VYBERTE SI REGION

Muži na internetu nakupují erotiku, ženy oděvy

Praha - Muži mají při nákupech na internetu výrazně odlišné preference než ženy.

11.10.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační obrázekFoto: Hradecký deník

Zatímco ženy si na internetu za posledních šest měsíců pořizovaly hlavně oděvy, obuv, nábytek, drogistické zboží či kosmetiku, muži vedou v nákupech erotického zboží, alkoholu a elektroniky. Vyplývá to z průzkumu společnosti Incoma GfK.

Pavel Cabal ze společnosti Incoma GfK ČTK sdělil, že ve skupině zákazníků, kteří si za posledních šest měsíců na internetu pořídili erotické zboží, měli muži podíl 64 procent a ženy 36 procent. V případě oděvů je poměr opačný a v internetových obchodech si je pořídilo 67 procent žen a 33 procent mužů.

Víno, lihoviny a likéry na internetu nakoupilo 61 procent mužů a 39 procent žen. Naopak mezi zákazníky, kteří koupili obuv, měly ženy podíl 64 procent a muži 36 procent. Elektro si v internetových obchodech objednalo 56 procent mužů a 44 procent žen. U nábytku činil podíl žen 60 procent a mužů 40 procent.

Na internetu nakupují i starší lidé

Podíly mužů a žen jsou vyrovnané například při nákupech sportovního zboží, knih a hudebních či filmových nosičů a potřeb pro kutily a domácnost.

Na internetu se naučili nakupovat i starší lidé, pro které byly internetové obchody ještě nedávno velkou neznámou. „Například nákup vitamínů a potravinových doplňků na internetu je doménou především starších věkových kategorií. Více než třetina internetové populace z věkové kategorie 50 až 69 let tímto způsobem vitamíny a potravinové doplňky nakoupila,“ podotkl Cabal.

Mezi nejčastěji objednávané patří sportovní oblečení

Elektro za posledních šest měsíců nakupovaly na internetu téměř dvě třetiny české internetové populace. Lidé tímto způsobem nejčastěji pořizovali počítače a jejich příslušenství, spotřební elektroniku a také drobné spotřebiče. „Informace o elektrovýrobcích na internetu přitom před samotným nákupem na internetu nebo v kamenné prodejně hledalo téměř 90 procent domácností, které mají pravidelný přístup na internet,“ uvedl.

Oděvy na internetu v posledních šesti měsících nakoupilo téměř 40 procent domácností, které mají internet. Mezi nejčastěji objednávané zboží patřilo oblečení pro běžné denní nošení a volný čas, sportovní oblečení a spodní prádlo. „Přitom přibližně jen čtvrtina nakupujících měla potřebu prohlédnout si zboží v kamenné prodejně předtím, než jej objednala na internetu,“ dodal Cabal.

Autor: ČTK

11.10.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies