VYBERTE SI REGION

Muži mají větší znalosti o pojištění než ženy, zjistil průzkum

Praha – Muži mají větší znalosti o pojištění než ženy. V testu pojistné gramotnosti jich prokázalo výborné nebo chvalitebné vědomosti o 14 procent více. Celkem se v pojištění orientuje jen čtvrtina české populace. Naopak 11 procent má znalosti nedostatečné. Vyplývá to z průzkumu, který pro Českou asociaci pojišťoven mezi více než tisícovkou respondentů ve věku 18 až 50 let zpracovala agentura NMS Market Research.

6.2.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Štěrba

Muži častěji sjednávají smlouvy, ženy se naopak více starají o jejich pravidelnou revizi a jsou pečlivější při čtení pojistných podmínek. Při komunikaci s pojišťovnou ženy upřednostňují osobní kontakt, velkou váhu přisuzují doporučení. Naopak muži se rozhodují zásadně podle informací, které si sami opatří. Muži i ženy pak nejvíce tápou v produktech životního pojištění, překvapivě však také v problematice pojištění motorových vozidel.

Ve srovnání výdajů na životní i majetkové pojištění v ČR a v Evropě je stále patrný výrazný rozdíl. Z pohledu podílu předepsaného pojistného vůči výdajům domácností na konečnou spotřebu jsou před Českem všechny vyspělé státy západní Evropy. V životním pojištění stojí ČR i za Polskem a Chorvatskem.

Češi preferují osobní doporučení poradce

Zatímco pro lidi v zemích EU představují hlavní zdroj informací internetové srovnávače (48 procent) a pro Slováky je to rada známých nebo příbuzných (54 procent), Češi preferují osobní doporučení poradce (55 procent), nejraději si však informace individuálně vyhledávají z oficiálních zdrojů (58 procent).

Téměř polovina Čechů má podle průzkumu zkušenost s pojistnou událostí. Na dvě třetiny poškozených byly spokojeny s průběhem likvidace i výší plnění. Na 56 procent populace považuje likvidaci škody za nenáročnou záležitost a dvě třetiny za poměrně krátkou. Likvidaci řeší častěji muži než ženy. Za mladé lidi do 30 let ji ve 22 procentech vyřizují rodiče. Sedmina z nespokojených klientů uvedla, že neměli pojištěné riziko, které nastalo.

Životní pojištění

Zajímavým zjištěním jsou čísla o tuzemském životním pojištění. Za posledních pět let změnila v ČR poskytovatele životního pojištění čtvrtina klientů proti osmi procentům v ostatních státech EU. „Nejčastěji to bylo z důvodu doporučení finančního poradce," upřesnila manažerka komunikace asociace Marcela Kotyrová. Fakt, že 25 procent respondentů stále neví nic o nevýhodách, které s sebou nese předčasné zrušení smlouvy, a nechá se zlákat na nevýhodné přepojištění, ukazuje podle ní na potřebu většího finančního vzdělávání veřejnosti.

Autor: ČTK

6.2.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies