VYBERTE SI REGION

Modernizace pěti úseků D1 by mohla začít v červenci

Praha - Ředitelství silnic a dálnic chce v červenci zahájit stavební práce na rozsáhlé modernizaci dálnice D1 Praha - Brno. Stavět by se mělo na prvních pěti úsecích z celkem 21. Celá modernizace mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru má běžet postupně do roku 2018. Řekla to mluvčí ŘSD Nina Ledvinová.

20.1.2012 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Taneček

Ředitelství tento týden podalo žádosti o stavební povolení na první úseky. Veškerá potřebná povolení chce mít do konce března. Současně vypíše tendr na zhotovitele stavby. Vedle nového povrchu by D1 měla dostat moderní bezpečnostní prvky včetně svodidel a nájezdů.

"Projektové a přípravné práce směřují k zahájení stavebních prací v červenci 2012, a to za předpokladu bezkolizního průběhu stavebních řízení a výběrového řízení na zhotovitele stavby," uvedla mluvčí. Nejdále je příprava úseků Šternov - Psáře, Loket - Hořice, Větrný Jeníkov - Jihlava, Lhotka - Velká Bíteš a Velká Bíteš - Devět Křížů v celkové délce 39 km.

Nejstarší česká dálnice je již téměř deset let za svojí životností. Rovněž řada mostních a inženýrských objektů je již podle ŘSD ve stavu, kdy stavební zásah již není možné odkládat.

Vyčleněno je přes 23 miliardy

Celý projekt modernizace D1 ředitelství připravuje tak, aby splňoval parametry projektů spolufinancovatelných z prostředků EU. Celková výše je podle Ledvinové předmětem jednání na úrovni ministerstva dopravy. V minulosti se objevily informace, že prostředky EU nebude v tomto případě možné použít, protože jsou určeny jen na výstavbu nových komunikací. Na modernizaci dálnice je v plánu staveb dopravní infrastruktury vyčleněno 23,6 miliardy korun.

"Přestože tento scénář nepředpokládáme, strategický význam a technický stav této komunikace neumožňuje další zásadní odklad modernizace a bylo by tudíž nutné hledat jiné finanční zdroje," doplnila mluvčí.

První úsek dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi stavbaři dokončili před 41 lety. Šlo o vůbec první dálnici na českém území. Celá D1 mezi Prahou a Brnem začala sloužit v listopadu 1980. Nejvytíženější tuzemská dopravní tepna se nyní vyznačuje zejména v moravské části výraznými nerovnostmi.

O zařazení modernizace nejstarší české dálnice mezi prioritní projekty rozhodlo ministerstvo dopravy loni v červnu. V minulosti vedení resortu plánovalo její rozšíření o jeden pruh v každém směru. V současnosti s tím nepočítá.

Autor: ČTK

20.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies