Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Muži mají větší znalosti o pojištění než ženy, zjistil průzkum

Praha – Muži mají větší znalosti o pojištění než ženy. V testu pojistné gramotnosti jich prokázalo výborné nebo chvalitebné vědomosti o 14 procent více. Celkem se v pojištění orientuje jen čtvrtina české populace. Naopak 11 procent má znalosti nedostatečné. Vyplývá to z průzkumu, který pro Českou asociaci pojišťoven mezi více než tisícovkou respondentů ve věku 18 až 50 let zpracovala agentura NMS Market Research.

6.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Štěrba

Muži častěji sjednávají smlouvy, ženy se naopak více starají o jejich pravidelnou revizi a jsou pečlivější při čtení pojistných podmínek. Při komunikaci s pojišťovnou ženy upřednostňují osobní kontakt, velkou váhu přisuzují doporučení. Naopak muži se rozhodují zásadně podle informací, které si sami opatří. Muži i ženy pak nejvíce tápou v produktech životního pojištění, překvapivě však také v problematice pojištění motorových vozidel.

Ve srovnání výdajů na životní i majetkové pojištění v ČR a v Evropě je stále patrný výrazný rozdíl. Z pohledu podílu předepsaného pojistného vůči výdajům domácností na konečnou spotřebu jsou před Českem všechny vyspělé státy západní Evropy. V životním pojištění stojí ČR i za Polskem a Chorvatskem.

Češi preferují osobní doporučení poradce

Zatímco pro lidi v zemích EU představují hlavní zdroj informací internetové srovnávače (48 procent) a pro Slováky je to rada známých nebo příbuzných (54 procent), Češi preferují osobní doporučení poradce (55 procent), nejraději si však informace individuálně vyhledávají z oficiálních zdrojů (58 procent).

Téměř polovina Čechů má podle průzkumu zkušenost s pojistnou událostí. Na dvě třetiny poškozených byly spokojeny s průběhem likvidace i výší plnění. Na 56 procent populace považuje likvidaci škody za nenáročnou záležitost a dvě třetiny za poměrně krátkou. Likvidaci řeší častěji muži než ženy. Za mladé lidi do 30 let ji ve 22 procentech vyřizují rodiče. Sedmina z nespokojených klientů uvedla, že neměli pojištěné riziko, které nastalo.

Životní pojištění

Zajímavým zjištěním jsou čísla o tuzemském životním pojištění. Za posledních pět let změnila v ČR poskytovatele životního pojištění čtvrtina klientů proti osmi procentům v ostatních státech EU. „Nejčastěji to bylo z důvodu doporučení finančního poradce," upřesnila manažerka komunikace asociace Marcela Kotyrová. Fakt, že 25 procent respondentů stále neví nic o nevýhodách, které s sebou nese předčasné zrušení smlouvy, a nechá se zlákat na nevýhodné přepojištění, ukazuje podle ní na potřebu většího finančního vzdělávání veřejnosti.

Autor: ČTK

6.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Modrý pes v Indii.

VIDEO: V Indii zmodrali psi. Důvodem je průmyslový odpad v řece

Slavie podlehla v prvním zápase Nikósii 0:2.
28

Výzva pro Slavii: Cesta k milionům vede přes aktivitu i chladnou hlavu

Minimální mzda roste. Tisícům lidí kvůli tomu zdraží pojistné

Sobotkova vláda tlačí na vyšší výdělky. Pro studenty, maminky či brigádníky je to ale danajský dar. Zaplatí stovky korun navíc. 

Rozpočet není schopen pokrýt růst platů, říká Pilný

Návrh státního rozpočtu na rok 2018 za současné situace není schopen pokrýt požadavky na zvyšování platů ve státní správě. Ministerstvo financí přitom díky dobrému vývoji ekonomiky a výběru daní navýšilo příjmy rozpočtu proti květnovému návrhu o deset miliard korun. Novinářům to dnes řekl ministr financí Ivan Pilný.

Podvodníci tahají z lidí peníze přes sbírky

Na Berounsku řádí party podvodníků. Na důvěřivé lidi si vymýšlejí různé záminky, aby je okradli o peníze. Někdy se ani neštítí toho, schovávat se za charitativní sbírky.  

Tuny drahocenného lithia chtějí brát z úpatí hory. Už za čtyři roky

Těžba vzácného kovu lithia na hoře Cínovci v Krušných Horách by mohla začít v roce 2021. V plánu to má alespoň česká firma Geomet, která zde provádí průzkumy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení