VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace terminálu je hotová

Paskov - Za třicet milionů korun, které do této etapy přestavby investovala dopravní skupina AWT, dostalo překladiště nové koleje, železniční přejezd a zpevnění části manipulační plochy včetně zámkové dlažby.

21.12.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

První fáze modernizace nezávislého otevřeného terminálu kombinované dopravy v Paskově je dokončena. Celkem již skupina AWT do svého terminálu investovala přes 110 milionů korun.

„Paskovský terminál patří k několika málo otevřeným překladištím v zemi a díky své strategické poloze plní v Moravskoslezském kraji v podstatě funkci veřejného logistického centra. Kombinovaná doprava nabízí vedle jiných výhod možnost ekologičtějších přeprav a odlehčení dnes tolik přetížených dálnic a silnic,“ řekl ředitel skupiny AWT Bohumil Bonczek.

„Zájem o tento způsob přepravy stále roste, což kromě stoupajícího počtu manipulací dokazuje i dnešní účast našich partnerů na slavnostním otevření zrekonstruovaného terminálu. Jsem poctěn, že svým zákazníkům můžeme nabídnout ještě kvalitnější a rychlejší služby,“ dodal Bonczek.

První etapa modernizace terminálu Paskov trvala přibližně tři měsíce. Během této doby zde byla prodloužena stávající manipulační kolej včetně úpravy jejího zhlaví, vystavěny dvě zcela nové téměř třísetmetrové koleje, vybudován železniční přejezd, provedena drenáž, kanalizace a odvodnění ploch a zpevněna třetina, tedy deset tisíc metrů čtverečních, manipulační plochy.

Pracovní místa

Na její části byla také položena zámková dlažba. „Paskovský terminál vyrostl na někdejším brownfieldu. Zároveň tak řeší využití již nepotřebných průmyslových areálů. A v tomto chceme pokračovat. Kdybychom zde nevybudovali překladiště, stály by tady pořád polorozpadlé nevzhledné budovy. A co je ještě podstatné, rozšířením služeb můžeme nabídnout práci dalším lidem, zvlášť v regionu zatíženém nezaměstnaností,“ doplnil Bonczek.

Terminál nově disponuje čtyřmi překladači Kalmar a Hyster, které mohou manipulovat až s pětačtyřicetitunovým nákladem. Vlečku tvoří devět kolejí a celodenní provoz na ní zajišťují dvě posunující lokomotivy. Vedle překládky, svozu a rozvozu kontejnerů, návěsů a výměnných nástaveb nabízí terminál Paskov rovněž odbavení ucelených vlaků i jednotlivých vozových zásilek.

Autor: Tomáš Machálek

21.12.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační fotografie.

Akademici odmítají děkana. Opisoval

Ilustrační foto
7 11

Lobbisté slaví. Úředníkům nebude vidět pod prsty

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia. Nabízí jim i sto tisíc

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

FOTO: Na Šumavě řádili vlci. Dokázali zabít statného jelena

Mrtvý jelen, kterého se podařilo najít nedaleko Borových Lad na rozhraní Klatovska a Prachaticka, podle všeho výrazně ovlivní novodobý pohled na vlky na Šumavě. Dosud totiž měli ochránci přírody potvrzené zprávy jen o dvou jedincích, kteří se pohybovali nezávisle na sobě na velkém území. Tohoto jelena ale nejspíše ulovili dva, možná i tři vlci společně.

Merkelová má podíl na smrti ženy exkancléře Kohla, tvrdí jeho syn

Nynější německá kancléřka Angela Merkelová přispěla k 16 let staré sebevraždě nemocné ženy bývalého kancléře a svého mentora Helmutha Kohla. V rozhovoru pro list Die Zeit to tvrdí nejstarší syn manželů Kohlových Walter. Podle něj Merkelová svému spolustraníkovi Kohlovi a jeho rodině ublížila, když se před 18 lety údajně podlým způsobem zachovala během skandálu se sponzorskými dary pro Křesťanskodemokratickou unii (CDU). Merkelová, které se tehdy přezdívalo "Kohlovo děvčátko", prý v rámci mocenského boje v CDU zradila i svou přítelkyni Hannelore Kohlovou.

Nový objev! Planety kousek od Země mohou být plné života

Nová soustava má hned sedm planet, navíc tři z nich mohou být obyvatelné. To je objev, který rozhýbal vědecké kruhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies