VYBERTE SI REGION

Modernizaci D1 zřejmě pozdrží odvolání provozovatele motorestu

Šternov - Provozovatel motorestu U Rybiček na 42. kilometru D1 se odvolal proti stavebnímu povolení na modernizaci dálnice. Rozšiřování hlavní české dopravní tepny se tak zřejmě pozdrží. V úterý o tom informoval právník Michal Bernard, který provozovatele zastupuje.

22.5.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

Podle Jakuba Žižky z ministerstva dopravy bude odvolání standardně projednáno. Pokud bylo včas podáno a správní orgán to ze zákonných důvodů předem nevyloučil, bude mít odkladný účinek.

Modernizace D1 je letos největší silniční stavbou ve středních Čechách. Na opravu vybraných úseků má tento rok Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) k dispozici 1,5 miliardy korun.

Rybí restauraci hrozí podle Bernarda s modernizací D1 zánik. Důvodem jsou krátké odbočovací a připojovací pruhy a malá kapacita odpočívadla. Rodina Lukáše Zajíčka restauraci provozuje 15 let, nájemní smlouvu má do roku 2046. „Před půl rokem na nás ale udeřilo Ředitelství silnic a dálnic, že končíme. Od té doby nám nejsou schopni říci nic konkrétnějšího, i když je neustále urgujeme. Na naše návrhy a znalecké posudky nikdo nereaguje, byť nám dřívější ředitel (ŘSD René) Poruba sliboval jasné stanovisko do konce dubna," tvrdí Zajíček.

„S majitelem odpočívky jsme jednali před žádostí o stavební povolení o modernizaci D1," řekla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková. Problém podle ní je v tom, že odpočívadlo nesplňuje technické normy. ŘSD prý uvažovalo o možnosti vybudování nového připojovacího pásu. Tomu ale odporuje velikost odpočívadla, je na něm málo parkovacích míst. Vzhledem k tomu, že požadované finanční podmínky na odkoupení motorestu nemůže ŘSD splnit (zhruba 35 milionů korun), bude odpočívka po dobu stavebních prací na dálnici uzavřený. Stejně tak budou uzavřena i další odpočívadla, dodala.

Stavba podle Bernarda nemůže začít do doby, než o ní pravomocně rozhodne odvolací orgán, kterým je ministr dopravy. „Vydané stavební povolení považujeme za nezákonné. V průběhu stavebního řízení jsme jasně deklarovali, jaké jsou naše požadavky na ochranu investic pana Zajíčka a jeho rodiny. Naše námitky však byly zamítnuty," uvedl. Prodloužením připojovacího pruhu, které kromě nich údajně navrhovalo i ministerstvo vnitra jako vrchní úřad na úseku dopravní bezpečnosti, se podle něj ministerstvo dopravy odmítlo zabývat.

Podle Žižky obecně platí, že odbor ministerstva dopravy, který napadené rozhodnutí vydal, musí zaslat stejnopis odvolání, respektive rozkladu, všem účastníkům, kteří se mohli proti rozhodnutí odvolat. Zároveň je musí vyzvat, aby se k němu v přiměřené lhůtě, která nesmí být kratší než pět dnů, vyjádřili. Podle okolností může dále doplnit řízení.

Pokud odvolání nevyhoví, postoupí ho do 30 dnů rozkladové komisi ministra dopravy. To je odborný poradní orgán ministra, jehož nadpoloviční většinu tvoří odborníci mimo jeho úřad, což má zajistit objektivitu při posuzování případů. „Rozkladová komise po projednání věci usnesením navrhne řešení v podobě rozhodnutí ministra o rozkladu. Proti pravomocnému rozhodnutí ministra má účastník řízení ještě možnost podat správní žalobu k soudu," dodal Žižka.

Zajíček míní, že jde o zásah do vlastnického práva a práva na podnikání. Na D1 je podle něj nedostatek odstavných parkovacích ploch a míst k odpočinku zejména pro řidiče nákladních aut, což zvyšuje nebezpečnost provozu. „Máme jasné signály, že plánovaným zavřením naší odpočívky to nekončí. Na řadě jsou další. Vedle odvolání jsme sepsali též petici za zachování odpočívky Brtnice, kterou během tří dnů podepsalo téměř tisíc lidí," dodal Zajíček.

Autor: ČTK

22.5.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Aston Martin postaví 25 nových exemplářů modelu DB4 GT. Cena je astronomická

Britská automobilka Aston Martin se vrátí k výrobě vozu, jehož život byl původně vymezen lety 1959 až 1963. Příští rok totiž obnoví produkci slavného modelu DB4 GT, v plánu je stavba 25 kusů.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Žloutenka stále řádí. Chybí vakcíny, hlásí nejen lékárny

Vyškov – Jde o agresivní infekci, člověka může zabít za pár hodin od prvních příznaků. Mnoho nakažených se i po vyléčení po celý život potýká s následky, jako jsou třeba amputace končetin nebo hluchota. K nejohroženějším patří děti. Přestože je možné se proti meningokokovi typu B očkovat, vakcíny chybí. Na Vyškovsku podle dětské lékařky Anežky Bahníkové z Vyškova už zhruba čtyři až pět měsíců.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies