VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od ledna se rozšíří počet zpoplatněných silnic

Praha- Více než čtyřicetikilo­metrovým úsekem silnice z Hradce Králové do Náchoda denně projíždějí stovky kamionů. Nyní přetíženýtahčeká přece jen drobná změna: stejně jako u dalších devíti úseků komunikací první třídyzde od 1. lednabudou muset kamiony platit mýtné.

28.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Milan Jaroš

Nákladní doprava směřující na Polsko seúseku HradecKrálové- Náchodnemá jak vyhnout a stavba dálnice, která by přetížené komunikaci odlehčila, je v nedohlednu.

Přesto i zde dojde od ledna k drobné změně: úsek Hradec Králové – Náchod se zařadí po bok dalších devíti úseků komunikací první třídy, na kterých od 1. ledna budou muset kamiony platit mýtné.

Ačkoliv by se mohlo zdát, že zpoplatněním komunikace se doprava zklidní, představitelé krajů mají naopak z mýta obavy.

„Jakmile se silnice zpoplatní, očekáváme výrazné zvýšení nárůstu kamionové dopravy na okolních silnicích druhé a třetí třídy, které jako kraj vlastníme,“ potvrzuje mluvčí královehradeckého kraje Imrich Dioszegi.

„Tohle jako kraj nevítáme a předpokládáme, že stav těch silnic se bude horší, protože nejsou stavěné na těžkou dopravu. Tím by nám logicky stoupnuly náklady na opravy těchto silnic,“ dodává.

Zástupci autodopravců ale takové obavy odmítají, podle nich jsou nově zpoplatněné úseky českých silnic většinou tranzitní tahy, které se nevyplatí objíždět.

„Objíždět se určitě bude, ale ne v případě dálkové přepravy, bude to spíše případ dopravy lokální. Ty trasy jsou vybrané především pro tranzitní dopravu a ta jinudy nepojede,“ odhaduje Martin Felix ze sdružení autodopravců ČESMAD.

Dodatek smlouvy s firmou Kapsch, která mýtný systém staví, podepsalo ministerstvo dopravy včera. Vyjma deseti nových úseků silnic první třídy smlouva firmě zaručuje, že bude stavět mýtný systém na všech dálnicích, které se v Česku postaví do roku 2017.

V současnosti je rozsah tuzemské dálniční sítě asi 1000 kilometrů a do roku 2015 by se tento počet měl zdvojnásobit. Do budoucna také dojde ke změně placení mýta. Nyní ho platí těžké nákladní vozy s hmotností přes 12 tun, od roku 2009 k nim přibudou i nákladní vozidla s hmotností nad 3,5 tuny.

Osobní auta by měla začít platit mýto nejspíše v období kolem let 2012 až 2013, a to na území celé EU.

Přehled úseků, které budou nově zpoplatněny:

I/11 Český Těšín-Svíbíce – Mosty u/J-hranice (SK)

I/11 Hradec Králové-západ – Hradec Králové-východ × I/35

I/30 Lovosice – Vaňov

I/33 Plotiště n/L – Náchod-Branka × I/14

I/35 Křelov – Olomouc-Řepčín

I/47 a I/55 Kroměříž – Bělotín

I/48 Bělotín-východ × I/47 – Místek

I/52 Modřice-sever – Modřice-jih

I/52 Pohořelice-jih – Mikulov-hranice (A)

I/58 Příbor-Skotnice – Krmelín

28.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
7 20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Bývalá jihokorejská prezidentka Pak Kun-hje.
3 11

KLDR nařídila popravit někdejší jihokorejskou prezidentku

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

/ROZHOVOR/ Iniciativa Rekonstrukce státu bude už brzy bilancovat své více než čtyřleté snažení. Jejím cílem bylo lobbovat za zákony, které mají největší protikorupční potenciál. Deník o nich hovořil s jednou z nejvýraznějších tváří iniciativy Pavlem Francem.

Skandál v Austrálii. Policie obvinila kardinála Pella ze zneužívání dětí

Církev čelí nepříjemné aféře. Australská policie viní hlavního finančního poradce papeže Františka, kardinála George Pella ze sexuálního zneužívání dětí. Toho se měl dopustit v 70. letech.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies