„Nebudeme měřit na všech úsecích, nedáme to na mýtné brány," prohlásil Ťok. Chceme průběžné měření ve zúžených úsecích, kde probíhá modernizace, kde je buď osmdesátka, nebo stovka," dodal. Měření by podle něj mělo pomoci ke zklidnění dopravy a větší bezpečnosti při stavebních pracích.

Ministr to uvedl v souvislosti s informacemi, že Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve věstníku veřejných zakázek oznámilo stomilionovou zakázku na nákup 23 radarů pro mýtné brány. „Tady došlo trošku k nepochopení," uvedl ministr. Ťok nicméně koncem května sám ohlásil plán osadit do budoucna mýtné brány, které slouží jako kontrola placení kamionového mýta, také zařízeními pro měření rychlosti.

Obludná myšlenka

„Ta myšlenka mi připadá docela dost obludná, protože to už opravdu budeme žít někde, kde nás budou sledovat kamery na každém kroku," komentoval to poslanec ODS Ivan Adamec. Nevěří, jak uvedl, že by se měření omezilo jen na místa oprav dálnic. „Jak se to jednou zkusí, tak se to bude aplikovat dál, ty pokusy tady budou," uvedl poslanec. „Nemáme zájem vytvořit na dálnici v uvozovkách Velkého bratra," oponoval ministr.

Zavádění moderních technologií pro řízení a kontrolu silničního provozu vyplývá mimo jiné i z akčního plánu, který v polovině dubna schválila vláda a který do roku 2020 předpokládá vynaložení více než 20 miliard korun do těchto technologií. Kromě postihování hříšníků překračujících povolenou rychlost by tyto systémy, jako jsou například inteligentní dopravní značky, měly rovněž pomáhat s předcházením vzniku kolon a včas řidiče informovat o možnosti objížďky, nebo by měly umět předvídat například hrozící sesuvy půdy.