VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mozkové vlny prozradí chování zákazníků

ČR – Obchodníci mají v Česku k dispozici stále dokonalejší metody, pomocí kterých mohou lépe pochopit chování zákazníků a přizpůsobit tomu nabídku zboží v prodejnách či reklamní kampaně.

1.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv Deníku

Zatímco dosud odborníci z výzkumné společnosti GfK Czech zjišťovali reakce vybraných spotřebitelů například na nový výrobek pomocí oční kamery, mimiky těla a rozhovoru, tak letos k tomu přidali sledování jejich mozkové aktivity.

„Pomocí metody GfK NeuroMarketing je možné vyhodnotit intenzitu emocí a pozornosti. Respektive poznat, co způsobuje zájem nebo zalíbení. Měření mozkových vln tak doplňuje celkový obrázek o chování spotřebitele a způsobu jeho rozhodování,“ řekla ČTK mluvčí společnosti GfK Czech Agáta Jankovská, podle které se tato nová výzkumná metoda postupně zavádí v řadě zemí světa. V Česku o sledování mozkové aktivity zákazníků už projevili předběžný zájem první obchodníci, jejich jména společnost GfK Czech nezveřejnila.

Prožitek spotřebitele

Díky monitoringu mozkových vln zákazníků lze nejen lépe vytvářet a optimalizovat reklamní sdělení, balení výrobků či online kampaně, ale také přizpůsobit uspořádání zboží v obchodech. „Metoda přináší průlomový pohled na to, jak nastavit parametry tak, aby prožitek spotřebitele pozitivně odrážel záměry marketingové kampaně,“ podotkla Jankovská.

Najít konkrétní impulz, který je odpovědný za to, že se lidem nějaká věc v obchodě zalíbí nebo je zaujme, je podle odborníků velmi složité. Například při víkendových nákupech zákazníci v prodejnách čelí několika stovkám podnětů. „Měření mozkové aktivity poskytuje odpovědi, které nám dosud scházely. GfK NeuroMarketing v kombinaci se snímáním dráhy zraku nádherně vykresluje skutečně komplexní obrázek toho, co se s člověkem v momentě kontaktu s podnětem děje,“ uvedl vedoucí kvalitativního výzkumu GfK Czech Ondřej Herink.

Mozková aktivita

Metoda funguje tak, že vybraní spotřebitelé dostanou v laboratoři na hlavu speciální čelenku s čidly a odborníci poté sledují mozkovou aktivitu například při pohledu na reklamní leták nebo na nový výrobek. „Do mozaiky poznání toho, jak se spotřebitel rozhoduje, nyní vkládáme chybějící dílek. S jeho pomocí měříme nejen intenzitu emocí, ale i intenzitu pozornosti, kterou respondent podnětu věnuje,“ dodal ředitel pro obchod a marketing GfK Czech Jaroslav Jíra.

Skupina GfK, do které patří společnosti GfK Czech a Incoma GfK, je předním tuzemským poskytovatelem služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění.

Autor: ČTK

1.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vztek, údiv, pobavení i pohrdání se včera zračilo v tváři Jiřímu Zimolovi při jednání krajského zastupitelstva o kauze Lipno.
1 6

Sobotka: Svolat rozhodčí řízení kvůli Zimolovi neumožňují stanovy

Exploze v Manchesteru

Exploze na koncertě v Manchesteru. Na místě jsou zranění, zřejmě i mrtví

DOTYK.CZ / AKTUALIZOVÁNO

Australané řeší, co s místními žraloky

Mnoho Australanů se donedávna usmívalo nad pověstí své země jakožto rejdišti světově obávaných zvířat. Byla to ale smrt místní surfařky Laeticie Brouwerové, která odstartovala zájem státních orgánů ohledně řešení, které by eliminovalo riziko útoků a zároveň nevedlo k drastickým opatřením.

Zpěvačka Špinarová byla uvedena do Síně slávy cen Anděl

Do Síně slávy hudebních cen Anděl byla dnes in memoriam uvedena zpěvačka Věra Špinarová. Majitelka nenapodobitelného hlasu zemřela letos v březnu ve věku 65 let. 

Fikaná hra o miliony. Zlín má dilema: uvěří Manchesteru?

Znáte tradiční česká přísloví? Jedno zní: Lepší vrabec v hrsti než holub na střeše. Leckdy to uslyšíte i během fotbalových zápasů. Kluby, trenéři a hráči mají dilema.

Odpad třídí stále více lidí. Radnice je motivují i dárky

Rok od roku Pardubice rozšiřují území, na němž mohou obyvatelé rodinných domů odkládat do samostatných kontejnerů biologicky rozložitelný odpad. Od roku 2007, kdy město s odděleným ukládáním bioodpadu začalo, ho separuje 2750 domácností. Letos byl sběr rozšířen i do okrajových částí města – do Lánů na Důlku a Opočínku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies