VYBERTE SI REGION

Mozkové vlny prozradí chování zákazníků

ČR – Obchodníci mají v Česku k dispozici stále dokonalejší metody, pomocí kterých mohou lépe pochopit chování zákazníků a přizpůsobit tomu nabídku zboží v prodejnách či reklamní kampaně.

1.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv Deníku

Zatímco dosud odborníci z výzkumné společnosti GfK Czech zjišťovali reakce vybraných spotřebitelů například na nový výrobek pomocí oční kamery, mimiky těla a rozhovoru, tak letos k tomu přidali sledování jejich mozkové aktivity.

„Pomocí metody GfK NeuroMarketing je možné vyhodnotit intenzitu emocí a pozornosti. Respektive poznat, co způsobuje zájem nebo zalíbení. Měření mozkových vln tak doplňuje celkový obrázek o chování spotřebitele a způsobu jeho rozhodování,“ řekla ČTK mluvčí společnosti GfK Czech Agáta Jankovská, podle které se tato nová výzkumná metoda postupně zavádí v řadě zemí světa. V Česku o sledování mozkové aktivity zákazníků už projevili předběžný zájem první obchodníci, jejich jména společnost GfK Czech nezveřejnila.

Prožitek spotřebitele

Díky monitoringu mozkových vln zákazníků lze nejen lépe vytvářet a optimalizovat reklamní sdělení, balení výrobků či online kampaně, ale také přizpůsobit uspořádání zboží v obchodech. „Metoda přináší průlomový pohled na to, jak nastavit parametry tak, aby prožitek spotřebitele pozitivně odrážel záměry marketingové kampaně,“ podotkla Jankovská.

Najít konkrétní impulz, který je odpovědný za to, že se lidem nějaká věc v obchodě zalíbí nebo je zaujme, je podle odborníků velmi složité. Například při víkendových nákupech zákazníci v prodejnách čelí několika stovkám podnětů. „Měření mozkové aktivity poskytuje odpovědi, které nám dosud scházely. GfK NeuroMarketing v kombinaci se snímáním dráhy zraku nádherně vykresluje skutečně komplexní obrázek toho, co se s člověkem v momentě kontaktu s podnětem děje,“ uvedl vedoucí kvalitativního výzkumu GfK Czech Ondřej Herink.

Mozková aktivita

Metoda funguje tak, že vybraní spotřebitelé dostanou v laboratoři na hlavu speciální čelenku s čidly a odborníci poté sledují mozkovou aktivitu například při pohledu na reklamní leták nebo na nový výrobek. „Do mozaiky poznání toho, jak se spotřebitel rozhoduje, nyní vkládáme chybějící dílek. S jeho pomocí měříme nejen intenzitu emocí, ale i intenzitu pozornosti, kterou respondent podnětu věnuje,“ dodal ředitel pro obchod a marketing GfK Czech Jaroslav Jíra.

Skupina GfK, do které patří společnosti GfK Czech a Incoma GfK, je předním tuzemským poskytovatelem služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění.

Autor: ČTK

1.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký astronaut českého původu Eugene Cernan v roce 2008 navštívil Českou republiku. V pozadí Cernanova vnučka Ashley.
1 10

Zemřel astronaut Eugene Cernan. Poslední muž, jenž stanul na Měsíci

Pouhé dva týdny po kolaudaci se na nové sportovní hale v České Třebové zřítila střecha.
7 11

Mohou za pád střechy lepené vazníky? Trosky haly prohledal soudní znalec

AKTUALIZOVÁNO

Turecko dopadlo Uzbeka viněného z istanbulského masakru

Istanbul - Turecká policie dopadla dnes večer uzbeckého občana, který je označován za pachatele silvestrovského masakru v istanbulském nočním klubu, jemuž padlo za oběť 39 lidí. Podle listu Daily Sabah byl Abdulgadir Mašaripov zadržen v domě svého kyrgyzského přítele v istanbulské čtvrti Esenyurt. K útoku se přihlásila organizace Islámský stát, která ho označila za pomstu za tureckou vojenskou intervenci v Sýrii.

Dokumentaristka Třeštíková: Realitu nemůžete zotročit

Po deseti letech se jedna z nejvýraznějších osobností českého dokumentu Helena Třeštíková opět vrací k Manželským etudám. Její snímek Strnadovi vstoupí 19. ledna i na plátna kin. V příběhu soužití netradiční rodiny se zrcadlí jak nevyhnutelnost změn ve světe mezilidských vztahů, tak pětatřicet let vývoje celé české společnosti.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies