácení kupní částky a za vrácených 10.000 Kč si pohodlně můžete zakoupit opět aktuální mobilní telefon.

Je to pro otrlého zákazníka výhodnější než prodat telefon v bazaru za 1000 Kč, nemyslíte? Ale abych se vrátil k věci této zákaznice. Dle vyjádření našeho servisního technika vnikla do mobilního telefonu neznámá kapalina a v tom případě bylo diagnostikováno, že mobilní telefon byl provozován v rozporu se záručním listem a návodem k obsluze. Vzhledem k tomu, že ze zákona o oprávněnosti reklamace rozhoduje prodejce, rozhodli jsme oprávněně na základě vyjádření školeného technika o zamítnutí reklamace a o ukončení záruky. Zákaznici jsme nabídli buď výměnu základní desky v hodnotě cca 3.500Kč, což je nerentabilní, popřípadě placený pokus o vyčištění základní desky za cenu cca 500 Kč dle náročnosti operace (čištění, pájení, prohřátí desky kombinací tavné pasty a horkého vzduchu). Zákaznice byla dle vyjádření mých zaměstnanců arogantní a nepříjemná a vyhrožovala všemi možnými cestami jak společnosti způsobí újmu, což pravděpodobně provádí touto cestou a odmítla jakékoli klidné řešení situace. Proto jsme ji vrátili, jak nám ukládá zákon, mobilní telefon bez opravy s vyjádřením o zamítnutí reklamace. Dovoluji si Vám oznámit, že na výhružky nereflektujeme a budeme se případně bránit i soudní cestou v případě vydání článku, který se nebude opírat o jakékoli hodnověrné důkazy. V případě, že zákaznice s naším postupem nesouhlasí, je její zákonné právo se obrátit na soudního znalce, popřípadě se domáhat práva soudní cestou, což ji vzhledem k oxidaci telefonu nedoporučujeme.

Ohledně vadné baterie Vám mohu sdělit toto: Zákaznice při podání telefonu do servisu tvrdila, že baterii koupila nedávno u konkurence. Baterie však jevila známky značného opotřebení, které neodpovídá stáří baterie kupované „nedávno“. Proto odmítáme jakékoli spekulace o údajně popraskané baterii naší vinou. Nevidím jakýkoli důvod, proč bychom zákaznici úmyslně „popraskávali“ baterii. Věřím, že tento email byl dostatečně vyčerpávající na to, abyste si udělal obrázek o tom, jak někteří zákazníci zneužívají 2 leté záruky.

Autor: Tomáš Husa

17.2.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranáři pátrají po zemětřesení v Mexiko po přeživších ve zbořené škole.
AKTUALIZOVÁNO
11

Mexiko bojuje s časem. Rodičům dětí ze zborcené školy svitla naděje

Starobylé amfory, podobné těm, které byly nalezeny na Sicílii
11

Archeologové našli 6 tisíc let staré víno. Vinařství je starší, než se myslelo

Brambor se letos na polích objeví mnohem méně, kvůli suchu

Letošní úroda brambor v České republice bude oproti té loňské nižší. Podle Českého bramborářského svazu to může být až o sto tisíc tun. 

Zuckerberg: Facebook posílá milion dolarů na pomoc do Mexika

Šéf firmy Facebook Mark Zuckerberg dnes oznámil, že daruje jeden milion dolarů Mexickému červenému kříži na pomoc lidem postiženým zemětřesením v Mexiku. Příspěvek na „jeho“ síti si vysloužil téměř půl milionu lajků. Při ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 230 lidí, záchranné práce stále probíhají. Jeden z nejbohatších lidí světa přispívá na dobročinné účely již delší dobu.

KLDR nazvala Trumpa psem. Od Jižní Koreje dostane humanitární injekci

Soul dnes uvedl, že obnoví humanitární pomoc KLDR. Jedná se o osm milionu dolarů, jež v podobě potravin a vakcín poputují k severokorejským dětem a těhotným ženám. Rozhodnutí přišlo dva dny poté, co Pchjongjang nazval Donalda Trumpa "štěkajícím psem". 

Přejetý Vendelín a policisté jako chuligáni: nejlepší videa z 20. září

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku ve středu 20. září 2017.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení