VYBERTE SI REGION

Mozkové vlny prozradí chování zákazníků

ČR – Obchodníci mají v Česku k dispozici stále dokonalejší metody, pomocí kterých mohou lépe pochopit chování zákazníků a přizpůsobit tomu nabídku zboží v prodejnách či reklamní kampaně.

1.3.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Archiv Deníku

Zatímco dosud odborníci z výzkumné společnosti GfK Czech zjišťovali reakce vybraných spotřebitelů například na nový výrobek pomocí oční kamery, mimiky těla a rozhovoru, tak letos k tomu přidali sledování jejich mozkové aktivity.

„Pomocí metody GfK NeuroMarketing je možné vyhodnotit intenzitu emocí a pozornosti. Respektive poznat, co způsobuje zájem nebo zalíbení. Měření mozkových vln tak doplňuje celkový obrázek o chování spotřebitele a způsobu jeho rozhodování,“ řekla ČTK mluvčí společnosti GfK Czech Agáta Jankovská, podle které se tato nová výzkumná metoda postupně zavádí v řadě zemí světa. V Česku o sledování mozkové aktivity zákazníků už projevili předběžný zájem první obchodníci, jejich jména společnost GfK Czech nezveřejnila.

Prožitek spotřebitele

Díky monitoringu mozkových vln zákazníků lze nejen lépe vytvářet a optimalizovat reklamní sdělení, balení výrobků či online kampaně, ale také přizpůsobit uspořádání zboží v obchodech. „Metoda přináší průlomový pohled na to, jak nastavit parametry tak, aby prožitek spotřebitele pozitivně odrážel záměry marketingové kampaně,“ podotkla Jankovská.

Najít konkrétní impulz, který je odpovědný za to, že se lidem nějaká věc v obchodě zalíbí nebo je zaujme, je podle odborníků velmi složité. Například při víkendových nákupech zákazníci v prodejnách čelí několika stovkám podnětů. „Měření mozkové aktivity poskytuje odpovědi, které nám dosud scházely. GfK NeuroMarketing v kombinaci se snímáním dráhy zraku nádherně vykresluje skutečně komplexní obrázek toho, co se s člověkem v momentě kontaktu s podnětem děje,“ uvedl vedoucí kvalitativního výzkumu GfK Czech Ondřej Herink.

Mozková aktivita

Metoda funguje tak, že vybraní spotřebitelé dostanou v laboratoři na hlavu speciální čelenku s čidly a odborníci poté sledují mozkovou aktivitu například při pohledu na reklamní leták nebo na nový výrobek. „Do mozaiky poznání toho, jak se spotřebitel rozhoduje, nyní vkládáme chybějící dílek. S jeho pomocí měříme nejen intenzitu emocí, ale i intenzitu pozornosti, kterou respondent podnětu věnuje,“ dodal ředitel pro obchod a marketing GfK Czech Jaroslav Jíra.

Skupina GfK, do které patří společnosti GfK Czech a Incoma GfK, je předním tuzemským poskytovatelem služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění.

Autor: ČTK

1.3.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vojenský historický ústav má nově opravenou stíhačku MiG-15

Praha - Vojenský historický ústav (VHÚ) bude moct vystavit nově opravený stíhací bombardér MiG-15. V uplynulých pěti měsících ho zrekonstruovali pracovníci Vojenského technického ústavu (VTÚ). Představitelé VTÚ, VHÚ a ministerstva obrany ve čtvrtek opravený stroj na vojenské základně ve Kbelích představili novinářům.

Rakušan: Hnutí STAN je připraveno soudit se o mandát Drábové

Praha - Hnutí STAN je podle středočeského lídra Víta Rakušana připraveno soudit se o mandát krajské zastupitelky Dany Drábové, pokud by ho někdo napadl. Drábová je totiž předsedkyní Státního úřadu pro jadernou bezpečnost (SÚJB), ačkoli podle ministerstva vnitra mohou být zastupiteli jen řadoví státní zaměstnanci. STAN tvrdí, že souběh funkcí je podle zákona možný. I kdyby hnutí u soudu neuspělo, výsledkem bude alespoň precedentní rozhodnutí, které vyjasní současný stav, řekl dnes Rakušan novinářům.

Hasiči přejeli hocha, chvátali k požáru. Policie: Nešťastná náhoda

Krucemburk – Havlíčkobrodští kriminalisté uzavřeli vyšetřování nehody z letošního června, při níž hasiči na závodech dračích lodí v Krucemburku na Havlíčkobrodsku přejeli desetiletého chlapce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies