VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mozkové vlny prozradí chování zákazníků

ČR – Obchodníci mají v Česku k dispozici stále dokonalejší metody, pomocí kterých mohou lépe pochopit chování zákazníků a přizpůsobit tomu nabídku zboží v prodejnách či reklamní kampaně.

1.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv Deníku

Zatímco dosud odborníci z výzkumné společnosti GfK Czech zjišťovali reakce vybraných spotřebitelů například na nový výrobek pomocí oční kamery, mimiky těla a rozhovoru, tak letos k tomu přidali sledování jejich mozkové aktivity.

„Pomocí metody GfK NeuroMarketing je možné vyhodnotit intenzitu emocí a pozornosti. Respektive poznat, co způsobuje zájem nebo zalíbení. Měření mozkových vln tak doplňuje celkový obrázek o chování spotřebitele a způsobu jeho rozhodování,“ řekla ČTK mluvčí společnosti GfK Czech Agáta Jankovská, podle které se tato nová výzkumná metoda postupně zavádí v řadě zemí světa. V Česku o sledování mozkové aktivity zákazníků už projevili předběžný zájem první obchodníci, jejich jména společnost GfK Czech nezveřejnila.

Prožitek spotřebitele

Díky monitoringu mozkových vln zákazníků lze nejen lépe vytvářet a optimalizovat reklamní sdělení, balení výrobků či online kampaně, ale také přizpůsobit uspořádání zboží v obchodech. „Metoda přináší průlomový pohled na to, jak nastavit parametry tak, aby prožitek spotřebitele pozitivně odrážel záměry marketingové kampaně,“ podotkla Jankovská.

Najít konkrétní impulz, který je odpovědný za to, že se lidem nějaká věc v obchodě zalíbí nebo je zaujme, je podle odborníků velmi složité. Například při víkendových nákupech zákazníci v prodejnách čelí několika stovkám podnětů. „Měření mozkové aktivity poskytuje odpovědi, které nám dosud scházely. GfK NeuroMarketing v kombinaci se snímáním dráhy zraku nádherně vykresluje skutečně komplexní obrázek toho, co se s člověkem v momentě kontaktu s podnětem děje,“ uvedl vedoucí kvalitativního výzkumu GfK Czech Ondřej Herink.

Mozková aktivita

Metoda funguje tak, že vybraní spotřebitelé dostanou v laboratoři na hlavu speciální čelenku s čidly a odborníci poté sledují mozkovou aktivitu například při pohledu na reklamní leták nebo na nový výrobek. „Do mozaiky poznání toho, jak se spotřebitel rozhoduje, nyní vkládáme chybějící dílek. S jeho pomocí měříme nejen intenzitu emocí, ale i intenzitu pozornosti, kterou respondent podnětu věnuje,“ dodal ředitel pro obchod a marketing GfK Czech Jaroslav Jíra.

Skupina GfK, do které patří společnosti GfK Czech a Incoma GfK, je předním tuzemským poskytovatelem služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění.

Autor: ČTK

1.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zaměstnanci slovenského Volkswagenu stávkují za vyšší mzdy.
5

Stávka v bratislavském VW končí, zaměstnanci se dočkají vyšších mezd

Kuchař Michael Solnička alias Mr. Steak bude od podzimu šéfkuchařem nového steakového restaurantu v Olomouci.
1 2

Mr. Steak: Gastronomický boom? Olomouc teď dává zbytku republiky na frak

AKTUALIZOVÁNO

Kvitová opět šampionkou. Svůj návrat dokonala triumfem v Birminghamu

/VIDEO/ O takovém návratu se jí ani nesnilo. Tenistka Petra Kvitová korunovala svůj comeback po prosincovém napadení neznámým útočníkem triumfem na trávě v Birminghamu. Pro českou lvici šlo přitom o teprve druhý turnaj od zranění. V novém vydání žebříčku se posune na dvanáctou příčku.

Babiš opět zrušil návštěvu České televize. Mám důležitější věci, sdělil

/ANKETA/ Předseda ANO Andrej Babiš se opět nedorazil na politickou debatu Otázky Václava Moravce v České televizi. Účast v dnešním přímém přenosu podle moderátora pořadu Moravce Babiš původně slíbil, ale pak ji zrušil kvůli nemoci člena rodiny.

AKTUALIZUJEME

V Kolumbii se potopila loď se 150 turisty na palubě

/VIDEO/ Ve vodní nádrži Guatapé na severovýchodě Kolumbie se potopila třípatrová turistická loď s přibližně 150 pasažéry.

Hurá do plavek! Ale do jakých? Hitem jsou jednodílné, radí ostravský stylista

Léto. Rtuť teploměru šplhá výš a výš. Oblékáme se do koupacího oděvu, jehož historie sahá až do antického Řecka. Po jakém typu plavek ale letos mají ženy sáhnout? Co zrovna letí?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies