Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Mýtné: Letos už se vybralo více než 4 miliardy

Praha - Ředitel společnosti Kapsch odhaduje, že za letošní rok výběr mýtného překročí osm miliard korun.

1.7.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Milan Jaroš

Výběr elektronického mýtného letos na českých silnicích na konci června překročil částku čtyři miliardy korun, což je proti loňskému prvnímu pololetí o 30 procent víc. Řekl to dnes mluvčí českého mýtného systému David Šimoník. V samotném červnu provozovatelé vozidel těžších než 3,5 tuny na mýtném zaplatili o pětinu víc než loni. Za celý loňský rok se na mýtném v Česku vybralo 6,5 miliardy korun.

„Ze zkušenosti víme, že druhé pololetí bývá co do výběrů mýtného ještě o deset procent lepší, než to první. Pokud tedy nepřijde hospodářská krize či stagnace průmyslu, lze odhadovat, že celoroční hodnota vybraných finančních prostředků z mýta výrazně překročí osm miliard korun,“ odhadl Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch, která pro stát mýtný systém provozuje. Ministerstvo dopravy už dříve odhadlo celoroční výběr mýtného na přibližně 7,9 miliardy korun.

Nejsilnějším měsícem je březen

V červnu vybrané mýtné se podle Šimoníka meziročně zvýšilo o 22 procent na 707 milionů korun. Nejsilnějším měsícem z pohledu výše výběrů je s částkou 725 milionů letošní březen. Celkem se za 54 měsíců od začátku roku 2007, kdy bylo v Česku výkonové zpoplatnění dálnic a rychlostních silnic zavedeno, vybral elektronický systém od kamionů a autobusů téměř 28 miliard korun.

Tyto příjmy jsou ovšem hrubé, protože společnost Kapsch od státu část vybrané částky inkasuje za výstavbu mýtného systému a jeho provozování. Za budování systému stát loni odvedl firmě Kapsch poslední splátku, letos už platí jen za provoz. Výnosy mýtného jdou na rekonstrukce a výstavbu silnic a dálnic.

V mýtném systému je nyní zaregistrováno 572.000 vozidel, kterým byla vydaná palubní jednotka pro komunikaci mezi vozidlem a mýtnými branami. Původně se povinnost platit vztahovala na vozidla s hmotností nad 12 tun, od loňského roku se povinnost rozšířila i na menší vozidla s hmotností převyšující 3,5 tuny. Mýtným výběrům pomáhá také to, že letos od ledna stoupla cena mýtných tarifů v průměru o 25 procent.

Čtěte také: Mýtné pro osobní auta? Do roku 2016 se o něm neuvažuje

Autor: ČTK

1.7.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Jaroslav Faltýnek a Andrej Babiš
39 14

Kauza Čapí hnízdo: Sněmovní výbor přerušil jednání o vydání Babiše

Kontroly na hraničních přechodech. Ilustrační foto.
23

Pozor, migranti. Rakouské vojsko střeží pásmo u tyrolského Brenneru

Za polárním kruhem vznikne největší datové centrum na světě

Datové centrum se bude rozkládat na ploše 600 tisíc metrů čtverečních a podle firmy Kolos, která za projektem stojí, je nespornou výhodou zdejší chladný vzduch a značné množství vodních elektráren nacházejících se v blízkosti. Ty pomohou držet energetické náklady na velmi nízké úrovni.

AKTUALIZUJEME

V Barceloně vraždil Islámský stát, mezi zraněnými není Čech

/ VIDEO / K teroristickému útoku na promenádě Las Ramblas v Barceloně se přihlásil Islámský stát. Dodávka tam najela do chodců, zahynulo 13 lidí, dalších víc než sto utrpělo zranění, z toho mnozí vážná. Češi mezi oběťmi zřejmě nejsou. Ve městě došlo i k dalšímu incidentu, kdy najel vůz do dvou policistů provádějících kontrolu osob.

Holuša o Farahovi: Setkání mě nabíjejí optimistickou energií

Kdysi začínal jako běžec s mapou v lese, teď už je z něj atlet par excellence. Jakub Holuša – pátý nejlepší muž šampionátu v Londýně z patnáctistovky – naznačil možný nový cíl. V příští sezoně by rád vyzkoušel trať na 5000 metrů.

AUTOMIX.CZ

Majitel Mitsubishi našel v motoru nástrčný klíč. Nechal ho tam někdo z výroby

Když máte se sporťákem najeto lehce přes sto tisíc kilometrů, tak nějak očekáváte, že žádné výrobní vady na motoru už se snad neprojeví. Ovšem to, co našel majitel Mitsubishi Lanceru Evo MR z roku 2006 ve svém motoru, není ani tak vada, jako pozoruhodná náhoda.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení