VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Muži mají větší znalosti o pojištění než ženy, zjistil průzkum

Praha – Muži mají větší znalosti o pojištění než ženy. V testu pojistné gramotnosti jich prokázalo výborné nebo chvalitebné vědomosti o 14 procent více. Celkem se v pojištění orientuje jen čtvrtina české populace. Naopak 11 procent má znalosti nedostatečné. Vyplývá to z průzkumu, který pro Českou asociaci pojišťoven mezi více než tisícovkou respondentů ve věku 18 až 50 let zpracovala agentura NMS Market Research.

6.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Štěrba

Muži častěji sjednávají smlouvy, ženy se naopak více starají o jejich pravidelnou revizi a jsou pečlivější při čtení pojistných podmínek. Při komunikaci s pojišťovnou ženy upřednostňují osobní kontakt, velkou váhu přisuzují doporučení. Naopak muži se rozhodují zásadně podle informací, které si sami opatří. Muži i ženy pak nejvíce tápou v produktech životního pojištění, překvapivě však také v problematice pojištění motorových vozidel.

Ve srovnání výdajů na životní i majetkové pojištění v ČR a v Evropě je stále patrný výrazný rozdíl. Z pohledu podílu předepsaného pojistného vůči výdajům domácností na konečnou spotřebu jsou před Českem všechny vyspělé státy západní Evropy. V životním pojištění stojí ČR i za Polskem a Chorvatskem.

Češi preferují osobní doporučení poradce

Zatímco pro lidi v zemích EU představují hlavní zdroj informací internetové srovnávače (48 procent) a pro Slováky je to rada známých nebo příbuzných (54 procent), Češi preferují osobní doporučení poradce (55 procent), nejraději si však informace individuálně vyhledávají z oficiálních zdrojů (58 procent).

Téměř polovina Čechů má podle průzkumu zkušenost s pojistnou událostí. Na dvě třetiny poškozených byly spokojeny s průběhem likvidace i výší plnění. Na 56 procent populace považuje likvidaci škody za nenáročnou záležitost a dvě třetiny za poměrně krátkou. Likvidaci řeší častěji muži než ženy. Za mladé lidi do 30 let ji ve 22 procentech vyřizují rodiče. Sedmina z nespokojených klientů uvedla, že neměli pojištěné riziko, které nastalo.

Životní pojištění

Zajímavým zjištěním jsou čísla o tuzemském životním pojištění. Za posledních pět let změnila v ČR poskytovatele životního pojištění čtvrtina klientů proti osmi procentům v ostatních státech EU. „Nejčastěji to bylo z důvodu doporučení finančního poradce," upřesnila manažerka komunikace asociace Marcela Kotyrová. Fakt, že 25 procent respondentů stále neví nic o nevýhodách, které s sebou nese předčasné zrušení smlouvy, a nechá se zlákat na nevýhodné přepojištění, ukazuje podle ní na potřebu většího finančního vzdělávání veřejnosti.

Autor: ČTK

6.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
7

Dětský praktik jako obor vzdělání? Vláda návrh ODS zřejmě odmítne

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

DOTYK.CZ

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí života současné generace. Ačkoli Facebook ovládá tento trh téměř neomezeně, pořád se objevují nové a nové sítě, které bojují o přežití. A to především mobilními aplikacemi. 

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies