VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Modernizace terminálu je hotová

Paskov - Za třicet milionů korun, které do této etapy přestavby investovala dopravní skupina AWT, dostalo překladiště nové koleje, železniční přejezd a zpevnění části manipulační plochy včetně zámkové dlažby.

21.12.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: archiv Deníku

První fáze modernizace nezávislého otevřeného terminálu kombinované dopravy v Paskově je dokončena. Celkem již skupina AWT do svého terminálu investovala přes 110 milionů korun.

„Paskovský terminál patří k několika málo otevřeným překladištím v zemi a díky své strategické poloze plní v Moravskoslezském kraji v podstatě funkci veřejného logistického centra. Kombinovaná doprava nabízí vedle jiných výhod možnost ekologičtějších přeprav a odlehčení dnes tolik přetížených dálnic a silnic,“ řekl ředitel skupiny AWT Bohumil Bonczek.

„Zájem o tento způsob přepravy stále roste, což kromě stoupajícího počtu manipulací dokazuje i dnešní účast našich partnerů na slavnostním otevření zrekonstruovaného terminálu. Jsem poctěn, že svým zákazníkům můžeme nabídnout ještě kvalitnější a rychlejší služby,“ dodal Bonczek.

První etapa modernizace terminálu Paskov trvala přibližně tři měsíce. Během této doby zde byla prodloužena stávající manipulační kolej včetně úpravy jejího zhlaví, vystavěny dvě zcela nové téměř třísetmetrové koleje, vybudován železniční přejezd, provedena drenáž, kanalizace a odvodnění ploch a zpevněna třetina, tedy deset tisíc metrů čtverečních, manipulační plochy.

Pracovní místa

Na její části byla také položena zámková dlažba. „Paskovský terminál vyrostl na někdejším brownfieldu. Zároveň tak řeší využití již nepotřebných průmyslových areálů. A v tomto chceme pokračovat. Kdybychom zde nevybudovali překladiště, stály by tady pořád polorozpadlé nevzhledné budovy. A co je ještě podstatné, rozšířením služeb můžeme nabídnout práci dalším lidem, zvlášť v regionu zatíženém nezaměstnaností,“ doplnil Bonczek.

Terminál nově disponuje čtyřmi překladači Kalmar a Hyster, které mohou manipulovat až s pětačtyřicetitunovým nákladem. Vlečku tvoří devět kolejí a celodenní provoz na ní zajišťují dvě posunující lokomotivy. Vedle překládky, svozu a rozvozu kontejnerů, návěsů a výměnných nástaveb nabízí terminál Paskov rovněž odbavení ucelených vlaků i jednotlivých vozových zásilek.

Autor: Tomáš Machálek

21.12.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Schulz
1

Pohledem Tomáše Procházky: Volby jako koupě auta

Nová kolonáda v Lednici nabízí nádherný pohled v noci. Návštěvníky upoutají různobarevně nasvícené gejzíry vody tryskající z fontán. Kolonáda spojuje lázeňský areál s centrem obce. Nechybí při ní ani amfiteátr.
1 19

Česko bude mít už 35. lázně. Navzdory byrokracii

Živnostníci: Zákon zaspal v 90. letech. Chceme nový

Méně papírování slibuje novela živnostenského zákona. Podle podnikatelů přinese jen kosmetické změny.

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Úřad zaplnili "mrtvolami". Upozornili tak na chvaletickou elektrárnu

/FOTOGALERIE/- Zaměstnanci krajského úřadu narazili včera cestou do práce na nečekanou překážku. Ve vestibulu bývalé reálky, kde úředníci sídlí, museli překračovat „mrtvoly" u kouřící makety chvaletické elektrárny. Konal se zde totiž společný happening spolku Zastavme elektrárnu Chvaletice a hnutí Limity jsme my.

Skotský parlament bude hlasovat o referendu o nezávislosti

Skotský parlament dnes bude debatovat a hlasovat o výzvě k vypsání dalšího referenda o samostatnosti Skotska. První ministryně Nicola Sturgeonová usiluje o referendum kvůli chystanému vystoupení Británie z Evropské unie. Podle agentury Reuters je téměř jisté, že skotský parlament její návrh podpoří.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies